پمپ آب طبقاتی عمودی و افقی

اگر نمی دانید پمپ آب طبقاتی چیست، حتما این مقاله را تا انتهای بخوانید. در این مقاله در مورد انواع پمپ آب طبقاتی عمودی و پمپ آب طبقاتی افقی توضیح خواهیم داد.

برای دریافت مشاوره رایگان خرید پمپ آب، همین حالا با بهترین فروشگاه پمپ آب تهران تماس بگیرید. 02133997522 | 02133997661 | 09121882140

پمپ آب طبقه ای

طراحی و ساخت یک پمپ آب طبقاتی عمودی با یک پروانه (ایمپلر) که بتواند فشار تفاضلی بیش از 150 psid  بین مکش و تخلیه ایجاد کند، سخت و هزینه بر است. روش مقرون به صرفه تر برای ایجاد فشارهای بالا با یک پمپ آب سانتریفیوژی، داشتن پروانه (ایمپلر)های چندگانه روی یک شفت معمولی با همان کاسه پمپ است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پروانه های پمپ اب، حتما مقاله انواع پروانه پمپ آب را مطالعه کنید. همچنین مقاله ایمپلر چیست را مطالعه فرمایید.

کانال های داخلی در کاسه پمپ آب، مسیر تخلیه یکی از پروانه (ایمپلر)ها و مسیر مکش پروانه (ایمپلر) بعدی است.

آب از بالا، سمت چپ وارد می شود و از چهار پروانه (ایمپلر) رد می شود. آب از حلقه بیرون می رود و باعث تخلیه یکی از پروانه (ایمپلر)ها به سمت مکش پروانه (ایمپلر) دیگر می شود.

طبقه پمپ آب به عنوان بخشی از پمپ آب سانتریفیوژی شامل یک پروانه (ایمپلر) و مواد تشکیل دهنده همراه آن می شود. بیشتر پمپ های آب سانتریفیوژی تک طبقه ای فقط یک پروانه (ایمپلر) دارند. پمپ آبی که هفت پروانه (ایمپلر) با یک کاسه دارد با نام پمپ آب هفت طبقه ای یا پمپ آب طبقاتی شناخته می شود.

پمپ آب طبقاتی
پمپ آب طبقاتی

موارد استفاده از پمپ آب طبقاتی

  • تصفیه و توزیع آب
  • خدمات ساختمانی: برای نگهداری فشار، بوسترها و تغذیه آب دیگ بخار
  • صنعتی: شستشوی ماشین آلات صنعتی، افزایش فشار منبع آب
  • کارهای شیمیایی: انتقال آب، خنک کردن منبع آب و خدمات عمومی
  • باغبانی و آبیاری زمین گلف. در این خصوص خواندن مقاله پمپ آب کشاوزی و البته پمپ آبیاری قطره ای و

مزایای پمپ آب طبقاتی

  • فلنج خطی برای ساده کردن طرح لوله
  • قرار گرفتن لوله های مکش و تخلیه هر دو در نیمه ی پایینی کاسه که به پمپ آب اجازه می دهد بدون ایجاد اخلال در کار لوله ها به کار خود ادامه دهد.

پمپ آب طبقاتی افقی

این نوع پمپ آب غیرخود مکش، افقی، طبقاتی و با مکش در قسمت انتهایی می باشد. پمپ آب طبقاتی افقی، از نوع دوقلو است و پروانه (ایمپلر) ها روی شفت موتور نصب شده اند. پروانه (ایمپلر)، بدنه، شفت و ورودی و خروجی ها از جنس استیل ضدزنگ ساخته شده است. پمپ آب طبقاتی افقی در اندازه های مختلف و تعداد طبقات متنوع موجود است تا میزان فشار و جریان دلخواه را با توجه به خواست مشتری فراهم کند. پمپ آب طبقاتی افقی برای مصارف خانگی و همچنین تجاری طراحی شده است.

کاربرد پمپ آب طبقاتی افقی:

  • سیستم افزایش فشار. برای این منظور می توانید از بوستر پمپ هم استفاده کنید.
  • سیستم تامین آب خانگی. برای این منظور به لیست قیمت بهترین پمپ آب خانگی سر بزنید.
  • سیستم تهویه هوا
  • سیستم آبیاری باغبانی. برای این منظور به صفحه انواع پمپ آب کشاورزی مراجعه کنید.
  • سیستم تامین آب صنعتی کوچک
  • شستشو و پاکسازی
  • تصفیه آب
  • کنترل دما

ویژگی پمپ آب طبقاتی افقی:

از ویژگی های پمپ طبقاتی افقی، طراحی خوب و جمع و جور آن است. موتور این نوع پمپ آب نیز، کم صدا و با قدرت بالا می باشد.

پمپ طبقاتی پنتاکس

پمپ طبقاتی پنتاکس در دو نوع افقی و عمودی، از دیگر از پمپ های سانتریفیوژی هستند که کاکرد آن ها به دو قسمت تقسیم شده است.

این پمپ ها با پمپ های مکنده متفاوت هستند و در آنها روکش، نازل مکنده و نازل تخلیه همگی در یک بخش قرار دارند، پمپ های پنتاکس سری U در این دسته بندی قرار می گیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پمپ های طبقاتی پنتاکس، حتما مقاله وارد صفحه پمپ آب پنتاکس شوید. 

پمپ طبقاتی عمودی
پمپ طبقاتی عمودی

پمپ طبقاتی عمودی

همانطور که بالا تر نیز در رابطه با پمپ آب طبقاتی افقی گفته شد، یکی از انواع پمپ اب موجود که همواره در بازار تولید و عرضه میگردد پمپ طبقاتی عمودی می باشدف حال ممکن است این سوال برای شما عزیزان پیش بی اید که تفاوت پمپ آب طبقاتی عمودی با افقی چیست و چه ویژگی هایی دارد.

تفاوت پمپ زبقاتی عمودی با پمپ طبقاتی افقی در سطح مقطع آنها می باشد که در عمودی کمتر بوده و در نتیجه مناسب جاهایی می باشد که با کمبود فضا روبرو هستند.

لازم به ذکر است برای افزایش بیشتر فشار آب، برخی از پمپ طبقاتی عمودی را به صورت موازی نصب می کنند.

قیمت پمپ آب طبقاتی

با توجه به گفته های بالا، قیمت پمپ آب طبقاتی متناسب با نوع آن متغیر خواهد بود، از جمله مواردی که باید هنگام خرید پمپ آب طبقاتی در نظر داشته باشید این است که پمپ آب طبقاتی را از یک فروشگتاه و یا شرکت فروش پمپ اب معتبر و با تجربه در این زمینه خریداری نمایید. برای استعلام قیمت پمپ آب طبقاتی با کارشناسان ما در شرکت مستر تماس حاصل فرمایید. 02133997522 | 02133997661 | 09121882140

سوالات متداول

پمپ آب طبقه ای چیست؟

پمپ آب طبقه ای پمپ گریز از مرکز چند طبقه می باشد که در ساختار آن دو یا چند پروانه وجود دارد و بسته به نوع کاربری آن این پروانه ها ممکن است بر روی یک محور یا محورهای مختلف قرار بگیرند.

قیمت پمپ آب طبقه ای چقدر است؟

قیمت پمپ آب طبقه ای متناسب با نوع آن متغیر می باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت پمپ آب طبقه ای با شرکت مستر تماس بگیرید. 02133997661 | 09121882140

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین