پمپ ملخی چیست

اگر نمی دانید پمپ ملخی چیست، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. معرفی انواع الکتروپمپ مخلی با قیمت مناسب.

پیشنهاد ویژه: برای دریافت مشاوره رایگان خرید پمپ آب، با بهترین مرکز فروش پمپ در تهران تماس بگیرید. 02133997522 | 02133997661 | 09121882140

پمپ ملخی چیست
پمپ ملخی چیست

پمپ ملخی چیست

الکتروپمپ ها بر اساس توان نامي داراي سنسورهاي حرارتي، آب، رطوبت، روغن و بيرنيگ مي باشد. الكتروموتور مورد استفاده در اين پمپ های آب از نوع سه فاز مي باشد. در ناحيه آببندي محور و در حد فاصل بين الكتروموتور و پمپ از دو نوع آببند مكانيكي مختلف استفاده مي شود. به سبب لزوم خنك كاري الكتروموتور و احتراز از ارتعاش، نبايد الكتروپمپ در شرايط خشك استارت شود. جهت نصب اين الكتروپمپ ها احتياج به شرايط ويژه نصب از جمله لوله تخليه و بستر مناسب قرارگيري مي باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله الکتروپمپ چیست را مطالعه کنید.

الکتروپمپ آب ملخی پمپیران

جهت ايمني اين الكتروپمپ ها سيستم هاي حفاظتي در برابر افزايش درجه حرارت سيم پيچ استاتور- افزايش درجه حرارت بلبرينگ ها و نفوذ رطوبت داخل الكتروپمپ در نظر گرفته شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر وارد صفحه پمپ آب پمپیران و محصولات پمپ شناور شوید.

نصب الكتروپمپ هاي ملخي پمپ ایران ه انحاء مختلف صورت مي پذيرد. با توجه به نوع ايستگاه و كاربرد آن و همچنين محدوديت هاي ساختاري محل, نصب الكتروپمپ هاي ملخي به طرق مختلف صورت مي پذيرد.

مشخصات فنی پمپ آب ملخی

  •  قطر خروجی آن 350 تا 1200 میلیمتر است
  • ظرفیت آبدهی آن برابر با 20 الی 3500 لیتر در ثانیه می باشد
  •  ارتفاع 2 تا 16 متر می باشد

درجه روغن پمپ ملخی

در راه اندازي اوليه پمپ از روغن پارافيني كه در محفظه پمپ از طرف كارخانه پر شده استفاده نماييد. اين كار عمر مفيد آببند مكانيكي را افزايش مي دهد در مراحل بعدي از هر نوع روغن موتور همراه با ماده افزودني يا بدون آن با درجه SAE20w تا SAE 10w مي توان استفاده كرد.

در خصوص روغن کار، حتما مقاله روغن کاری پمپ آب و البته میزان روغن سمپاش فرغونی را مطالعه کنید.

آب بندی پمپ ملخی

محور توسط دو عدد آببند مكانيكي در كنار هم يعني در بين پمپ و موتور آب بندي مي شود، آببند مكانيكي توسط روغن داخل محفظه ياتاقان روانكاري و خنك كاري مي شود.

تذكر: شايان ذكر است كه قطعات استاندارد استفاده شده در الكتروپمپ بعد از يك دوره كاركرد بايستي تعويض گردد. دوره كاركرد براي اين قطعات 4000 ساعت مي باشد.

تذكر: سعي كنيد موقع تعويض بلبرينگ ها و مكانيكال سيل ها آنرا به خوبي جا انداخته و از آببندي مكانيكال سيل ها ا طمينان حاصل كنيد و با تزريق گاز نيتروژن به داخل محفظه موتور از سالم بودن آنها مطمئن شويد.

روغن پمپ را بعد از 4000 ساعت كاركرد تقريباً در سال يك بار تعويض نماييد.

در خصوص آبندی، حتما مقاله آب بندی پمپ آب را مطالعه کنید.

به درخواست مصرف كننده الكتروپمپ و در صورت نياز اگر لازم باشد كه الكتروپمپ در هنگام پر بودن مخزن كار كرده و در هنگام خالي بودن خاموش باشد بايد يك سوئيچ شناور عمل كننده بر اساس سطح مايع بر روي الكتروپمپ نصب شود كه اين سوييچ در صورت درخواست به همراه دستگاه فرستاده مي شود. بنابراين زماني كه سطح مايع به سطح معيني كه در دفترچه نهايي پمپ ذكر گرديده برسد، سوئيچ عمل نموده و موتور خاموش مي شود.

الكتروپمپ نبايد در حالت خشک كار كند. الكتروپمپ براي كار در حالتي طراحي شده که سطح مايع به حد معيني رسيده باشد، اين سطح در كاركرد اتوماتيك سطح مينيمم است اگر چنانچه الكتروپمپ براي مدتي طولاني بلااستفاده مانده است لازم است ديفيوزر و شيپوره مكش و داخل جايگاه نصب پمپ از رسوبات احتمالي تميز گردد تا در موقع راه اندازي الكتروپمپ آسيب نبيند.

ماكزيمم سطح آب مي بايست بر اساس حجم ايستگاه انتخاب گردد تا دفعات روشن و خاموش شدن پمپ در محدوده گفته شده باشد.

با توجه به اينكه كليه قطعات قسمت موتور با فشار bar 1-1.5 تست می شوند لذا بايستي توجه داشت كه ارتفاع سطح آب بالاي پمپ بيشتر از 10 متر نباشد.

از مزاياي اين الکتروپمپ ها؛ يک پارچه بودن محور پمپ و الکترو موتور؛ عدم نياز به سيستم خنک کاري خارجي و امکان نصب سريع و آسان و نياز به فضاي کم مي باشد.

کاربرد پمپ ملخی

  • آبیاری کشاورزی
  • ايستگاه های زهکشی
  • معادن
  • نیروگاه ها
  • حوضچه هاي پرورش ماهي. برای حوضچه ها استخری حتما پمپ فواره حوض و تجهیزات استخری را بررسی کنید.
  • کنترل سيلابها
  • آبرسانی تصفیه خانه ها. در این خصوص می تواند مقاله پمپ تصفیه استخر را بررسی کنید.
  • آبرسانی برای مصارف صنعتی

سوالات متداول

پمپ آب ملخی چیست؟

پمپ ملخی یکی از انواع پمپ آب می باشد که معمولا برای آبیاری کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرد، داخل مقاله به صورت جامع در رابطه با پمپ آب ملخی صحبت کرده ایم.

کاربرد پمپ ملخی چیست؟

کاربرد پمپ ملخی در ايستگاه های زهکشی و آبرسانی برای مصارف صنعتی می باشد. داخل مقاله به صورت جامع در رابطه با کاربرد پمپ ملخی صحبت کرده ایم.

 

2 comments

  1. Ali khosrvi

    قیمت پمپ ملخی وطریقه کارگذاشتن آن

    1. کارشناس

      با سلام
      در خصوص سوال شما
      جهت کار گذاشتن در چه نقطه و مکانی
      لطفا جهت کسب مشاوره و اطلاعات بیشتر با مجموعه ستر تماس حاصل فرمایید.
      02133997661

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین