اسکیمر استخر

اگر به دنبال خرید تجهیزات استخری هستید و نمی دانید اسکیمر استخری چیست در این مقاله با ما همراه باشید در مورد نحوه کار اسکیمر استخر توضیح دهیم.

پیشنهاد ویژ: برای خرید  تجهیزات استخری در تهران بهترین فروشگاه پمپ آب تهران را انتخاب کنید. 02133997522 | 02133997661 | 09121882140

اسکیمر استخر چیست
اسکیمر استخر چیست

اسکیمر استخر

اسکیمر ها وظیفه ی ایجاد گردش آب در استخر ها و جکوزری ها هستند، میتوان گفت یکی از اصلی ترین ویژگی های اسکیمر استخری تهویه و گردش مایعات و کلر موجود در استخر ها می باشد.

یکی از ویژگی‌های مهم در اسکیمر استخر قابلیت استفاده در جاروی کف استخر است به این صورت که با متصل کردن شلنگ مخصوص جارو بر روی لوله‌ی مکش اسکیمر و اضافه کردن دسته جارو و سر جارو به یکدیگر و شلنگ می‌توانید از قدرت مکش پمپ مدار تصفیه استفاده کنید.

نحوه نصب اسکیمر استخر

در این بخش برای شما عزیزان فیلم اموزش نحوه نصب اسکیمر استخر را قرار داده ایم.

اسکیمر باید مقابل ورودی اب پمپ تصفیه (فوت کن) قرار گیرد این ورودی باید حدود ۲۵ تا ۳۵ سانتیمتر ار وسط دهانه اسکیمر یا سطح تراز اب پایین تر قرار داده شود.

که در زمان ورود اب به استخر هیچ تلاطمی در سطح ان ایجاد نشده بصورت ارام الودگی های سطح استخر به اسکیمر هدایت شده تا توسط فیلتر شنی جذب گردد.

مکش پمپ تصفیه باید توسط شیری که در مسیر لوله اسکیمر و کفشور استخر قرار داده میشود تنظیم گردد.

اسکیمر استخر چیست

به طور کلی برای تعریف اسکمیر استخر می توانی این عبارت را به کار برد: وسیله ای ساده برای گـردش آب در استـخـر و جکوزی است که اهـمیـت آن در فـرایـند سیـرکـوله بسیار بالاست.

اسکیمر وسیله ای است که آلودگی و اجزایی که در سطح آب شناور مانده اند را از آب می زداید و از وارد شدن این اقلام به سیستم تصفیه و یا مسدود سازی لوله ها جلوگیری می کند.

شما این وسیله در لبه های برخی استخر ها می توانید مشاهده کنید.

باید بدانید که، حشرات، برگ ها، مو، چربی و لوسیون ها و… مواردی هستند که روی آب شناور می مانند و در مدت زمان کمی باعث به وجود آمدن جلبک ها و قارچ ها می شوند. از این رو زدودن آن ها در سریع ترین زمان ممکن، کاری الزامی است.

این امر به وسیله اسکیمر استخر محقق می شود. به صورت کلی دو نوع اسکیمر وجود دارد، اسکمیر دیواری، اسکیمری که هنگام ساخت استخر نصب شده است و خب در ابتدا در جریان سیرکوله کردن آب موجود بوده است و نوع دوم، اسکیمر کنترلی و یا برقی است که در سطح آب رها می شود و در عرض چند دقیقه کل سطح آب را پاک سازی می کند.

پیشنهاد ویژه: برای پاک سازی آب استخر، علاوه بر اسکیمر استخری، می توانید در مورد خرید قیمت پمپ تصفیه آب استخر و البته فیلتر استخر مطالعه کنید.

وسلیه ای ساده برای گـردش آب در استـخـر و جکوزی است که اهـمیـت آن در فـرایـند سیـرکـوله بسیار بالاست. به طور کلی برای تعریف اسکمیر استخر می توانی این عبارت را به کار برد: وسلیه ای ساده برای گـردش آب در استـخـر و جکوزی است که اهـمیـت آن در فـرایـند سیـرکـوله بسیار بالاست.

در خصوص سیرکولاسیون، بررسی صفحه پمپ سیرکولاتور می تواند به شما کمک کند.

نکته قابل توجه در خصوص اسکیمر دیواری آن است که در دیوار استخر نصب می شود و نصف دهانه آب در آب استخر فرو رفته است. البته برای استخر ها این نوع پیشنهاد نمی شود.

یکی از ویژگی های جالب اسکیمر استفاده از آن برای جارو کشی کف استخر است، به این صورت که شیلنگ اسکیمر را می توانید به یک دسته متصل نمایید و آن را بر کف استخر برای زدودن آلودگی های آن بگردانید.

پیشنهاد ویژه: علاوه بر خرید اسکیمر استخر می توانید به خرید جارو استخری اتوماتیک و چراغ استخر نیز فکر کنید.

نحوه کار اسکیمر استخر

به صورت کلی نحوه کار اسکیمر دیواری به صورت زیر است.

همانطور که در تصویر بالا می بینید. آب از دهانه اسکیمر به وسیله یک پمپ مکش می شود. بدین ترتیب موارد شنارو روی آب هم داخل آن کشیده می شوند. سپس بعد از فیلتر شدن آب و قرار گرفتن آلودگی ها درون محفظه آب، وارد دستگاه فیلتر می شود و سپس دوباره به استخر پمپاژ می شود.

اسکیمر شناور هم به دو صورت موجود است. نوع ثابت آن که برای استخر های پرورش ماهی استفاده می شود. به این صورت که لبه استخر نصب می گردد و به وسیله یک پمپ کوچک آلودگی های سطح آب را درون توری که دارد حبس می کند.

نوع دیگر اسکیمر استخر، اسکیمر کنترلی می باشد که توسط یک اپراتور روی سطح آب حرکت می کند و آن را پاک سازی می کند.

محل نصب اسکیمر استخر

در حقیقت محل نصب اسکیمر روی دیوار استخر می باشد به این صورت نیمی از دهانه آن در آب فرو رفته و نیم دیگر بیرون از آب است.

البته دقت کنید که در برخی از استخر ها، اسکیمر کاملا در آب است.

استخر بدون اسکیمر

لازم است بدانید که اسکیمر برای استخر های کوچک و خصوص با تعداد شناگر های کم مناسب است. برای استخر های بزرگ، پاکسازی سطح آب به وسلیه سیستم سرریز میسر می شود. در این روش اطراف استخر یک گاتر یا جوی وجود دارد. زمانی که سیستم تصفه استخر روشن باشد، آب تا حدی بالا می آید که سرریز شود و وارد گاتر شود. در این جا سوراخ های ریزی تنها برای رد شدن آب وجود دارد. بدین ترتیب، آلودگی ها در بستر گاتر باقی می مانند.

استخر اسکیمر بهتر است یا سرریز

همانطور که گفته شد برای استخر های کوچک و با تعداد شناگر کم، اسکیمر بهتر است. اما برای استخر های بزرگ بهتر آن است که از روش سرریز برای پاکسازی سطح آب استفاده شود.

تولید کننده اسکیمر استخر

اسکیمر دستگاه ساده ای هست. تولید کنندگان بسیاری هم در ایران و هم در خارج اقدام به تولید اسکیمر های استخری می کنند. از جمله برند های مطرح در حوزه تولید اسکیمر و تجیهزات استخری می توان به برند EMAUX اشاره نمود.

از دیگر تولید کنندگان اسکمیر استخر می توان به مارتینی و hiwater اشاره کرد.

یکی دیگر از بهترین تولید کنند گان اسکیمر شرکت هایوارد است. برای خرید اسکیمر استخر هایوارد با ما تماس بگیرید.

قیمت اسکیمر استخر
قیمت اسکیمر استخر

قیمت اسکیمر استخر

مجموعه مستریکو که یک فروشگاه پمپ آب و لوازم و تجهیزات آبی می باشد، فروشنده اسکیمر اسختر نیست. با این حال شما می توانید برای مشاهده لیست قیمت اسکیمر استخر روی این لینک کلیک نمایید.

از خدمات مستریکو می توان به فروش پمپ آب و بوستر پمپ، پمپ فواره حوض و پمپ آب پنتاکس اشاره کرد.

البته در صورتی که خواهان خرید پمپ تصفیه استخر نیز هستید می تواند با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.

قیمت اسکیمر ایرانی

همانطور که گفته شد، اسکمیر دستگاه بسیار ساده ای است. نمونه های ایرانی اسکیمر قیمت پایین تری دارند. شما می توانید اسکیمر استخری ایرانی را در رنج قیمت 600 هزار تومان تا 1 میلیون و 500 هزار تومان یافت نمایید.

قیمت اسکیمر خارجی

اگر ایرانیان هم تولید از تولید کنندگان اسکمیر استخر هستند، اما در سایت ها بیشتر نمونه های خارجی به فروش می رود. قیمت اسکیمر خارجی با توجه به برند و ابعاد خود تا 5 میلیون تومان هم میرسد. البته میانگین قیمت آن حدود 1 میلیون و 5 هزار تومان است.

پیشنهاد ویژه: برای خرید پمپ آب و البته دریافت مشاوره رایگان فروش تجهیزات استخر با ما تماس بگیرید.

نکات مهم در خصوص اسکیمر استخر

اسکیمر کنترلی، شکلی شبیه به قایق دارد. سریع است و به آسانی سطح استخر را از انواع ذرات معلق (برگ، حشرات و هرچیزی که به جا مانده) می زداید. اسکیمر کنترلی می تواند ظرف چند دقیقه کل استخر را پیموده و آن را تمیز کند.

اسکیمر کنترلی، دوشاخه، شیلنگ، سیم برق یا هیچ نوع اتصال دیگری ندارد. به راحتی قابل حمل است و به آسانی کار می کند.

با تمیز نگه داشتن آب استخر، می توانید از زنگ زدگی اسکیمر و کاهش عمر فیلتر آن جلوگیری کرده و همچنین در مصرف مواد شیمیایی و برق صرفه جویی کنید. سبد جداشدنی اسکیمر به راحتی برای تمیز کردن جدا می شود. به این صورت که به سادگی آن را از قسمت بالای قایق بلند می کنید.

قطعا فرزندانتان هم از تمیز کردن استخر با اسکیمر کنترلی لذت خواهند برد.

مزایا:

  • قابل استفاده در انواع استخر و آبگیر
  • سریع، آسان و مفرح
  • سایز: طول 70، عرض 57.5 و ارتفاع 17.5سانتی متر
  • وزن: 30 KG
  • سهولت استفاده از جو استیک
  • تامین نیرو به وسیله ی پک باتری Ni-MH
  • این نوع اسکیمر شامل باتری و شارژر هم می شود
  • سبد اسکیمر جداشونده

اسکیمر کنترلی، سطح استخر را به سرعت تمیز می کند و استفاده از آن در حالیکه برگها و سایر اضافات را می زداید، بسیار آسان و لذتبخش است. موتور قدرتمند قایقی دوقلوی آن تمام این کارها را به سرعت انجام می دهد.

طراحی ساده ی آن جالب توجه است. برای تمیز کردن آن کافی است سبد را به سادگی از قسمت بالای قایق بردارید و آن را تمیز کنید. برای شارژ کردن دوباره ی آن هم کافی است به کمک شارژر، پک باتری را شارژ نمایید. آیا تصورش را هم می کردید که تمیز کردن استخر مفرح و لذتبخش باشد.

در آینده انواع دیگر اسکیمر ها را مرور خواهیم کرد.

اگر به یادگیری در مورد پمپ های آب و  تجهیزات استخری علاقمند هستید، وارد صفحه مقالات گروه مستر شوید.

سوالات متداول

اسکیمر استخر چیست؟

وسیله ی به گردش در اوردن آب در استخر ها و جکوزی های اسکیمر می باشدف داخل مقاله در رابطه با اسکیمر استخری به صورت جامع بحث کرده ایم.

کاربرد اسکیمر استخر چیست؟

کاربرد اسکیمر استخر در انواع استخر ها و جکوزی ها برای تهویه و به گردش در آوردن مایعات می باشد.

اسکیمر استخر چگونه نصب می شود؟

مراحل نصب اسکیمر استخر را داخل مقاله به صورت فیلم اموزشی برای شما عزیزان قرار داده ایم.

قیمت اسکیمر استخر چقدر است؟

قیمت اسکیمر استخر متناسب با نوع و ابعاد استخر و یا جکوزی مورد نظر شما متغیر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین