مکش آب از چاه

نگران وسیله کشیدن آب از چاه نباشید، در این مقاله بهترین راه مکش آب از چاه را به شما معرفی می کنیم. معرفی انواع پمپ مکش آب از چاه و همچنین بهترین برنده های پمپ آب چاه خانگی. با ما همراه باشید.

پیشنهاد ویژه: برای خرید پمپ آب، بهترین فروشگاه پمپ آب تهران را انتخاب کنید. ما بهترین انواع پمپ کف کش را به شما معرفی خواهیم کرد. 02133997522 | 02133997661 | 09121882140.

پمپ آب چاه خانگی
پمپ آب چاه خانگی

پمپ آب چاه خانگی

با نصب پمپ چاه خانگی و پمپ مکش آب از چاه برای تأمین آب از منابع زیرزمینی مجاور به خانه خود استفاده کنید. از آنجا که اندازه چاه ها بسته به میزان آب موجود متغیر است ، پمپ های مختلفی برای شرایط مختلف طراحی می شوند. اینکه کدام یک را انتخاب کنید به عواملی مانند عمق آب چاه شما و قطر پوشش چاه و میزان مکش آب از چاه بستگی دارد.

پمپ آب مستغرق

پمپ آب مستغرق (شناور) یا همان پمپ مکش آب از چاه به دلیل طراحی ویژه خود، محبوب ترین نوع پمپ، جهت استفاده در چاه های عمیق، نیمه عمیق و یا حتی کم عمق هستند. این پمپ ها از نوع سانتریفیوژ بوده هستند. جهت استفاده، باید به صورت کامل در آب غرق گردند، از این رو به آنها پمپ های مستغرق نیز گفته می شود.

موتور این پمپ ها به گونه ای طراحی شده اند که با پمپاژ مایعات اطراف خود خنک می گردند. البته قسمت های داخلی موتور چاه آب توسط یک پوشش یا محافظ، نگهداری می شود که این پوشش از ورود هرگونه مایعات، جلوگیری می کند.

جهت استفاده از پمپ های شناور در درون چاه ها و مصارف خانگی، بهتر است از یک مخزن تحت فشار نیز استفاده شود. این نوع پمپ ها می توانند تا 400 فوت در زیر زمین قرار گیرند و عملیات مکش را انجام دهند.

اولین قدم جهت نصب پمپ آب مستغرق، انتخاب یک پمپ مناسب برای گودال یا چاه مورد نظرمی باشد.اگرچه هزینه ی خرید پمپ آب چاه خانگی یک پارامترمهم است اما باید به هزینه های دیگری مانند هزینه ی طول عمر یک پمپ و همچنین هزینه ای که درطول مدت استفاده از پمپ، صرفه جویی می گردد،توجه داشت.

در صورت استفاده از پمپ های نامناسب از نظر عمق مکش، در عین مصرف انرژی بالا، کارایی پایینی دربر خواهند داشت و در نهایت نیاز مشتری را برآورده نمی کنند. علاوه بر این در فاصله زمانی کوتاه، دچار مشکل و خرابی می گردند.

پیشنهاد مطالعه: خواندن مقاله ساخت پمپ آب بدون برق می تواند برای شما جذاب باشد.

وسیله کشیدن آب از چاه
وسیله کشیدن آب از چاه

وسیله کشیدن آب از چاه

برای کشیدن آب از چاه وسایل متعددی وجود دارد که در اینجا یکی از پرکاربردترین وسیله کشیدن آب از چاه را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار داده ایم.
پمپ آب چاه خانگی یکی از پرکاربردترین وسیله کشیدن آب از چاه می باشد که به دلیل دارا بودن قطعات متفاوت در زمینه کشیدن آب می تواند این عمل را آسانتر کرده و به راحتی باعث کشیدن آب از چاه گردد.
پمپ آب چاه خانگی به عنوان وسیله کشیدن آب از چاه این امکان را به شما خواهد داد تا با استفاده از موتور الکتریکی و اجزای آن آب از چاه آب با عمق کم و همچنین عمق زیاد قابل برداشت باشد همچنین می توان گفت پمپ آب از جمله وسایل مهم در مکش آب از چاه می باشد.

همانطور که میدانید مکش آب از چاه بدون پمپ به وسیله ی قدیمی امکان پذیر خواهد بود، ولی پیشنهاد میشود برای مکش آب از چاه از یک پمپ مکش آب از لوله استفاده نمایید.

نکات مهم جهت انتخاب پمپ مناسب برای چاه ها و گودال ها

کاربرد پمپ مورد نیاز: 

      نوع مکانی که پمپ در آن استفاده خواهد شد مانند آبیاری باغچه ها، معادن، خانگی و…

  • نرخ آب دهی و میزان فشار
  • فاصله ی پمپاژ: که شامل عمق چاه، فاصله ی افقی و میزان ارتفاع سطح زمین می باشد
  • قطر چاه
  • قطر لوله
  • هد کلی پمپ
پمپ آب مناسب برای چاه
پمپ آب مناسب برای چاه

پمپ آب مناسب برای چاه

پمپ آب مناسب برای چاه متناسب با عمق چاه و همچنین متناسب با برند آن متغیر می باشد، یکی از رایج ترین انواع پمپ‌ها، پمپ آب چاه کم‌عمق بوده که از سه قطعه اصلی موتور الکتریکی، جت و پروانه تشکیل می‌شود.

این محصولات به صورت خودمکش و تقویت شده فایبرگلاسی نیز تولید می‌شوند. پمپ‌ها دارای یک سوئیچ فشار جهت کنترل فشار پمپ می‌باشند. پمپ جت مقرون به صرفه بوده و در چاه‌های قطر کم کاربرد دارد. این پمپ‌های آب را می‌توان برای انواع چاه‌ها مورد استفاده قرار داد. مکانیک آن ساده بوده و می‌توان آن را خارج از چاه مستقر کرد. شیوه کار این پمپ‌ها با مکش می‌باشد؛ در نتیجه فشار اتمسفری آب را از درون چاه خارج می‌کند. آب کشیدن از چاه به وسیله ی پمپ به راحتی میتواند صورت گردد.

بهترین پمپ آب مستغرق
بهترین پمپ آب مستغرق

بهترین پمپ آب مستغرق

با توجه به مولفه های اساسی در انتخاب یک پمپ مناسب در زمینه های مختلف ذکر شده ،انتخاب یک برند با کیفیت به همراه خدمات همیشگی یک امر مهم می باشد. در انتخاب پمپ برای کشیدن آب از چاه باید بگوییم از بهترین پمپ های شناور موجود در بازار ایران برند های گراند فوس، ابارا، پنتاکس، لوارا،سایر و داب به شرح زیر می باشد.

برای استعلام قیمت پمپ آب چاه کم عمق با کارشناسان ما در شرکت مستر تماس بگیرید تا تمامی اطلاعات لازم در زمینه هزینه پمپ آب چاه کم عمق را در اختیارتان قرار دهند.

پمپ آب گراندفوس

پمپ های شناور گراندفوس که در زمینه ذخیره آب، تقویت فشار، معادن، فواره ها، استخراج آب های زیرزمینی و….مورد استفاده قرار می گیرند، شامل

سری های SPA ,SP , SP-G می شوند.

برای مشاهده پمپ های بیشتر وارد صفحه پمپ گراندفوس شوید.

پمپ آب شناور ابارا

پمپ های شناور Ebara که جهت استخراج آب تمیز از چاه و افزایش فشار در کاربرد های صنعتی و پمپاژ آب از چاه ها، مصارف خانگی وسیستم های آبیاری

می باشند،شامل سری های OM – ONK – EBS می باشند.

برای مشاهده پمپ های بیشتر وارد صفحه پمپ آب ابارا شوید.

پمپ آب داب

برند DAB دارای پمپ های شناور با تنوع بسیار زیادی است که اغلب سری های آن در بازار ایران موجودمی باشند. از انواع این سری ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

سری DIVER، سری Pulsar،  سری Micra، سری IDIA

برای مشاهده پمپ های بیشتر وارد صفحه پمپ آب داب شوید.

پمپ آب شناور پنتاکس

پمپ های شناور Pentax، اغلب جهت تقویت فشار در سیستم های خانگی و پرکردن مخازن و تانک ها با استفاده از آب های زیر زمینی به کار می روند ودارای انواع تک فاز و سه فاز می باشند. این پمپ ها دارای دسته بندی های زیادی از جمله، سری 5PEStو سری 4S هستند.

برای مشاهده پمپ های بیشتر وارد صفحه قیمت پمپ آب پنتاکس شوید.

 پمپ آب شناور لوارا

قطر این دسته از پمپ های شرکت Lowara بین 4 تا 12 اینچ می باشند. اغلب از جنس استیل 304 و 316 و همین طور استنلس استیل دوبل برای عمر طولانی می باشند.این پمپ ها برای تامین آب، آبیاری و استفاده در چاه های عمیق استفاده می شوند. پمپ آب شناور لوارا شامل  سری Scuba، سری E-GS می باشد.

برای مشاهده پمپ های بیشتر وارد صفحه پمپ اب لوارا ایتالیا یک اسب شوید.

پمپ آب سائر (SAER)

شرکت سائر، تولید کننده این دسته از پمپ ها یکی از بزرگترین شرکت های ایتالیایی می باشد که پمپ هایی با کیفیتی همچون پمپ های شناور در سری FS , NS, NR  ارائه کرده که جهت استفاده در برداشت آب از دریاچه ها و سدها و معادن، جبران افت فشار طرح های آبرسانی و… به کار برده می شوند.

برای مشاهده پمپ های بیشتر وارد صفحه قیمت پمپ اب سایر ایتالیا شوید.

پمپ آب جتی چاه های کم عمق و چاه های عمیق

پمپ آب جتی در چاه

اگر شما در شهر یا شهرستان زندگی می کنید، احتمالا به این که هر روز چطور آب مورد نیاز به خانه تان می رسد، فکر هم نمی کنید. حتی روستاهای کوچک امروزه اغلب لوله کشی آب برای انتقال آب به هر خانه دارند. تمام چیزی که بایدبرای استفاده از آب بلد باشید باز کردن شیر آب است.

پیشنهاد ویژه: برای خرید یک پمپ آب حرفه ای ما برند پمپ آب کالپدا و البته خواندن برند قیمت پمپ اب سایر ایتالیا را به شما معرفی می کنیم.

چند کیلومتر دورتر از شهرها تصویر تغییر می کند. در اینجا منبع آب هر خانه از همسایه اش مستقل است. هر خانه برای خود چاه آب دارد که آب مورد نیاز خود را از آن می کشد. همچنین هر خانه سیستم الکترومکانیکی خود برای رساندن آب از چاه به خانه را داراست. در قلب این سیستم پمپ آب چاه خانگی وجود دارد. معمول ترین پمپ آب مورد کاربرد در این مناطق پمپ آب جتی و پمپ آب شناور می باشد.

در بعضی مناطق رسیدن به آب آسان تر است و با استفاده از یک بیل و کلنگ و حفر یک چاه کم عمق می توان به آب رسید. اما در مناطقی که نیاز به حفر عمیق تر چاه می باشد باید راه کارهای دیگری را در نظر گرفت.

پیشنهاد ویژه: برای خرید یک پمپ آب حرفه ای ما برند پمپ آب لوارا و البته خواندن برند پمپ آب پنتاکس را به شما معرفی می کنیم.

پمپ آب جتی برای چاه کم عمق

امروزه رایج ترین پمپ آب چاه خانگی مورد استفاده برای چاه های کم عمق، پمپ آب جتی می باشد. پمپ آب جتی بالای چاه قرار می گیرد و چه در خانه چه در چاه خانگی آب را از طریق مکش می کشد. در واقع این فشار اتمسفری است که کار مکش را انجام می دهد. همانطور که شما با مکیدن نی بالای آب در نی یک خلا ایجاد می کنید، در اینجا نیز با وجود خلا و فشار هوا یا فشار اتمسفری آب به سمت بالا هل داده می شود. در نتیجه مقدار ارتفاعی که شما می توانید آب را در یک چاه کم عمق به سمت بالا بکشید به وزن هوا بستگی دارد.

پمپ آب جتی عمل مکش را به روش خاص و نویتی انجام می دهد. پمپ آب با برق کار می کند و پروانه را به حرکت درمی آورد. پروانه نیز آب را از چاه از طریق یک روزنه ی باریک یا جت به جریان می اندازد و به سمت بالا جلوی پروانه می کشد. این انقباض در جت باعث تسریع جریان آب می شود. شبیه عملکرد نازل در شلنگ باغبانی

همچنانکه آب از پمپ جتی خارج می شود یک خلا جزئی ایجاد می شود که آب اضافی را از چاه مکش می کند. درست پشت جت یک تیوپ قرار دارد که وظیفه ی کم کردن سرعت آب و افزایش فشار را به عهده دارد. آب پمپاژ شده (آب جدیدی که به وسیله ی مکش جت از چاه کشیده شده است) با آب در جریان مخلوط می شود و به سمت سیستم لوله کشی در فشار بالا تخلیه می شود.

از آنجایی که پمپ آب جتی چاه کم عمق برای کشیدن آب از آب استفاده می کند، معمولا نیاز است که قبل از استفاده، با آب پر شود برای نگه داشتن آب در پمپ و سیستم لوله کشی و جلوگیری از بازگشت آب به چاه یک ولو (سوپاپ) یکراهه به پمپ وصل می شود.

پمپ آب جتی

پیشنهاد ویژه: برای خرید یک پمپ آب حرفه ای ما برند پمپ اب داب یک اسب و البته خواندن برند پمپ آب ابارا را به شما معرفی می کنیم.

کشیدن آب از چاه با پمپ

کشیدن آب از چاه با پمپ با استفاده از پمپ آب جتی صورت می گیرد تو پای چاه آب وظیفه انتقال آب و جابجایی آب را دارند معمولاً کشیدن آب از چاه با پمپ در چه هایی که ارتفاع آنها تا ۷ متر می باشد با عنوان چاه های کم عمق شناخته می شوند ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند به عنوان مثال ویژگی پمپ های چاه های کم کم عمق مقاومت آنها در برابر عواملی مانند رطوبت آب و اکسیژن می باشد.

پمپ چاه کم عمق

پمپ چاه کم عمق همانطور که بالاتر نیز گفته شد به توپ هایی می باشد که در چاه هایی که ارتفاع آن ها تا ۷ متر می باشد شناخته می شود بدنه پمپ اب چاه، آب چاه کم عمق باید به گونه‌ای باشد که به صورت کاملا آب بندی شده باشد تا آب به داخل موتور نفوذ نکند و مشکلی را برای سیستم الکتریکی ایجاد نکند از جمله ویژگی های پمپ چاه کم عمق این میباشد که پمپ چاه قابلیت هدایت آب از چاه به وسیله یک یا چند لوله به محل های بیرون از شاه همانند باغچه زمین کشاورزی و غیره را دارند که یکی از پر کاربرد ترین و محبوب ترین نوع پمپ ها می باشند.

پمپ آب جتی در چاه عمیق

همیشه چاه های آب، کم عمق نیستند. در مورد چاه های عمیق نیز شما می توانید از پمپ آب جتی استفاده کنید. پمپ آب جتی در چاه های عمیق برای کشیدن آب، هم از مکش جت و هم از فشار وارد شونده از پروانه استفاده می کند. برای جلوگیری از پمپاژ بیش از حد چاه، نصب و اتصالات پمپ آب جتی شامل یک لوله ی 35 فوتی می شود که انتهای جت (محل مصرف در خانه) را به چاه متصل می کند. پمپ آب جتی در چاه عمیق به همان روش در چاه کم عمق عمل می کند.

پمپ چاه عمیق
پمپ چاه عمیق

پمپ چاه عمیق

پمپ چاه عمیق میغ معمولاً در چاههای با عمق بالای ۱۰ متر مورد استفاده قرار می گیرد پمپ چاه عمیق پمپ شناور معروف بوده و وظیفه مکش آب از چاه را دارد نکته قابل توجه در طراحی پمپ های چاه عمیق طراحی و استفاده از قطعات خاص برای افزایش طول عمر کلی الکتروپمپ و همچنین محافظت از قطعات اصلی و گران تر می باشد.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال خرید پمپ آب چاه خانگی هستید، بررسی انواع پمپ شناور شاید برای شما جالب باشد.

سوالات متداول

چگونه از چاه آب بکشیم؟

با استفاده از پمپ اب چاه میتوانید به راحتی آب را از چاه بکشید که داخل مقاله به صورت جامع نحوه کشیدن آب از چاه را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

پمپ شناور چاه عمیق چگونه کار می کند؟

پمپ شناور چاه عمیق به صورتی کار میکند که در آن پمپ به صورت کامل آب بندی شده و آن را از رطوبت و ضربه محافظت میکند.

چگونه پمپ مکش آب از چاه مناسب انتخاب کنیم؟

متناسب با عمق چاه باید پمپ مکش آب از چاه را انتخاب کنید که داخل مقاله به صورت جامع نحوه انتخاب پمپ مکش آب از چاه را آموزش داده ایم.

27 comments

  1. م. حیدری

    با سلام؛
    برای چاه ۲۵ متری بعلاوه دویست متر افقی حدودا صاف، چه کفکشی پیشنهاد میکنید؟
    آیا کفکش ۱۲ ولتی هم برای این مشخصات تو بازار هست ؟
    یا این که ۲۲۰ کم مصرف باشه با مبدل برق ماشین کار کنه ؟

    1. لطفا تماس حاصل فرمایید.02133997661 داخلی 103-104

  2. سلام
    ت
    آب چاه از طریق کفکش به استخر منتقل می شود. برای بالاآوردن آب استخر ۵ متری و هدایت به جوی آب باغ چه کنیم؟

    1. m.tamimi

      سلام لطفا با شماره 33997661 – 021 داخلی 104 جهت ارتباط با کارشناس تماس بگیرید.

  3. ابتهاج

    سلام
    پمپ پنتاکس جتی Cam100/50
    موجود دارم ، عمق چاه 20متر
    میشه لطفا محاسبه کنید که میشه باهاش آب بالا بکشم حتی با کمترین دبی

    1. با سلام و درورد.هیچ پمپی مکش بیشتر از 4 یا 5 متر ندارد.شما باید از کفکش یا لجنکش استفاده کنید برای 20متر

  4. سلام برای مکش از چاه 11 متری راحترین و سبکترین و ارزان ترین چیزی که می توانید معرفی کنید چیست؟

    1. با سلام و درود.برای چاه و توضیح جزییات لطفا تماس حاصل فرمایید.02133997661 داخلی 103-104

  5. رضا وداد

    با درود. بنده طراح سیستمهای کنترل و محافظت از نیروگاههای خورشیدی میباشم.
    هزینه سیستمهای خورشیدی برای کشیدن آب از چاه مشتری را سر در گم کرده و وجود یک اینورتر جهت راه اندازی موتور, آنان را از سیستمهای خورشیدی بر حذر میدارد.
    بنابر این لطفا کم توانترین موتور DC که میتواند آب را از چاههای 12 الی 14 متری چه کفکش و چه بیرون چاه را معرفی فرمایید.
    و یک نمونه قیمت نیز عنایت فرمایند, چه به دلار و چه به ریال روز.
    بسیار سپاسگذار میشوم اگر با نماینده شما را در تبریز ملاقات داشته باشم, و یا
    محصولات مورد ربط را که بتوان هزینه دستگاههای مربوط به این انرژی را کاهش دهد را بیاموزم.

    1. با سلام دوست گرامی لطفا با شماره 02133997661 ذاخلی 102-104 تماس حاصل فرمایید.

  6. سلام عمق چاه ۲۰متر
    اما متاسفانه قطر لوله ۱۸سانت
    و اینکه ۲سال چاه استفاده نشده و احتمال گل و لای هست
    پیشنهاد برای مکش آب به نحوی ک گل و لای هم لایروبی بشه با توجه به دهانه پمپ چیه؟

    1. سلام دوست گرامی متاسفانه برای 18 سانت چیزی موجود نداریم و فقط میشه کفکش استیل پیشنهاد داد که اونم فقط آب تمیز میکشه مناسب گل و لای نیست.

  7. سلام برای عمق 50 متر می‌توان به صورت سری از یک پمپ کف کش در داخل و یک پمپ سانتریفوژ روی چاه استفاده کرد؟

    1. سلام از پمپ کفکش میتوانید استفاده کنید لطفا جهت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید 33997661-021 داخلی 102-103-104

  8. جواد سعیدی

    سلام پمپ آب برای چاه خانگی ( 3 متر) چه پمپی مناسب است

    1. سلام دوست گرامی مناسب نیاز شما یک پمپ نیم اسب ابارا با قیمت 15/000/000 ریال به تاریخ امروز به همراه یک ست کنترل با قیمت 6/500/000 ریال به تاریخ امروز می باشد. جهت تهیه محصولات می توانید با شماره 33997661-021 داخلی 103 یا 104 با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.

  9. سلام،با تشکر از توضیحات
    برای چاههای 10 متری و خروجی 1اینچ درون چاهی بهتر است یا برون چاهی؟

    1. کارشناس مستر

      دقت شود پمپ های سانتریفیوژی داخل آب قرار نمی گیرد و حداکثر ارتفاع مکش با سوپاپ 2 تا 3 متر می باشد اگر پمپ کف کش در داخل چاه قرار دهیم نیاز به هواگیری می باشد وانتخاب بهتری می باشد
      جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما با شماره های ۰۲۱۳۳۹۵۶۶۰۴و۰۲۱۳۳۹۹۷۵۲۲ تماس حاصل فرمایید.

  10. سلام برای چاه هایی با عمق 30 متر چه نوع پمپ آبی خوب است؟؟

    1. کارشناس

      سلام
      انتخاب پمپ جهت چاههایی با این عمق به نوع آب نیز بستگی دارد
      اگر آب چاه صاف بوده و سایز خروجی حداکثر 2 تا 3 اینچ باشد، می توانید از پمپ های ایتالیایی و استنلس استیل استفاده نمایید. ولی اگر آب دارای ذرات معلق می باشد، می توانید از پمپ های ایرانی با پروانه نیمه باز مانند پمپ های بهاران نوین و یا جهان پمپ استفاده نمایید.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید .

  11. سمیعانی

    برای تخلیه چاه منزل از چه نوع پمپی استفاده شود

    1. گروه مستر

      از پمپ لجن کش استفاده شود.
      جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان گروه مستر تماس بگیرید.

  12. مومنی

    آیا پمپ آبی داریم که بتوانیم بیرون چاه قرار دهیم و از 17 متر پایین تر از سطح آب چاه آب را به بالا انتقال دهد؟

    1. گروه مستر

      بله، پمپ آب پنتاکس مدل AP-200 قابلیت مکش آب از بیست متر پایین تر از سطح زمین از طریق ایجاد خلا را دارد.

    2. پمپ اگر بیرون نصب شو باشه بهتره یا داخل چاه عمق چاه حدود بیست متر است با تشکر

    3. گروه مستر

      سلام
      بهتر است که برای چاه با عمق 20 متر از پمپ های غرق آبی (کفکش) استفاده کنید

    4. گروه مستر

      سلام
      بهتر است که برای چاه با عمق 20 متر از پمپ های غرق آبی (کفکش) استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین