پمپ آب پیستونی

اگر به دنبال خرید پمپ آب پیستونی هستید، ما بهترین مدل پمپ پیستونی محوری و شعاعی را به شما معرفی می کنیم. خرید انواع پمپ پیستونی هیدرولیک، پمپ پیستونی کارواش و پمپ پیستونی سمپاش را با ما تجربه کنید.

برای پیشنهاد ویژه: برای دریافت مشاوره رایگان خرید انواع پمپ آب، با بهترین مرکز فروش پمپ در تهران تماس بگیرید. 02133997522 | 02133997661 | 09121882140

پمپ آب پیستونی
پمپ آب پیستونی

پمپ آب پیستونی

پمپ آب پیستونی (پلانجری) از انواع پمپ جایگزین مثبت رفت و برگشتی است. پمپ آب پیستونی (پلانجری) در چهار نوع موجود است: مستقیم یا غیر مستقیم، ساده یا دوبلکس، یک کاره یا دوکاره، و پمپ های قدرتی

قدرت برخی از پمپ های آب رفت و برگشتی از نیروی محرکه ای تامین می شود که حرکت آن به صورت رفت و برگشتی است. قدرت این پمپ آب ها از طریق پلانجر یا پیستون بخاری رفت و برگشتی تامین می شود. میله ی پلانجر پیستون بخاری، یا مستقیما به پیستون مایع پمپ متصل است یا به طور غیرمستقیم توسط یک میله یا رابط به پیستون وصل می شود.

پمپ آب پیستونی مستقیم در قسمت انتهایی پمپ مایع پیستونی (پلانجری) قرار دارد که مستقیما با میله ی پمپ حرکت می کند و پیستون را حمل می کند.

پمپ آب ساده که به آن پمپ آب پیستونی تکی هم گفته می شود پمپی است که یک سیلندر پمپ مایع تکی دارد.

پمپ آب دوبلکس برابر با دو پمپ ساده است که بر یک پایه در کنار هم قرار گرفته اند. کار کردن پیستون ها یا پلانجرهای یک پمپ آب دوبلکس به گونه ای تنظیم شده است که وقتی یک پیستون منبسط شده و بالا می رود، پیستون دیگر در پایین ترین نقطه قرار می گیرد و بالعکس. این هماهنگی، ظرفیت پمپ آب دوبلکس را از نظر طراحی دو برابر بیشتر از ظرفیت پمپ ساده می کند.

پمپ آب پیستونی (پلانجری) تکی، پمپی است که ساکشن (مکش) می کند. پر کردن سیلندر پمپ آب تا حداکثر خود، در یک سمت آن انجام می گیرد; به این عمل حرکت (ضربه) مکش گفته می شود، سپس پلانجر، مایع را با ضربه ی برگشتی از سیلندر به بیرون می فرستد. بنابراین سیلندر از آن سر خود تخلیه می شود. در مکش برگشتی آن سر سیلندر که تازه تخلیه شده، پر می شود و آن سر سیلندر که تاز پر شده، تخلیه می شود.

یک نمونه از هماهنگی بین پمپ های تکی و دوبله در شکل 13 نشان داده شده است.

a

پمپ آب قدرتی با کاهش دنده ها، میل لنگ و سری، حرکت چرخشی را به حرکت رفت و برگشتی با سرعت کند تبدیل می کند. پلانجرها با حرکت سری به حرکت در می آیند. پمپ آب های پیستونی فشار قوی معمولا پلانجرهای تک کاره هستند و معمولا با سه پلانجر کار می کنند. سه پلانجر یا بیشتر به طرز قابل توجهی جریان پالس را تا حد پمپ ساده و حتی پمپ دوبلکس پایین می آورد.

پمپ آب های قدرتی نوعا بهره وری بالایی دارند و قابل ارتقا به پمپ آب های با فشار قوی بسیار بالا هستند. همچنین پمپ آب های قدرتی می توانند هم با توربین و هم با موتور برقی کار کنند. پمپ آب های قدرتی نسبتا گران هستند و ندرتا از لحاظ بهره وری نسیت به پمپ آب های سانتریفیوژی برتری دارند. اگرچه نسبت به پمپ های پیستونی (پلانجری) بخار که به دلیل نیاز شدید این پمپ ها به بخار زیاد، دائما نیاز به تعمیر و خدمات دارند، برتری دارند. به طور کلی سرعت جریان موثر، با افزایش ویسکوزیته ی مایع پمپاژ شده کاهش می یابد. زیرا سرعت پمپ باید کاهش یابد. بر خلاف پمپ آب های سانتریفیوژی، فشار دیفرانسیلی تولید شده توسط پمپ آب های رفت و برگشتی پیستونی (پلانجری) ربطی به تراکم مایع ندارد. فشار دیفرانسیلی تماما به مقدار نیروی وارده بر پیستون بستگی دارد.

انواع پمپ های پیستونی

انواع پمپ های پیستونی را به شکل های مختلف می توان طبقه بندی کرد. مثلا:

  • پمپ پیستونی محوری
  • پمپ پیستونی شعاعی

هر یک از دو نوع فوق دارای دو مدل هستند.

  • پمپ پیستونی جابجایی ثابت
  • پمپ پیستونی جابجایی متغیر

در ادامه در رابطه با انواع پمپ های پیستونی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

پمپ پیستونی کارواش

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص وارد صفحه پمپ آب کارواش شوید.

1.500.000تمام قطعات بکار رفته در پمپ پیستونی کارواش از بهترین مواد و باکیفیت ترین بوده و در طی هر مرحله تولید آن با دقت و وسواس کامل تست و چکاپ شده است و روند اسنبل آن با بیشترین حد دقت انجام شده است تا بتواند بخوبی و بهترین نحو ممکن از پس مصارف سنگین و پرفشار صنعتی برآید.

برای استعلام قیمت پمپ پیستونی کارواش و قیمت پمپ کارواش 110 بار تماس بگیرید. 02133997522 | 02133997661 | 09121882140.

پمپ پیستونی هیدرولیک

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص از مقاله پمپ آب هیدرولیکی چیست استفاده کنید. همانطور که در مقاله ی پمپ هیدرولیکی گفته شد یکی از انواع پمپ اب های هیدرولیکی پمپ پیستونی هیدرولیک می باشد، لازم به ذکر است یکی از گران ترین انواع پمپ ها بوده و در صورت آببندی دقیق پیستون ها، می توانند بالاترین بازدهی را داشته باشند.

برای استعلام قیمت پمپ پیستونی هیدرولیک تماس بگیرید. 02133997522 | 02133997661 | 09121882140.

پمپ پیستونی سمپاش

در این خصوص شاید خواند مقاله تبدیل پمپ آب به سمپاش و نوع روغن پمپ سمپاش برای شما جذاب باشد. پمپ پیستونی سمپاش کاربردئ ها و مزایای زیادی از جمله:

از پمپ سمپاش پیستونی جهت سمپاشی مزارع کوچک و بزرگ استفاده می شود.
پمپ های سمپاش بر روی شاسی سمپاش های فرغونی و زنبه ای نصب می شوند.
این پمپ ها جهت مصارف کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.
سیستم خنک کننده این پمپ ها روغن

را دارا می باشد. همچنین از این نوع پمپ آب در جاهایی که نیاز به پمپ مواد مایع مانند آب به ارتفاعاتی که پمپ معمولی قادر به انجام آن نیست می توان استفاده کرد.

پمپ پیستونی دبی بالا

یکی از اصلی ترین کاربرد های پمپ پیستونی دبی بالاريا، استفاده در فاضلاب ها به منظور بالا بردن فشار اب می باشد.

در پمپ پیستونی دبی بالا از باکیفیت ترین مواد و قطعات برای تولید پمپ اسفاده شده است که از آن جمله میتوان سرپمپ های تولید شده از آلیاژ برنج، پیستون سرامیکی با بهترین کیفیت، رینگ های تفلون گرافیت محافظ، سیستم قطع کن و… را مثال زد.

آشنایی با پمپ آب پیستونی BMP گراندفوس

پمپ آب Bmp، پمپ های پیستونی هستند که برای انتقال مایعات تحت فشار بالا طراحی شده اند. این پمپ های آب در اصل بر اساس یک محور پیستونی طراحی شده اند و بسیار سبک و جمع و جور هستند.

این پمپ های آب، پمپ های جابجایی مثبت هستند که برای جریان شیر آب در صنایع طراحی شده اند. پمپ های Bmp گراندفوس، بهره وری بالایی دارند که تا 88% می باشد و به دلیل وجود پیستون های متعدد، حداکثر فشار را کاهش می دهد. این پمپ آب یک انتخاب عالی برای جاهایی که یک بوستر پمپ آب جمع و جور برای فشار متوسط و بالا مورد نیاز هست، می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این پمپ وارد صفحه پمپ آب گراندفوس شوید.

از جمله دیگر انواع پمپ اب پیستونی که کاربرد بسیار زیادی در صنایع کشاورزی و مزارع دارند میتوان موارد زیر را نام برد:

  • پمپ پیستونی برتولینی
  • پمپ پیستونی محوری
  • پمپ های پیستونی محوری با محور خمیده

این پمپ آب مناسب برای انواع کاربردها اعم از پمپاژ آب آشامیدنی تا پمپاژ مواد شیمیایی می باشد.

مزایای پمپ آب پیستونی

با توجه به گفته های بالا میتوان نتیجه گرفت یکی از بهترین نوع پمپ اب ها، پمپ آب پیستونی می باشد. از جمله مزایای پمپ آب پیستونی عبارت اند از:

1-تمیز کردن / شستشو

  • شستشوی خودرو
  • برای تمیز کردن و شستشو در کارخانه های مواد غذایی
  • فیلتر و تمیز کردن آب

2- تزریق

  • تزریق آفت کش ها
  • خنک کردن ابزار ماشین ها

3- کنترل دما

4- پردازش

  • مواد شیمیایی
  • تصفیه فوق العاده و خیلی دقیق

5- نمک زدایی آب دریا

مشخصات پمپ پیستونی

کاربری پمپ یکی از جمله مشخصات پمپ پیستونی می باشد، همچنین فاصله پمپ تا محل مورد نظر و مقدار ولتاژ نیز بخشی از مشخصات فنی پمپ پیستونی می باشد. از جمله دیگر مشخصات فنی پمپ پیستونی عبارت اند از:
بیشترین دمای سیال
توان و دور موتور
ابعاد دهانه ورودی و خروجی

اجزا پمپ پیستونی

  1. موتور
  2. شلنگ کارواش
  3. نازل
  4. پیستون ها
  5. سیلندر
  6. صفحه زاویه گیر
  7. صفحه شیاردار
  8. محور محرک کنترل پیستون
اجزا پمپ پیستونی
اجزا پمپ پیستونی
اجزا پمپ پیستونی
اجزا پمپ پیستونی

ویژگی ها و مزایای پمپ آب Bmp

  • بازدهی بالا
  • کوچک و سبک بودن آن
  • ارتعاش ناچیز آن به هنگام تخلیه مایع
  • بدون نیاز به نگهداری و تعمیرات پیشگیری کننده
  • عمر طولانی
  • سایش اندک قطعات
  • دارای محدوده گسترده کنترل سرعت
  • قالیت چرخش بالای آن بدون گرم شدن زیاد دستگاه (تا بالای 90%)
  • روغن کاری آن توسط مایع پمپ انجام می شود.

طرز کار پمپ پیستونی

در این بخش فیلم کارکرد پمپ پیستونی و نحوه عملکرد پمپ های پیستونی را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

قیمت پمپ پیستونی

همانطور که در بخش های قبلی نیز در رابطه با پمپ آب پیستونی گفته شد، متناسب با نوع پمپ پیستونی قیمت پمپ پیستونی 200 بار متغیر خواهد بود.

برای استعلام قیمت پمپ پیستونی 200 بار با شماره های کارشناسان ما در شرکت مستر تماس بگیرید. 02133997522 | 02133997661 | 09121882140.

قیمت پمپ پیستونی کوچک

یکی از محصولات شرکت مستر پمپ پیستونی کوچکمی‌باشد که اساس کار این نوع از پمپ‌ها حرکت رفت و برگشت پیستون است، که منجر به بالابردن فشار سیال در دبی ثابت می‌کند. در واقع ساز و کار این پمپها به این گونه است که در ابتدا با بسته شدن دریچه خروجی و به دلیل وجود فشار معکوس دریچه ورودی باز شده و سیال داخل پمپ می‌شود سپس در مرحله بعد با ایجاد فشار توسط پیستون بر روی سیال این بار دریچه ورودی بسته و دریچه خروجی باز می‌شود که در این صورت سیال با فشار مورد نظر به سمت بیرون پمپ خواهد شد.

برای استعلام قیمت پمپ پیستونی کوچک با شماره های کارشناسان ما در شرکت مستر تماس بگیرید. 02133997522 | 02133997661 | 09121882140.

برای اطلاع از قیمت پمپ پیستونی، با بهترین مرکز فروش پمپ آب خانگی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین