انتخاب موتور برق برای پمپ کف کش

امروزه انتخاب موتور برق برای پمپ کف کش یکی از دغدغه های اصلی افراد در زمینه پمپ آب می باشد، از آنجا که موتور پمپ آب یکی از مهم ترین اجزای آن می باشد، انتخاب بهترین نوع آن بسیار به کارکرد پمپ کف کش کمک خواهد کرد.

انتخاب موتور برق برای پمپ کف کش
انتخاب موتور برق برای پمپ کف کش

انتخاب موتور برق برای پمپ کف کش

قبل از شروع بررسی انتخاب موتور برق برای پمپ کف کش، ابتدا باید طرز کارکرد و همچنین اهمیت وجود موتور برق برای پمپ کف کش را بدانیم.

در روستا ها و مزارع گاهی ممکن است نیاز به بالا کشیدن آب از چاه باشد، در زمانی که دسترسی به برق نباشد موتور برق پمپ آب کف کش گزینه ای بسیار مناسب و همچنین کاربردی می باشد، موتور پمپ کف کش انرژی مکانیکی را به برق تبدیل می‌کند. برای این منظور به سوختی مانند گاز، نفت، بنزین و گازوئیل نیاز خواهد داشت. در ساختار آن ها دو قطعه بسیار مهم به نام دینام و موتور وجود دارد. برای آن ها توان‎ های مختلفی تعریف می ‎شود.

برای مثال اگر موتور برق را برای مصارف خانگی مانند روشنایی، سیستم‌های خنک‌کننده، کفکش و.. می‌خواهید؛ به توانی بین 15 تا 25 آمپر نیاز خواهید داشت. می‌توانید آنها را در انواع موتور برق استارتی و یا اتوماتیک خریداری نمایید. موتور برق برق اتوماتیک به صورت کاملا خودکار خاموش و روشن می‌شود. در حالی که برای روشن کردن موتور برق استارتی، به نیروی انسانی نیاز است. بنابراین نکته مهم در خرید توجه به نوع تجهیزات و توان مصرفی آن ها است.

راهنمای انتخاب موتور برق برای پمپ کفکش

با توجه به گفته های بالا، یکی از مهمترین بخش های پمپ آب موتور برق آن می باشد، یکی از دلایلی که باید پمپ کف کش موتور برق داشته باشد این است که در صورت نبود برق و کمبود برق در نواحی کشاورزی و یا روستا ها، داشتن یک موتور برق برای بالا اوردن اب و همجنین کارکرد پمپ کف کش ضروری خواهید بود.

راهنمای انتخاب موتور برق برای پمپ کفکش و جدول انتخاب پمپ کف کش به شرح زیر می باشد:

هنگام خرید و انتخاب موتور برق برای پمپ کفکش باید یک سری نکات مهمی را در نظر داشته باشید، پمپ کف‌کش برای کارایی بهتر نیاز به یک الکتروموتور قوی و یا همان موتور برق قوی دارد، موتور برق قوی نیز باید با نیروی مناسب برق تامین شود تا عمل پمپاژ با قدرت و مکندگی بالا صورت گیرد. موارد زیر را هنگام خرید موتور برق برای پمپ کف کش

اول این که نوع پمپ کف کش در خرید موتور برق تاثیرگذار است. این نوع پمپ است که مشخص می‌کند چه مدل موتور برقی باید خریداری شود. هرچه توان مدنظر بالاتر باشد، به موتور برق قدرتمندتری برای پمپ کف کش خود نیاز دارید.

دوم میزان توان مصرفی پمپ را باید در نظر داشته باشید. توان مصرفی پمپ به راحتی از روی داده ها و اطلاعاتی که روی بدنه پمپ نوشته می‌شود مشخص است.

انتخاب نوع موتور برق برای پمپ کف کش
انتخاب نوع موتور برق برای پمپ کف کش

انتخاب نوع موتور برق برای پمپ کف کش

همانطور که میدانید موتور برق برای کفکش انواع متفاوتی دارد، به عنوان مثال موتور برق دیزلی (گازوئیلی)
این نوع موتور برق ها همانطور که از اسمشان پیداست با گازوئیل کار میکنند و میتوانند توان‌های بالا را تولید کنند. اما بدلیل گران قیمت بودن گازوئیل در توان‌های کوچک اقتصادی نبوده و بیشتر برای مصارف صنعتی و کاربری‌های بزرگ به کار میرود. جدای از اینکه قیمت موتور برق گازوئیلی بیشتر از سایر مدلها میباشد.

یکی از دیدگاه‌های اشتباه در رابطه با موتور برق مناسب برای کف کش دیزلی تولید دود زیاد آن بوده، که کاملا اشتباه است. زیرا اگر موتور برق سالم باشد دود نمیکند. اما باید توجه داشته باشید که این موتوربرق‌ها نسبت به دیگر مدلها برای کارکرد صحیح نیاز به نگهداری و سرویس بیشتری دارند.

همچنین دیدگاه اشتباه بعدی، سروصدای زیاد موتور برق دیزلی میباشد، که ربطی به نوع سوخت مصرفی آن ندارد، بلکه بدلیل ابعاد آن است. زیرا از این موتور برق‌ها بیشتر برای مصارف صنعتی و تولید توان‌های بالا استفاده میکنند که طبعا موتوربرق‌های بزرگتر نسبت به موتور برق خانگی صدای بیشتری تولید میکنند. و امروزه این مسئله هم با طراحی کاورهایی به نام “کانوپی” حل شده است و تولیدکنندگان با قرار دادن ژنراتور درون این کاورها صداهای اضافی آن را کاملا گرفته‌اند.

موتور برق بنزینی
موتور برق بنزینی یکی از پرطرفدارترین مدل‌ها بین سایر موتوربرق‌هاست. این موتور برق بدلیل مصرف بنزین که در همه‌جا یافت میشود و از آنجایی که قیمت موتور برق بنزینی کمتر از دیزلی‌ست فروش بیشتری نیز دارد. اما عموما برای توان‌های پایین به کار میرود و برای کاربریهای خانگی تا نیم صنعتی مناسب است.

برای استعلام قیمت موتور برق برای پمپ آب با شرکت مستر تماس حاصل فرمائید تا کارشناسان مربوطه شما را در رابطه با موتور پمپ راهنمایی نمایند.

موتور برق گازی
این مدل موتور برق بدلیل استفاده از گاز شهری یا LPG هزینه مصرفی بسیار کمتری دارد ولی از دیگر مدل‌ها کم کاربردتر است زیرا کمتر مورد اطمینان قرار میگیرد و این احساس را ایجاد میکند که احتمال انفجار آن بالاست (که اینگونه نیست). همچنین این مدل بدلیل استفاده از گاز، ممکن است نتواند نیروی الکتریکی مورد نیاز را تامین کند و تنها برخی شرکت‌ها از این موتور برق استفاده میکنند ولی قیمت موتور برق گازی از دیگز مدل‌ها مناسبتر است.

سوالات متداول

انتخاب موتور برق برای پمپ کف کش به چه صورت است؟

نوع پمپ کف کش در انتخاب موتور برق آن بسیار حائز اهمیت می باشد، انتخاب موتور برق برای پمپ کف کش را داخل مقاله به صورت جامع مورد بررسی قرار داده ایم.

انواع موتور برق برای پمپ کف کش چیست؟

انواع موتور برق برای پمپ کف کش عبارت اند از موتور برق گازوئیلی، بنزینی و گازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین