پمپ آبیاری قطره ای

کشاورزی وآبیاری مزارع جزو حرفه هایی هستند که نیاز به تامین آب و فشار لازم برای آبیاری دارند. انتخاب پمپ آب مناسب جهت استفاده در آبیاری قطره ای به آیتم هایی مانند طول مسیر، منبعی که آب از آن کشیده می شود، سایز وجنس لوله ، تعداد نازل ها، تعداد یال ها وهمچنین تعداد شیرها بستگی دارد. در این مقاله سعی کرده ایم به صورت جامع شما را با پمپ آبیاری قطره ای و انواع آن آشنا کنیم.

پمپ آبیاری قطره ای چیست
پمپ آبیاری قطره ای چیست

پمپ آبیاری قطره ای چیست

آبیاری قطره ای همانند پمپ آبیاری بارانی نوعی سیستم آبیاری است که در حین رساندن آب و مواد مغذی به خاک، سبب صرفه جویی در مصرف آب می گردد. هدف از این نوع آبیاری، رساندن آب، مستقیما به ریشه می باشد که این هدف با استفاده از ابزارهایی مانند لوله های مخصوص عملی می گردد. این سیستم ها از سایر روش های آبیاری به طبع کارآمدتر می باشد.

پمپ آبیاری قطره ای یکی از محبوبترین و پر کاربرد ترین نوع پمپ آب می باشد که معمولا جزء اولین انتخاب های کشاورزان می باشد.

به دلیل جلوگیری از به هدر رفتن آب، پمپ آبیاری قطره ای بهترین گزینه خواهد بود. پیشنهاد میکنیم اگر زمین کشاورزی دارید و به دنبال پمپ آبیاری می باشید پمپ آبیاری قطره ای را انتخاب کنید. در بخش زیر مزایای پمپ آبیاری قطره ای را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

مزایای سیستم های آبیاری قطره ای
مزایای سیستم های آبیاری قطره ای

مزایای سیستم های آبیاری قطره ای

همانطور که بالا تر نیز گفته شد آبیاری قطره ای با پمپ و سیستم های آبیاری قطره ای به دلیل کم هزینه تر بودن و کمتر استفاده کردن از آب نسبت به دیگر پمپ ابیاری ها از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. از جمله مزایای سیستم های آبیاری قطره ای عبارت است از:

  • صرفه جویی در انرژی
  • جلوگیری از فرسایش خاک
  • قابل استفاده در تمامی گیاهان
  • کاهش نیاز به نیروی انسانی
  • عدم نیاز به نهرهای خاکی جهت حرکت آب

با توجه به مزایایی که بالا در رابطه با پمپ آبیاری قطره ای گفتیم، میتون گفت یکی از بهترین نوع پمپ ها آبیاری پمپ آبیاری قطره ای می باشد. پمپ آب برای آبیاری قطره ای باید ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا باشد که یکی از این ویژگی ها قوی بودن فشار آن می باشد.

انواع سیستم های آبیاری قطره ای
انواع سیستم های آبیاری قطره ای

انواع سیستم های آبیاری قطره ای

حال که با پمپ آبیاری قطره ای و مزایای آن آشنا شدیم بیایید با یکدیگر انواع سیستم های آبیاری قطره ای را مورد بررسی قرار دهیم، با توجه به میزان هد و دبی سیستم های آبیاری قطره ای به چهار نوع تقسیم می شود که عبارت اند از:

  • آبیاری زیر سطحی
  • آبیاری حبابی
  • آبیاری اسپری
  • آبیاری قطره ای

پمپ هایی که معمولا در آبیاری قطره ای و بارانی استفاده می گردند و همینطور در صنعت کشاورزی کاربرد وسیعی دارند.  پمپ های آبیاری قطره ای نام دارند. این پمپ ها معمولا باید دارای هد متوسط و تحویل بالا ( یامتوسط) می باشند.

اگر به دنبال خرید پمپ آب کوچک ارزان هستید، ما خرید پمپ آب 12 ولت ارتفاع زیاد را به شما پیشنهاد می کنیم. برای استعلام قیمت پمپ آب کوچک 12 ولت می توانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان خرید پمپ آب می توانید با ما تماس بگیرید.

برای محاسبه پمپ آبیاری قطره ای ابتدا باید با نوع پمپ آبیاری قطره ای که دارید اشنا باشید و کاربرد تمامی قطعات ان را بدانید تا بتوانید به صورت جامع به محاسبه پمپ آبیاری قطره ای بپردازید. در بخش زیر نحوه کارکرد پمپ آبیاری قطره ای را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

نحوه کارکرد پمپ آبیاری قطره ای

این پمپ ها معمولا به لوله ی اصلی آب متصل شده و آب   را پس از تقویت فشار به بخش خروجی که دارای سوراخ هایی می باشد، ارسال می کند. برای آن که بتوانیم نحوه کارکرد پمپ آبیاری قطره ای را مورد بررسی قرار دهیم ابتدا باید قطعات سازنده این نوع پمپ و کاربرد آن ها را به خوبی بشناسیم. در این بخش قطعات پمپ آبیاری قطره ای را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

  • قطره چکان
  • پمپ
  • لوله های فرعی
  • لوله های اصلی و نیمه اصلی
  • دستگاه های کنترل مرکزی
  • شیر فلکه قطع و وصل جريان ورودی

در پمپ آبیاری قطره ای خانگی نیز قطعات موجود در پمپ اب به ترتیب بالا بوده و نحوه کارکرد آن تفاوتی با یکدیگر ندارد.

انواع پمپ آب مناسب جهت آبیاری قطره ای

در انتخاب پمپ برای آبیاری قطره ای باید این کنته را در نظر داشته باشید که پمپ آب مناسب جهت آبیاری قطره ای باید دارای خصوصیات منحصر به فرد و ویژگی های متعددی باشد، به عنوان مثال برای انتخاب پمپ آب مناسب جهت آبیاری قطره ای باید به سراغ پمپ اب هایی بروید که فشار قوی باشند، پس پمپ مناسب آبیاری قطره ای پیمپ ابی می باشدکه معمولا موارد زیر استفاده می کنند:

پمپ آب سانتریفیوژ عموما در مصارف کشاورزی، خانگی و صنعتی کاربرد دارند. موتور پمپ آبیاری قطره ای این نوع پمپ ها به دلیل هزینه ی پایین نگهداری قیمت پایین و تعمیر آسان، پرطرفدار هستند. پمپ های سانتریفیوژ انواع مختلفی دارند که با توجه به هد و دبی مورد نیاز و طول مسیر از زمین مورد نظر تا آب، می توان نمونه های متنوعی را انتخاب کرد.

با توجه به گفته های بالا پمپ برای آبیاری قطره ای، پمپی می باشد که فشار قوی بوده و بتواند آب را در سطح زمین پمپاز کند.

پمپ آب فشار قوی WKL پمپیران همانطور که از نام آن پیداست، تولید کننده فشار بالایی است و برای استفاده در موارد آبرسانی، آبیاری بارانی و مصارف کشاورزی بسیار مناسب است فشار لازم برای آبیاری قطره ای سیستم 15-10 متر می باشد.

پمپ آب شناور جهت استفاده در پمپاژ آب از چاههای عمیق بکار می رود. پمپ آب آبیاری قطره ای معمولا در زمین های کشاورزی و زمین های کوهستانی استفاده می شود. از انواع برندهایی که پمپ های شناور را ارائه می کند، می توان به برند ابارا، داب، لوارا و پمپ ابیاری قطره ای پمپیران اشاره کرد.

و در انتها گاهی میزان آب مورد نیاز به قدری زیاد است که یک پمپ جوابگوی کار مورد نظر شما نمی باشد، در این صورت لازم از یک از سیستم بوستر پمپ، به همراه دو یا چند پمپ آب استفاده کرد.

اگر به دنبال یادگیری شیوه محاسبه فشار آب در لوله هستید، قطعا به کمک جدول دبی لوله آب و جدول افت فشار در لوله ها که در مقاله محاسبه افت فشار در لوله درج شده است، این کار برای شما آسان خواهد بود.

برندهای پمپ آبیاری قطره ای

پمپ آبیاری قطره ای پنتاکس

پمپ شناور پنتاکس برای چاه های عمیق و مخصوصا آبیاری استفاده می شود. پمپ های شناور به صورت یکپارچه یا دو تکه عرضه می گردنند که در هر دو حالت موتور در پایین پمپ نصب می شود تا بوسیله آب خنک شود.

اگر مایل به خرید پمپ آب شناور هستید، ما پمپ شناور پنتاکس را به شما معرفی می کنیم.

در خصوص پمپ های آبیاری پنتاکس هم می توانید مقاله پمپ آبیاری بارانی را نیز مطالعه کرده و وارد صفحه پمپ آب پنتاکس شوید.

قیمت پمپ آبیاری قطره ای

همانطور که در بخش های قبلی نیز گفته شد در آبیاری قطره ای با موتور پمپ، متناسب با نوع و کارکرد آن هزینه متفاوتی دارد، برای کسب اطلاعات در رابطه با قیمت پمپ آب آبیاری قطره ای با کارشناسان مربوطه در شرکت مستر تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان حرفه ای ما تمامی اطلاعات در زمینه پمپ آبیاری قطره ای و هزینه آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

برای استعلام قیمت پمپ آبیاری قطره ای با شماره تلفن های شرکت مستر تماس گرفته و از کارشناسان مربوطه مشورت بگیرید.

خرید پمپ آبیاری قطره ای

در این مقاله سعی کردیم تا تمام اطلاعات لازم در رابطه با پمپ آبیاری و پمپ آب قطره ای را برای شما عزیزان قرار دهیم. چنانچه قصد خرید پمپ های آبیاری قطره ای را دارید پیشنهاد میکنیم با تماس گرفتن با یکی از شماره تلفن های زیر و یا مراجعه به شرکت مستر در فروشگاه پمپ اقدام به خرید پمپ های آبیاری قطره ای نمایید.

آدرس:

تهران، خیابان سعدی، روبروی بانک ملی، مجتمع تجاری سعدی، طبقه پنجم، واحد 508

تلفن:

021-33997522 | 021-33997661
021-33996283 | 021-36058972
021-33957625 | 021-33956604
021-33919932 | 021-33923069

سوالات متداول

پمپ آبیاری قطره ای چیست ؟

پمپ آبیاری قطره ای از جمله پمپ های آبیاری می باشد که برای زمین های زراعی و همچنین کشاورزان بهترین گزینه می باشند. داخل مقاله به صورت جامع پمپ آبیاری قطره ای را مورد بررسی قرار داده ایم.

انواع پمپ آبیاری قطره ای چیست ؟

پمپ آبیاری قطره ای انواع متعددی دارد که هرکدام متناسب با قطعات ان کاربرد و وظیفه مختص به خود را دارا می باشند.

قیمت پمپ آبیاری قطره ای چقدر است ؟

برای استعلام قیمت پمپ آبیاری قطره ای با شماره تلفن های شرکت مستر تماس حاصل فرمایید.

8 comments

  1. رحمت الله فیضی

    با سلام بندە 300 درخت دارم در 6000 متر زمین با ابعاد استخر 6*8عمق هفت متر مسیر اصلی لولم قطر 63 حدود 23 عدد انشعاب نمرە 32 دارم به روش قطره ای ابیاری بکنم با بابلر چه نوع پمپی استفاده کنم

    1. سلام دوست گرامی لطفا جهت مشاوره با شماره 33997661-021 داخلی 102-103-104 تماس حاصل فرمایید.

  2. غلامعلی فرهودنیا

    سلام
    باغی دارم حدودا5000 متر حدود و استخر 7 در 8 متر ‌عمق 1/5
    و 250 درخت کو چک و بزرگ است.
    سطح استخر بالا تر است
    لطفا در مورد انتخاب نوع دینام جهت قطره ای لازم راهنمایی بفرمایید
    باتشکر

    1. با سلام
      کفکش 60 متری بهاران نوین مناسب کار شما می باشد.جهت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید و نوع لوله ای که کار شده و انشعاباتی که دارید را مشخص کنید.
      تلفن تماس : 02133956604 داخلی 102 – 103 – 104

  3. غلامحسین سردارآبادی

    سلام
    باغی دارم به متراژ 1800متر مربع(۲۲*۸٠) دارای 250بوته انگور هست، در گوشه باغ استخری با عمق 2متر دارم، برق سه فاز موجوداست، جهت سیستم آبیاری قطره ای
    ۱_کفکش مناسب است یا پمپ خودمکش پنتاکس
    ۲_چند اینج باشه

    1. سلام دوست گرامی مناسب کار شما کفکش می باشد. و اینچ لوله مرتبط به اینچ لوله شما است.
      جهت اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت ها با تلفن 33997661-021 داخلی 103 یا 104 تماس حاصل فرمایید.

  4. سلام وقت بخیر برای آبیاری۲۰۰درخت بطورقطره ای چه نوع پمپ مناسب است

    1. کارشناس

      سلام
      برای پاسخ دقیق تر باید طول مسیر، تعداد انشعابات، شکست لوله یا زانو، اختلاف سطح، تعداد نازل و سایز لوله را مشخص کنید.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما با شماره های ۰۲۱۳۳۹۵۶۶۰۴ و ۰۲۱۳۳۹۹۷۵۲۲ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین