پمپ آب بدون برق

شاید در مورد پمپ آب بدون برق چیزهایی شنیده باشید. اگر در این مورد تعجب کرده و یا شک دارید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

اگر هم به دنبال ساخت پمپ آب بدون برق هستید، هر چند می توانید خرید پمپ آب بدون برق را با ما تجربه کنید، ولی در این مقاله باز توضیحاتی کامل برای شما قرار داده شده است.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال خرید پمپ آب هستید، حتما خریدی مطمئن را با گروه پخش پمپ آب مستر تجربه کنید. ما بهترین قیمت پمپ آب خانگی را به شما ارائه خواهیم کرد.

اختراع پمپ آب بدون برق

اختراع پمپ آب بدون برق

اختراع پمپ آب بدون برق یک ایده خلاقانه میباشد که توسط آن می توانید از پمپ های بدون برق برای انتقال آب و مایعات با جریان کم استفاده نمایید همانطور که می دانید پمپ های آب دارای انواع متفاوتی هستند که متناسب با نحوه انتقال آب تقسیم بندی می شود پمپ آب بدون برق یک نوع پمپ گرانشی میباشد که معمولاً می تواند با منابعی همچون باد و آب عملیات پمپاژ را انجام دهد.
پمپ آب بدون برق یکی از ساده ترین پمپ آب می باشد که بدون موتور است این نوع پمپ آب معمولاً از جریان آب چشمه و رودخانه استفاده می نماید.
بنابراین می‌توان گفت برای ساختن پمپ آب بدون برق بیش از هر چیزی به یک منبع دائمی آب همانند رودخانه و یا یک استخر نیاز دارید.
اختراع پمپ آب بدون برق برای نخستین بار در ایران در شهر مشهد صورت گرفت یک مخترع مشهدی با استفاده از انرژی آب رودخانه موفق به اختراع پمپ آب بدون برق در ایران شد اختراع این فرد باعث کاهش چشمگیر مصرف انرژی شد.

ساخت پمپ آب بدون برق

ساخت پمپ آب بدون برق

در این قسمت ساخت پمپ آب بدون برق را به صورت مرحله به مرحله و گام به گام برای شما عزیزان قرار داده ایم ساخت پمپ آب بدون برق یکی از ایده های جالب می باشد که آن را می توانید به روشهای متفاوتی پیاده نمایید مثلاً ساخت پمپ آب گراندفوس که باعث می گردد با تبدیل جریان الکتریکی به مکانیکی آب با شود اما معمولا از روش های دیگری برای ساخت پمپ آب بدون برق وجود دارد که انرژی مکانیکی معمولاً باعث جریان پیدا کردن آب در بر می گردد.

وسایل لازم برای ساخت پمپ آب بدون برق

  • سرنگ ۶۰ میلی لیتری
  • سرنگ ۵ میلیمتری
  • سیم مفتول
  • مهره مرواریدی
  • اسکاج اسفنجی
  • قطعات چوب با سطح مقطع نیم دایره
  • ظرف پلاستیکی درب دار بزرگ
  • کاسه پلاستیکی
  • دستگاه هویه
  • چسب حرارتی
  • کاتر

آموزش ساخت پمپ آب دستی بدون برق

در اولین گام از آموزش ساخت پمپ دستی باید پیستون سرنگ ۶۰ میلیمتری را بیرون آورده و محلی را که در زیر می بینید با اره جدا کنید.

قسمت سیاه رنگ سر پیستون را جدا کنید.

به کمک کاتر قسمت داخلی این قطعه را بیرون بیاورید.

اگر دقت کنید قسمت باقیمانده سفید رنگ پیستون به چهار قسمت تقسیم شده است. با استفاده از دستگاه هویه داغ دو قسمت روبروی هم را سوراخ کنید.

قسمت سیاه رنگ سر پیستون را مجددا سر جای خودش قرار دهید.

لبه حدفاصل دو قسمت سوراخ شده را با دستگاه هویه داغ سوراخ کرده و به هم وصل کنید.

یک تکه اسکاج اسفنجی آشپزخانه بردارید و بر روی آن دایره ای به اندازه انتهای پیستون سرنگ را نشانه گذاری کرده و جدا کنید.

یک تکه مفتول فلزی به طول حدود سه سانتیمتر را از وسط اسفنج رد کنید و آن را با چسب حرارتی به اسفنج فیکس کنید.

تکه دیگری از مفتول فلزی به طول ۲۰ سانتیمتر را بردارید و انتهای آن را به کمک انبردست به شکل قلاب خم کنید.

مفتول خم شدن را از محل خمیدگی از سوراخی که بر روی پیستون بوجود آورده اید عبور دهید.

یک سرنگ ۵ میلی لیتری بردارید. سر و ته بدنه آن را جدا کنید و دایره ای به اندازه قطر آن را در محلی که در شکل زیر می بینید بر روی سرنگ ۶۰ میلی لیتری نشانه گذاری کنید. قسمت نشانه گذاری را سوراخ کنید. برای این کار می توانید از همان هویه داغ استفاده کنید.

مفتول و اسفنج را درون سرنگ بزرگتر قرار دهید به طوری که مفتول از نوک سرنگ خارج شود.

قسمت دیگر پمپ آب دستی را هم وارد سرنگ بزرگتر کنید.

لوله سرنگ کوچکتر را در محل سوراخ شده ای که تعبیه کرده بودید به وسیله چسب حرارتی بچسبانید.

یک ظرف درب دار پلاستیکی بردارید و بر روی درب آن سوراخی به اندازه دایره انتهای پیستون سرنگ بزرگتر نشانه گذاری کرده و جدا کنید.

دو قطعه چوب با سطح مقطع نیم دایره و به طول ۱۰ سانتیمتر بردارید و آنها را به شکل زیر به سرنگ بزرگتر پمپ آب دستی با چسب حرارتی بچسبانید. قبل از چسباندن این دو قطعه چوب در انتهای دیگر این قطعات چوبی باید دو سوراخ بوجود بیاورید.

حالا نیاز به قطعه چوبی دیگر به طول ۲۰ سانتیمتر و با همان سطح مقطع داریم. یکی از قطعات چوبی بزرگتر با مشابه شکل زیر قرار دهید به طوری که سوراخ انتهای این قطعه چوبی در راستای مفتول قرار بگیرد و طول مناسب از مفتول دستتان بیاید.

انتهای مفتول را در محلی که مشخص کرده بودید بچینید و به صورت قلاب خم کنید.

چوب بزرگتر را از محل سوراخ تعبیه شده در انتهای آن از انتهای قلاب مانند مفتول رد کنید و با انبردست ایت خمیدگی مفتول را محکم کنید.

مفتول دیگری را از سوراخ چوب های کوچکتر رد کنید و با نشانه گذاری روی چوب بزرگتر یک سوراخ در این چوب بوجود بیاورید به طوری که مفتول بتواند از این سوراخ و سوراخ روی چوب کوچکتر بعدی رد کند.

مفتول را از سوراخ هایی که در راستای هم بوجود آورده اید رد کنید و یک انتهای آن را خم کرده و انتهای دیگر آن را به اندازه کافی به کمک انبردست کوتاه کنید.

برای تکمیل آموزش ساخت پمپ آب دستی انتهای دیگر مفتول را با نخ ببندید یا به کمک چسب حرارتی مسدود کنید که مفتول بیرون نیاید.

به این ترتیب ساختار کلی پمپ آب دستی آماده شده است.

پمپ آب دستی را روی ظرف پلاستیکی درب دار قرار دهید.

یک کاسه پلاستیکی را در جلوی پمپ آب دستی بچسبانید و در کف آن چند سوراخ بوجود بیاورید به طوری که درب ظرف پلاستیکی هم سوراخ شود و آبی که از پمپ خارج می شود دوباره به ظرف پلاستیکی برگردد.

ظرف بزرگتر را پر از آب کنید به طوری که انتهای پمپ دستی درون آب باشد.

دو تا مهره مرواریدی بردارید و آنها را بر روی سوراخ هایی بگذارید که در قسمت پیستون بوجود آورده اید.

برای شروع کار پمپ آب دستی باید مقداری آب به کمک سرنگ در قسمت بالایی پمپ بریزید.

به این ترتیب آموزش ساخت پمپ آب دستی به پایان می رسد و شما صاحب یک کاردستی زیبا شده اید که به کمک نیروی مکانیکی کار می کند.

امیدواریم که بتوانید این کاردستی زیبا را درست کنید و ساخت آن لذت ببرید. اگر درباره این مطلب سوال یا نظری داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال پمپ آب برای چاه هستید، حتما مقاله مکش آب از چاه را مطالعه کنید.

نحوه ساخت پمپ اب بدون برق

نحوه ساخت پمپ اب بدون برق

نحوه ساخت پمپ آب بدون برق را در قسمت پروفایل به صورت گام به گام آموزش دادیم همانطور که می دانید پمپ آب وسیله برای انتقال بهتر آب و سیالات است که انواع متفاوتی دارد و بر مبنای نحوه انتقال آب به سه دسته اصلی تقسیم می گردند.

این سه دسته شامل مکش آب از چاه بدون پمپ گرانشی و جابجایی مثبت می باشد ساخت پمپ آب بدون برق ایده بسیار خوبی برای انتقال آب با جریان کم بدون نیاز به الکتریسیته و برق می باشد که مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله این مزایا کم شدن میزان سوخت مصرفی می باشد.
مزایای ساخت پمپ آب بدون برق این است که در مناطق کوهستانی و نقاطی که با کمبود منابع برق مواجه هستند پمپ آب بدون برق بهترین گزینه خواهد بود یکی دیگر از مزیت های پمپ آب بدون برق این است که معمولا نسبت به دیگر پمپ آب ها سر و صدای کمتری ایجاد میکند.
همچنین پمپ آب بدون برق داروی عمر طولانی و قابل اطمینان میباشد که به منظور جلوگیری از هدر رفتن آب ساخته شده است.

پمپ آب بدون برق یکی از انواع پمپ آب میباشد. پمپ آب بدون برق معمولاً به دلیل مصرف کمتر انرژی و الکتریسیته از محبوبیت زیادی برخوردار است.
از جمله نکاتی که باید قبل از خرید پمپ آب بدون برق در نظر داشته باشید این است که بدنه پمپ آب ضد آب بوده تا در صورت قرار گرفتن در شرایط باد و بارانی نیز بتوانند به خوبی کار کند.
هد و دبی از جمله مهمترین فاکتورهای مهم در بررسی قیمت پمپ آب بدون برق می باشند.

قیمت پمپ آب بدون برق

قیمت پمپ آب بدون برق

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت پمپ آب بدون برق میتوانید با تماس با یکی از شماره های زیر
021-33997522
 | 021-33997661
021-33996283 | 021-36058972
021-33957625 | 021-33956604

با کارشناسان مجرب و حرفه ای ما صحبت کرده و بهترین مشاوره را در رابطه با قیمت پمپ آب بدون برق بگیرید.

خرید پمپ آب بدون برق

خرید پمپ آب بدون برق مناسب امروزه کار هرکسی نبوده و باید قبل از خرید با کارشناسان در این رابطه مشورت کنید. پمپ‌های آب از ضروری‌ترین لوازم خانگی برای تأمین ای ساختمان است و باید در خرید پمپ آب خانگی بسیار با دقت عمل کنید. به همین دلیل قبل از خرید باید مصرف کننده به فاکتور و پارامترهای مختلفی مثل متراژ واحدها، تعداد واحد، تعداد شیرهای ساختمان و غیره توجه کند.
شما می‌توانید برای خرید مناسب به سایت مستریکو مراجعه کرده و از قیمت پمپ آب خانگی آگاه شوید. حتی با خواندن مشخصات محصول می‌توانید خرید راحت‌تری داشته باشید. فراموش نکنید که در صورت نیاز کافی است تا با کارشناسان سایت تماس حاصل نمایید و به صورت جامع و رایگان مشورت بگیرید.

پمپ آب گراندفوس مهمترین تولید شرکت Grundfos دانمارک می باشد، شرکت گراندفوس که در سال 1945 توسط پاول دی جنسن و با هدف ساخت پمپ آب (Grundfos Water Pump) تاسیس شد، همواره با رویکرد تولید بهترین الکتروپمپ ها تا به امروز به کار خود ادامه داده است. شرکت گراندفوس به طور مستقیم و غیر مستقیم در 83 کشور جهان دارای شبکه فروش است و سالانه بالغ بر 16 میلیون پمپ را به این کشورها ارسال یا در آنها تولید می نماید که این وظیفه بر عهده حدود 20000 نفر کارمند می باشد.

پمپ آب وسیله ای جهت انتقال مایعات می باشد که براساس نحوه جابجایی مایعات به سه دسته ی مکش مستقیم، جابجایی مثبت و پمپ های گرانشی تقسیم می گردد. یک پمپ آب جهت شروع به کار از منابعی مانند الکتریسیته، انرژی باد یا آب تغذیه می شود و یا به صورت دستی مدیریت می شود.

پمپ داب جهت تامین آب در مصارف خانگی در مقیاس کوچک به کار می رود و شامل پمپ آب تک پروانه، جتی، دوپروانه، طبقاتی افقی و طبقاتی عمودی می باشد.

به طور کلی فناوری های زیادی جهت مکش آب بدون وجود الکتریسیته وجود دارد که البته در این بین لازم به ذکر است استفاده از سوخت فسیلی یک بحران در جهان و یک اشتباه محسوب می گردد.

اگر به دنبال خرید بوستر پمپ آب هستید، ما بهترین قیمت انواع بوستر پمپ را به شما ارائه می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با ما تماس بگیرید. 021-33997522 | 021-33997661 | 09121882140

پمپ آب بدون برق هیدرولیکی چیست؟

پمپ آب بدون برق هیدرولیکی چیست؟

پمپ آب بدون برق یا هیدرولیک یا به طور مختصر پمپ رم، پمپی ساده و بدون موتور جهت پمپاژ آب با جریان پایین می باشد که به پمپ آب گرانشی نیز معروف است. این پمپ ها انرژی خود را از جریان آب چاه، رود، دریاچه و یا چشمه ها تامین کرده و بدین وسیله آب را به مخزن های ذخیره سازی ارسال می کنند. این پمپ ها جهت استفاده در مکان هایی که میزان آب کم بوده و یا منبع انرژی محدود است به کار می روند. با استفاده از فشار ایجاد شده توسط منابع آب، که در بالای پمپ قرار گرفته است، آب پمپاژ شده و حرکت می کند. این پمپ ها یک انتخاب بسیار مناسب جهت استفاده در مناطقی از جهان است که استفاده از منابع مکانیکی و الکتریسیته محدود می باشد.

پمپ لوارا ایتالیا یکی از بزرگترین تولید کنندگان پمپ در جهان می باشد. تنوع محصولات این شرکت تولید کننده پمپ، مجموعه ای از نیازهای سیالات در تمامی صنایع را پوشش می دهد. پمپ های تولید شده توسط این شرکت دارای بالاترین کیفیت در مقایسه با دیگر محصولات هم رده می باشد و با کاربردهایی همچون پمپ های خانگی ، پمپ های شناور ، پمپ های لجن کش و کف کش ، پمپ های مورد نیاز در صنایع آب و فاضلاب وتجهیزات وابسته به آن است .

پمپ آب بدون برق
پمپ آب بدون برق

نمونه ای از پمپ هیدرولیکی خانگی

کاربرد پمپ آب بدون برق هیدرولیکی

پمپ بدون برق هیدرولیکی رم عمدتا برای مناطق تپه ای و کوهستانی و همچنین مناطقی که نیاز به جریان آب کم دارند (مانند مصارف خانگی) استفاده می شود. ازاین پمپ ها معمولا برای آبیاری استفاده نمی شود و در مکان هایی که جریان آب بیشتر بوده لازم است از پمپ های هیدرولیکی بزرگتر با سایز لوله هایی بین 4 تا 6 اینچ استفاده گردد.

سازندگان معمولا سایز پمپ های هیدرولیکی را با اندازه لوله های ورودی و خروجی هماهنگ می کنند. به عنوان مثال یک پمپ هیدرولیکی 6*3 دارای لوله ی ورودی با قطر 6 اینچ و لوله ی خروجی با 3 اینچ است.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال خرید پمپ آب کوچک خانگی هستید، حتما مقاله جامع انتخاب پمپ آب برای ساختمان را مطالعه کنید.

نیازمندیهای اساسی جهت راه اندازی پمپ آب بدون برق هیدرولیکی

شما جهت انجام پمپاژ آب نیاز به یک منبع دائم مانند استخر و چشمه های طبیعی دائمی دارید که در بالای پمپ واقع شده باشد، و آب به راحتی بتواند به آن وارد شود و یا از آن خارج گردد. البته میزان آب نباید از 3 گالن در دقیقه کمتر شود.

نحوه کارکرد پمپ آب بدون برق گرانشی

این پمپ ها نیاز است که در سطحی پایین تر از منبع تحت فشار تامین آب قرار گیرند. مایعات از منبع به داخل لوله ی اصلی یا (درایو پایپ) جریان می یابد تا فشار کافی جهت پمپاژ ایجاد گردد. این فشار به طور طبیعی افزایش می یابد که افزایش فشار با افزایش میزان آب در منبع تامین آب بیشتر می شود. زمانیکه دریچه فاضلاب بسته می شود، آب به درون سوپاپ و محفطه هوا حرکت داده می شود. سپس سیال به هوای داخل، فشار وارد کرده و آن را مجبور به بازگشت می کند، سوپاپ بسته شده و پمپ، آب را از لوله های خروجی، خارج کرده و به درون منبع ذخیره هدایت می کند.

مزایای استفاده از پمپ آب بدون برق

مزایای استفاده از پمپ آب بدون برق

واضح ترین مزیت استفاده از این پمپ ها، عدم استفاده از برق می باشد. این پمپ ها از سرو صدای کمتری برخوردارند و همچنین لازم به ذکر است که در این گونه پمپ ها از قطعات محرک کمتری استفاده شده که همین امر سبب کاهش پارگی و سایش می گردد. یکی از مزایای مهم پمپ آب بدون برق هیدرولیکی در این است که با برگرداندن آب و استفاده مجدد آن، از هدر رفتن آب تا حد زیادی جلوگیری می کند. پمپ آب هیدرولیکی جزو پمپ های قابل اطمینان بوده و از عمر بالایی برخوردارند و همچنین لازم به ذکر است نصب آنها ساده بوده و عملکرد آنها به صورت دائمی می باشد.

مزیت دیگر پمپ آب هیدرولیکی رم دائم کار بودن آن است که می تواند به راحتی در تمام ساعات شبانه روز و در کل ماه ها فعالیت کند.

اگر به دنبال قیمت پمپ آب سایر ایتالیا هستید، ما بهترین قیمت پمپ آب saer در تهران را به شما پیشنهاد می کنیم. همین حالا با ما تماس بگیرید. 09121882140 – 02133997661

علاوه بر این، پمپ های هیدرولیکی به دلیل دارا بودن قطعات محدود در ساختار خود (مانند سوپاپ و محفظه ی هوا)، ازنصب و استفاده ی ارزان و مقرون به صرفه ای برخوردارند. در واقع بخش عمده ی هزینه ها در این نوع پمپ ها فقط به بخش لوله کشی مرتبط می گردد.

معایب استفاده از پمپ آب بدون برق هیدرولیکی

این پمپ ها در مکان های خاصی قابل استفاده اند و در پمپاژ مقادیر سنگین و زیاد آب قابل استفاده نیستند. کف کش بدون برق به طور معمول نرخ خروجی در این پمپ ها پایین بوده و ممکن است نیازبه رسوب گیری نیز داشته باشید.

نحوه نگهداری پمپ بدون برق هیدرولیکی

علی رغم دائم کار بودن پمپ های هیدرولیکی، نگهداری آنها آسان و بدون هیچ گونه دغدغه ای می باشد که این تنها به خاطر وجود تعداد کم قطعات محرک آن است. البته باید به این نکته توجه داشت که اجزا و مواد مورد استفاده در این پمپ ها باید در بازه های زمانی مشخص توسط تکنسین بررسی شود.

رایج ترین مشکلات پمپ آب هیدرولیکی

  • عدم تامین آب مورد نیاز به دلیل تنظیم نبودن دریچه خروج آب اضافی یا وجود مقدار کم هوا در مخزن یکی از مشکلات این پمپ ها می باشد که ممکن است آسیبی جدی به پمپ وارد کند.
  • پمپ آب هیدرولیکی رم ممکن است در اثر یخ زدگی در زمستان و یا از دست دادن هوای مخزن دچار آسیب دیدگی شود که در نهایت سبب فشار بر روی قطعات شده و باعث شکستگی می گردد. که جهت تعمیر آنها، نیاز به جوشکاری و یا تعویض قطعات می باشد.

پمپ آب بدون برق چیست؟

پمپ آب وسیله ای برای انتقال بهتر آب و سیالات می باشد. پمپ های آب انواع مختلفی دارند و بر مبنای نحوه ی انتقال آب به سه گروه اصلی تقسیم می شوند. ساخت پمپ اب بدون برق ایده ی خوبی برای انتقال آب با جریان کم بدون نیاز به الکتریسیته می باشد.

کاربرد پمپ آب بدون برق چیست؟

از مزایای پمپ آب بدون برق این است که بیشتر در مناطق کوهستانی و جاهایی که با کمبود منابع مواجه هستند استفاده می شود، از مهم ترین مزیت خرید پمپ آب بدون برق این است که بدون برق کار می کند و سر و صدای کمتری دارد.

قیمت پمپ آب بدون برق چیست؟

برای اطلاع از قیمت پمپ آب بدون برق با کارشناسان مربوطه در وبسایت متریکو تماس حاصل فرمایید.

 

24 comments

  1. سلام وقت بخیر در مورد ایده جدیدی دارم کار میکنم که بخشی از اون انتقال آب از پایین دست به بالادست با اختلاف ارتفاعی در حدود 20 متر . میخوام این فرایند بدون استفاده از برق انجام بشه . خب طبیعتاً نیاز به مخزن هوایی داریم که بتونه این کار رو انجام بده که با مکانیزمش آشنا هستم سوالم اینه: برای انتقال 1 متر مکعب آب از -10 متر به +10 متر چه مقدار و چه حجم هوایی لازم است؟ کدوم رفرنس یا کتاب رو در این زمینه پیشنهاد می کنید هرچی سرچ کردم به پاسخ مناسب نرسیدم. ممنون

  2. کیومرث

    سلام وقت بخیر.
    برای افزایش فشار انتقال اب از مخزن به کولر میشه از این مدل استفاده کرد؟ جواب میده؟

    تشکر

    1. جهت کسب اطلاعات درست با شماره تماس ۳۳۹۹۷۶۶۱ داخلی ۱۰۳ یا ۱۰۴ تماس حاصل فرمایید.

  3. جواد صالحی

    سلام، پمپ کوچکی لازم دارم که درون مخزنی 4_5 لیتری قرار بگیرد و بصورت خودکار عمل نماید و از انرژی آب جهت کار خود استفاده نماید بطوریکه با ورود آب به این مخزن عمل نموده و آب را به ارتفاع حدود 1/80 متر بالاتر از مخزن پمپ کند، مقدار دبی و فشار پمپ مهم نیست، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید، پروژه ای تحقیقاتی دارم

    1. سلام دوست گرامی
      مناسب نیاز شما کفکش ۱۲ ولتی میباشد که با باطری‌کار میکند و درون مخزن قرار میگیرد
      قیمت به تاریخ امروز ۱۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال میباشد
      جهت اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۳۳۹۹۷۶۶۱ داخلی ۱۰۳ یا ۱۰۴ تماس حاصل فرمایید

    2. سلام دوست گرامی
      مناسب نیاز کار شما یک پمپ یک اسب جتی برند ابارا
      و یک منبع ۵۰ لیتری و لوازم اتوماتیک و مخزن ذخیره آب که بسته به فضای شما دارد میباشد
      جهت اطلاع از قیمت ها با شماره تماس ۳۳۹۹۷۶۶۱ داخلی ۱۰۳ یا ۱۰۴ تماس حاصل فرمایید.

  4. محمد خباز

    سلام و عرض ارادت
    بنده یک استخر ذخیره اب در داخل زمین ساختم و الان مشکل انتقال اب به سطح حدود ۳ متر بالاتر از سطح در داخل یه تانکر جهت آبیاری ثقلی رو دارم از این روش چطور میتونم برای اینکار استفاده کنم آیا این پمپ هیدرو ایکی رو می تونید در داخل اب در عمق ۳ متری قرار دهیم و همین کارایی رو ازش بگیریم یا نه لطفا راهنمایی بفرمایید
    ممنون از شما

    1. کارشناس مستر

      با سلام
      درخصوص سوال شما
      پمپ هیدرو لیکی
      1: احتیاج به کمپرسور باد و نیرو برق دارد
      2: دقت شودبیرون آب قرار می گیرد وداخل آب غرق نمی شود
      بهترین اتنخاب استفاده از پمپ بنزینی یا گازوئیلی می باشد جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما با شماره های ۰۲۱۳۳۹۵۶۶۰۴و۰۲۱۳۳۹۹۷۵۲۲ تماس حاصل فرمایید.

  5. بسیار عالی و مفید بود خسته نباشید و ارزوی موفقیت بیشتر برای شما.

  6. سلام وقت بخیر از چه نوع پمپی برای بالا اوردن اب از داخل چاهی به عمق 15 تا 20 به سطح زمین بدون استغاده از نیروی برق یا بنزین یا هر سوخت دیگه استفاده میشه کرد البته تاکید روی هیچ گونه نیروی برقی و بنزینی بابت راهنمایی تون ممنونم

    1. سلام با درود پمپ هایی که در این زمینه میتوان معرفی کرد همگی تا عمق 7 متر عملکرد مفید دارند

  7. سلام اندازه این پمپ و قیمت و سوال داشتم آیا امکان جابجایی پمپ بعد از آبیاری وجود دارد ؟ زمین بنده در مجاورت رودخانه ایست فصلی و در منطقه ای کوهستانی که تا اواخر تابستان آب دارد و زمین در سطح شیبدار به زاویه 50 درجه مشرف به رودخانه است آیا راهکاری وجود دارد که بتوان از آب بوسیله پمپ دستی یاهیدرولیکی استفاده کرد آنجا برق ندارد و امکان نصب موتور بنزینی نیز به خاطر سختی راه وجود ندارد
    سپاس از حوصله و صبوری شما

    1. کارشناس

      با سلام
      در خصوص سوال شما :بهتره که از موتور پمپ بنزینی استفاده کنید چراکه پمپ دستی توانایی پوشش دادن چنینی ارتفاعی را نداره و به دلیل نداشتن برق بهتره از پمپ دیافراگمی استفاده کنید .شما به ناچار می بایست از موتور پمپ بنزینی روبن به قیمت 6.300.000 تومان استفاده کنید .

  8. سلام اخر نتونستم جواب سوالمو بگیرم و اینکه دو طرف خونه من یعنی غربی و شرقی دو تا جوی اب (رودکوچک)داریم میخوام از ابش برای ابیاری حیاتم استفاده کنم البته بدون موتور ایا میشود وایا سیستمی وجوددارد با توجه به اینکه سطح اب حدود یک متر از جاده پایین تر هست وایا از سیستمی مثل اثر مویینگی میشه استفاده کرد یعنی کاری کرد با یه وسیله ای سطح ابو بالا اورد و استفاده کرد لطفا راهنمایی فرمایید و البته خودم هم طرحی دارم وجهت کامل شدن طرحم نیاز به مطالعه و تحقیق قبلی دیگران دارم ممنون

    1. کارشناس

      سلام
      تنها راه شما استفاده از پمپ آب 2 اینچ روبن است که به صورت بنزینی کار می کند و آب را تا ارتفاع 20 متر انتقال می دهد.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما با شماره های ۰۲۱۳۳۹۵۶۶۰۴ و ۰۲۱۳۳۹۹۷۵۲۲ تماس حاصل فرمایید.

  9. آسو محمدامن. ار کردستان عراق

    سلام و عرض ادب.
    ببخشید من امتحان کردم اما موفق نشدم، البته مخزن هوا از بتری نوشابه استفاده کردم

  10. سلام.لطفا برای سوالاتی که میشه جواب منطقی بدین.از شما سوال شده برای آب راکد داخل چاه و یا اینکه در چاه پمپ بالاتر از منبع آب قرار میگیره راه حل چیست و یا در صورت اتمام آب چاه پمپ چطور دوباره راه اندازی میشه؟
    در جواب کارشناس محترم می فرمایند از کف کش فلوتر دار استفاده نمایید.
    مگر موضوع مورد بحث این صفحه پمپ رم نیست؟!
    لطفا در مورد برداشت آب از چاه با استفاده از این نوع پمپ و یا هر روش امکان پذیر دیگر توضیح فرمایید.ممنون

    1. کارشناس

      سلام
      دوست عزیز پمپ آب بدون برق که در این مقاله درباره ی آن توضیح داده شده، متاسفانه در ایران وارد نشده است، و این مقاله صرفا جهت معرفی این نوع محصول است. کمااینکه ما در خصوص محصولات معمولی هم بواسطه ی تحریم، مشکل واردات را داریم .
      پس اگر به شما پیشنهاد کف کش فلوتر دار شده است، حتما منطقی ترین گزینه برای شما همین بوده.
      اگر احساس می کنید اطلاعات ناقص است و یا شما نیاز به توضیحات بیشتری در زمینه ی مشکل خود دارید، لطفا با شماره های 02133956604 و 02133997522 تماس بگیرید و به صورت کامل راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

  11. سلام و تشکر از مطلب زیباتون. سوالم اینه که نوشتید منبع باید بالاتر از پمپ باشه. خب میدونید که چاه آب پایینتر از پمپه و طبیعتا منبع پایین پمپ قرار میگیره! راه حل چیه؟

    1. کارشناس

      سلام
      ممنون
      لازم به ذکر است پدیده ی کاویتاسیون، پدیده ای است که در آن هوا ی اضافی وارد پمپ شده و سبب صدمه دیدن آن می گردد، این پدیده زمانی رخ می دهد که سطح آب از ورودی پمپ پایین تر می باشد.
      به همین دلیل باید سعی کنید از ایجاد این اتفاق جلوگیری کنید که شما می توانید از یک سوپاپ در ورودی لوله استفاده نمایید.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما با شماره های ۰۲۱۳۳۹۵۶۶۰۴ و ۰۲۱۳۳۹۹۷۵۲۲ تماس حاصل فرمایید

  12. عالی ومفیدبه فایده بود
    خسته نباشید

    1. کارشناس

      ممنون

  13. با سلام سوالی دارم از خدمتتون اینکه این‌پمپ‌ها توانایی اینو دارن که آب راکد رو‌از داخل چاه به بیرون‌منتقل‌کنن ؟و دوم اینکه‌ در صورت اتمام آب چاه در یک بازه ی زمانی خاص آیا این پمپ قادر هست برای دفعات پمپاژ نماید یا حتما باید آب همیشگی باشد و‌اگر آب تمام شود سیستم از‌کار می افتد و در این صورت برای بار دوم‌که آب جمع شود چگونه سیستم راه اندازی میشود؟با تشکر از شما لطفا جواب را در صورت امکان به این‌ شماره ارسال نمایید

    1. کارشناس

      سلام
      بله شما می توانید از پمپ های کف کش استفاده نمایید
      و در مورد سوال دوم : شما باید از پمپ های کف کشی که دارای فلوتر هستند استفاده نمایید که این پمپ ها هر زمان آب داخل چاه موجود باشد، روشن شده و با خالی شدن آب چاه نیز، پمپ خاموش می گردد.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر شما می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین