چرا پمپ آب قطع نمی شود

اگر سوال شما هم این است که چرا پمپ آب قطع نمی شود این مقاله برای شماست! در این مقاله به بررسی علت قطع نشدن پمپ آب و همچنین راهکار حل مشکل قطع نشدن پمپ آب بپردازیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چرا پمپ آب قطع نمی شود
چرا پمپ آب قطع نمی شود

چرا پمپ آب قطع نمی شود

امروزه یکی از سوالاتی که ذهن افراد را در زمینه پمپ آب به خود مشغول کرده است این است که چرا پمپ آب قطع نمی شود؟ اصلی ترین دلیل قطع نشدن پمپ آب خراب بودن شیر یکطرفه آن می باشد، گاهی ممکن است صدای زیاد پمپ آب و همچنین کار کردن آن به صورت یکسره و بی وقفه برای افراد به خصوص افرادی که در یک آپارتمان زندگی میکنند مشکل ساز شود.

در این صورت پمپ دیافراگمی و روغن پمپ آب داغ کرده و به تدریج باعث از کار افتادن پمپ آب می گردد، همچنین منبع دیافراگمی نیز بر اثر یکسره کار کردن پمپ آب داغ شده و از کار خواهد افتاد.

یکی دیگر از علت یکسره شدن اتومات پمپ اب این است که یکی از موارد زیر باز بوده و یا تنظیم نمی باشد:

  1. مجاری آب فلاش تانک
  2. شیلنگ آب دستگاه تصفیه آب
  3. شیلنگ آبگرمکن
  4. شیلنگ آب کولر آبی

حل مشکل یکسره کار کردن پمپ آب

قبل از شروع حل مشکل یکسره کار کردن پمپ آب ابتدا باید تمامی اتصالات پمپ آب به برق را قطع کنید تا از خطر برق گرفتگی در امان باشید.

مرحله بعدی در رفع مشکل علت یکسره کارکردن پمپ اب، چک کردن مقدار فشار مخزن تحت فشار می باشد. از آنجا که خاموش و روشن شدن پمپ آب بستگی به مقدار فشار مخزن تحت فشار می باشد، یکی از اصلی ترین روش ها در حل این مشکل چک کردن مقدار فشار موجود در مخزن تحت فشار است. برای این کار ابتدا شیلنگ رابط آب مخزن را از محل خود در زیر مخزن باز کنید تا تمام آب داخل مخزن تخلیه گردد.

با استفاده از دستگاه باد تیوپ داخل مخزن تحت فشار را تا میزان استاندارد آن از باد پر کنید که میزان فشار مناسب مخزن تحت فشار به مقدار 9/. برابر فشار استارت پمپ آب می باشد.

علت خاموش نشدن پمپ آب
علت خاموش نشدن پمپ آب

علت خاموش نشدن پمپ آب

میتوان گفت یکی از علت یکسره شدن اتومات پمپ اب نشتی لوله های آب می باشد، در صورتی که نشتی در لوله کشی ساختمان وجود داشته باشد قطعا با یکسره کار کردن پمپ آب مواجه خواهیم شد. اگر نشتی آب زیاد باشد اتومات نمیتواند فشار کافی جهت عمل کردن را حس کند از این رو علت یکسره شدن پمپ آب با نشتی آب میتواند یکی از اصلی ترین دلایل قطع نشد پمپ آب باشد.

یکی دیگر از دلایلی که میتواند باعث خاموش نشدن پمپ آب و یکسره کار کردن آن شود به هم چسبیدن کنتاکت‌های کلید اتومات می باشد.

دلایل یکسره کار کردن پمپ آب

دیگر علت قطع نشدن پمپ آب ساختمان عبارت اند از:

  • تنظیم نبودن کلید اتوماتیک پمپ آب
  • به هم چسبیدن کنتاکت‌های کلید اتومات
  • نشتی لوله‌کشی ساختمان
  • خراب شدن اتومات پمپ آب
  • باز بودن شیر آب ساختمان
  • خشک کار کردن پمپ
  • هوا گیری پمپ آب

برای اینکه بتوانیم مشکل قطع نشدن پمپ آب را حل کنیم باید مراحل زیر را طی کنیم:

  1. ابتدا برق پمپ آب را قطع کنید و سپس فشار مخزن را مورد بررسی قرار دهید.
  2. آب را با باز کردن شیر پمپ به صورت کامل تخلیه کنید.
  3. میزان باد مخزن تحت‌فشار را اندازه‌گیری کنید تا در صورت وجود سوراخ بتوانید آن را تشخیص دهید.
  4. تیوپ داخل مخزن را با دستگاه باد تا فشار 0.9 پرکنید.
  5. کلید اتوماتیک پمپ آب را بررسی کنید.
  6. درب دستگاه اتوماتیک را بازکنید و سیم‌های زیر آن را خارج نمایید.
  7. در آخر نیز تمامی سیم کشی ها را مورد بررسی قرار داده و دوباره وارد دستگاه کنید.

سوالات متداول

دلیل قطع نشدن و صدای زیاد پمپ آب چیه؟

قطع نشدن و یکسره کار کردن پمپ اب دلایل زیادی دارد که یکمی از اصلی ترین آن ها خراب بودن شیر یکطرفه می باشد. داخل مقاله به صورت جامع دلیل قطع نشدن و صدای زیاد پمپ آب را مورد بررسی قرار داده ایم.

چرا پمپ آب یکسره کار میکنه؟

یکسره کار کردن پمپ آب دلایل متنوعی دارد، به عنوان مثال خشک کار کردن پمپ آب و کمبود مقدار آب لازم برای پمپاژ یکی از دلایل یکسره کار کردن پمپ می باشد.

3 comments

  1. بهترین راه نخریدن اتومات دیجیتالی هستش.ایرانی وخارجی نداره.چون قابل تعمیر نیستند.تعمیر کارشو نداریم.یه پنتاکس.یه استریم۲۲۰۰ انداختم آشغالی.بهترین گزینه استفاده از اتومات مکانیکی هستش

    1. ممنون از حسن نظر شما

  2. محمدعلی احمدی

    بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین