منبع دیافراگمی

اگر ساختمان یا آپارتمان شما به پمپ آب مجهز شده است، حتما استفاده از منبع دیافراگمی برای طول عمر پمپ آب و بوستر پمپ ضروری است. در این مقاله به معرفی و کاربرد منبع تحت فشار دیافراگمی و البته دیافراگم پمپ آب خانگی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در مورد خرید پمپ آب با ما تماس بگیرید. 021-33997522 | 021-33997661 | 09121882140

پیشنهاد ویژه: اگر با مشکل افت فشار در خانه و آپارتمان روبرو هستید، اطلاع در مورد مخزن فشار قوی و البته منبع تحت فشار می تواند برای شما جذاب باشد.

منبع دیافراگمی چیست

در رابطه با پاسخ این سوال که منبع دیافراگمی چیست باید بگوییم، پمپ آب دیافراگمی در کنار منبع تحت فشار بادی و منبع تحت فشار بالنی، انواع منابع تحت فشار آب را تشکیل می دهند. منبع دیافراگمی مجرای آب را از جایی که آب و هوا به وسیله ی یک دیافراگم از هم جدا می شوند، تحت فشار قرار می دهد. دیافراگم، آب را پخش می کند، جریان آب فشرده شده را جذب می کند و میزان آن را تثبیت می کند.

همانطور که بالاتر نیز گفته شد دیافراگم پمپ آب در زمان قطع جریان برق، دستور می دهد تا پمپ نیز خاموش شود.

دیافراگم پمپ آب خانگی در درون ست کنترل وجود دارد، باعث می شود وقتی جریان آب وصل است، عمل کرده و به پمپ فرمان روشن بودن می دهد.

در بوستر پمپ های آب، منبع انبساط دیافراگمی را می توان هم به رایزر مکش و هم رایزر تخلیه متصل کرد. اگر دیافراگم به رایزر مکش وصل شده باشد، منبع تحت فشار یا همان منبع دیافراگمی با نوسان فشار آب ورودی رو به رو خواهد بود.

پیشنهاد ویژه: اگر به فکر خرید منبع تحت فشار هستید، شاید کسب اطلاعات مفید در خصوص قیمت تیوپ مخزن پمپ آب برای شما جالب باشد.

کاربرد منبع دیافراگمی
کاربرد منبع دیافراگمی

کاربرد منبع دیافراگمی

حال که با پاسخ این سوال که منبع دیافراگمی چیست آشنا شدیم زمان آن رسیده است که کاربرد منبع دیافراگمی را مورد بررسی قرار دهیم، منبع دیافراگمی (منبع تحت فشار آب)، عموما در رایزر تخلیه به منظور تامین آب ذخیره برای دستگاه هایی که فشار آب بسیار پایینی دارند استفاده می شود. منبع دیافراگمی (منبع تحت فشار آب)، زمان کار بوستر پمپ آب را کاهش می دهد; بنابراین میزان بهره وری انرژی را افزایش می دهد.

در جاهایی که فشار آب کم است یا وجود ندارد، یک منبع دیافراگمی (منبع تحت فشار آب) باید در کنار بوستر پمپ آب کار کند. در جاهایی که فشار آب ورودی شان نوسان دارد، عمدتا منبع دیافراگمی (منبع تحت فشار آب) به رایزر مکش متصل است تا آسیب حاصل از نوسان فشار آب را کاهش دهد.

از آنجایی که منبع دیافراگمی قابلیت این را دارد که با تغییر فشار ناگهانی، عملکرد خود را تنظیم کند، بنابراین ضربه قوچ (چکش) آب را از بین می برد.

عملکرد منبع دیافراگمی

در این بخش عملکرد منبع دیافراگمی را برای شما عزیزان قرار داده ایم، با توجه به گفته های بالا میتوان گفت منبع دیافراگمی یکی از مهمترین بخش های پمپ آب می باشد، در این بخش عملکرد منبع دیافراگمی را میتوانید مشاهده نمایید:

  1. تنظیم میزان فشار آب دلخواه در سیستم توزیع و تثبیت آن
  2. کاهش گردش پمپ آب و جلوگیری از روشن و خاموش شدن متناوب آن و در نتیجه محافظت از پمپ آب در برابر فرسودگی موتور و جلوگیری از آسیب دیدن اجزای پمپ آب.
  3. جلوگیری از ضربه قوچ (چکش) آب

مزایای منبع دیافراگمی

حال که با کاربرد منبع دیافراگمی اشنا شدیم اکنون میخواهیم مزایای منبع دیافراگم را با یکدیگر مورد ارزیابی قرار دهیم، از جمله مزایای منبع دیافراگم عبار ت اند از:

  1. قدرت زیاد در بالا بردن مکش. میزان فشار در منبع دیافراگمی (منبع تحت فشار آب) بسته به نوع و کاربرد آن متفاوت است.

2 مناسب برای فشار تخلیه تا 1200 بار

  1. قابلیت خشک کار کردن به طور مطلوب
  2. قابل استفاده در ساخت پمپ های هوا برای فیلترها و مخزن های ماهی
  3. بهره وری بالای 97%
  4. قابلیت خودمحرکی بالا
  5. قابلیت کار کردن با وجود ویسکوزیته ی بالا

پیشنهاد ویژه: اگر مایل به خرید پمپ آب خانگی هستید،  حتما مقاله انتخاب پمپ آب ساختمان را مطالعه کنید. همچنین صفحه قیمت پمپ آب کوچک 12 ولت را بررسی نمایید.

تعمیر منبع دیافراگمی
تعمیر منبع دیافراگمی

تعمیر منبع دیافراگمی

گاهی ممکن است شاهداین موضوع باشید که منبع دیافراگمی پمپ اب شما به خوبی کار نکرده و دچار مشکل شده است، اگر منبع دیافراگمی شما دچار مشکل شد و درست کار نکرد، مقدار هوای موجود در منبع دیافراگمی را بررسی کنید و اقدامات زیر را در جهت تعمیر منبع دیافراگمی انجام دهید:

  1. پمپ آب را از برق بکشید.
  2. شیر منبع آب را باز کنید و آب آن را تخلیه کنید.
  3. با قرار دادن فشارسنج هوا بر شیر شارژ، فشار هوا در بالای منبع دیافراگمی (منبع تحت فشار آب) را بررسی کنید.
  4. اگر فشار 2 psi از حداقل فشار منبع بالاتر بود، به منبع، هوا اضافه کنید. هنگام استفاده از کمپرسور هوا یا پمپ هوا مراقب باشید.
  5. حلال صابون را روی شیر شارژ امتحان کنید و بررسی کنید که سیستم شارژ هوا نشتی نداشته باشد.
  6. پمپ آب را restart کنید و اجازه دهید با گردش طبیعی کار کند، سپس تنظیمات را چک کنید. اگر باز دیدید که منبع آب به طور غیرطبیعی چکه می کند، ممکن است به این دلیل باشد که مخزن داخل منبع آب سوراخ باشد یا آسیب دیده باشد.

پیشنهاد مطالعه: خواندن مقاله محاسبه فشار آب در لوله برای شما مفید خواهد بود.

باید بررسی کنید که آیا منبع دیافراگمی شما از آب سرریز شده است یا خیر. سرریز شدن یعنی وقتی که منبع کاملا از آب پر شده باشد  یا به قدری آب درون آن زیاد باشد که منبع آب نتواند به درستی کار کند. سرریز شدن منبع دیافراگمی (منبع تحت فشار آب) باعث مشکلات زیر می شود:

  1. موتور پمپ بیش از حد می چرخد و همین چرخش مداوم عمر پمپ آب را کم می کند.
  2. از آنجایی که منبع های سرریز شده حاوی آب راکد هستند، ممکن است به طور نامطبوعی طعم و بویشان تغییر کند.

منبع پمپ آب به دلایل مختلفی می تواند سرریز کند. برخی از رایج ترین دلایل آن می تواند این موارد باشد:

  1. رسوبات اعم از آهن و منگنز می تواند سطح منبع دیافراگمی (منبع تحت فشار آب) را بپوشاند و آن را سخت تر کند و در نتیجه انعطاف منبع کمتر شود.
  2. مقدار کلرین بالا می تواند به منبع دیافراگمی (منبع تحت فشار آب) آسیب برساند و آن را شکننده و غیرقابل انعطاف کند.
  3. اگر منبع دیافراگمی (منبع تحت فشار آب) مدت طولانی مستقیما روی زمین یا هر سطح دیگری بماند، رطوبت حاصل از آن باعث زنگ زدگی پمپ آب می شود و به بدنه ی پمپ آب آسیب می رساند.
  4. کلرین می تواند از خود بخار متصاعد کند و همین امر باعث زنگ زدگی پمپ آب می شود.
  5. برای کار با منبع دیافراگمی (منبع تحت فشار آب) حتما هشدارهای ایمنی کارخانه ی سازنده ی آن را بخوانید و به دستورالعمل های آن عمل کنید.

قیمت منبع دیافراگمی

با توجه به مواردی که در قسمت های بالایی گفته شدقیمت منبع دیافراگمی متناسب با نوع آن متغیر می باشد، اگر بخواهیم برای قیمت منبع دیافراگمی یک میانگین در نظر داشته باشیم میتوانیم بگوییم قیمت منبع دیافراگمی از 1 میلیون تومان تا 50 میلیون تومان متغیر می باشد .

در این بخش جدول انواع منبع دیافراگمی را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

سایز منبع (lit)ماکزیمم فشار کاریدمای کاری (c)ابعاد (mm)دهانه ورودی (inch)
T-246۱۰۰+،۱۰-۳۴۵*۳۵۰1
TM-6010۱۰۰+،۱۰-۷۵۰*۴۱۰1
TM-8010۱۰۰+،۱۰-۷۸۵*۴۲۶1
TM-10010۱۰۰+،۱۰-۸۶۵*۴۲۶1
TM-20010۱۰۰+،۱۰-۱۱۳۰*۵۹۵1/4 1
TM-30010۱۰۰+،۱۰-۱۲۹۵*۶۴۰1/4 1
TM-50010۱۰۰+،۱۰-۱۶۰۰*۷۵۰1/2 2
TM-75010۱۰۰+،۱۰-۱۸۲۰*۸۰۰2
TM-100010۱۰۰+،۱۰-۲۱۳۰*۸۰۰1/2 2
TM-200010۱۰۰+،۱۰-۲۶۶۵*۱۱۰۰1/2 2
TM-300010۱۰۰+،۱۰-۲۸۳۰*۱۲۵۰3
TM-400010۱۰۰+،۱۰-۲۷۲۰*۱۵۵۰3
TM-500010۱۰۰+،۱۰-۳۲۲۰*۱۵۵۰3
TM-1000010۱۰۰+،۱۰-۳۵۸۰*۲۰۵۰DN 100

برای استعلام قیمت منبع دیافراگمی با کارشناسان حرفه ای ما در زمینه ی فروش منبع دیافراگمی در شرکت مستر تماس حاصل فرمایید تا کارشناس مربوطه شما را در زمینه ی قیمت منبع دیافراگمی و خرید منبع دیافراگمی راهنمایی نماید.

شماره تلفن های واحد استعلام قیمت منبع دیافراگمی مستریکو: 021-33997522 | 021-33997661
021-33996283 | 021-36058972
021-33957625 | 021-33956604
021-33919932 | 021-33923069

خرید منبع دیافراگمی

اگر به دنبال خرید منبع دیافراگمی هستید پیشنهاد میکنیم حتما قبل از اقدام به خرید به دنبال فروشگاهی باشید که تمامی این محصولات را با قطعات اصل و با صمانت به شما ارائه نمایند، گروه صنعتی و بازرگانی مستر در سال 1380 تاسیس شد و در زمینه تولید، واردات و فروش تکنولو‍‍ژی های مدرن کنترل، هدایت و بهینه سازی شبکه ­های آبرسانی، تاسیساتی، عمرانی و کشاورزی و انواع منبع دیافراگمی فعالیت می کند.

مجهز سازه تدبیر روش مفتخر است که با بهره گیری از کارشناسان مجرب و دلسوز و همچنین تجهیزات مدرن و با استفاده از متدهای پیشرفته، هر ساله سهم عمده ای در تامین نیازهای آبرسانی خانگی و صنعتی کشور عزیزمان را عهده دار باشد.

برای اطلاع مشتریان و همکاران گرامی لازم به ذکر است شرکت مجهز سازه تدبیر روش (شماره ثبت 514136) با نام تجاری مستر در حال فعالیت می باشد.

سوالات متداول

منبع دیافراگمی چیست؟

منبع دیافراگمی بخشی از پمپ اب می باشد که به صورت مستقیم در پمپاژ اب و عملکرد پمپ اب در انتقال آب نقش دارد. داخل مقاله در رابطه با منبع دیافراگمی به صورت جامع بحث کرده ایم.

قیمت منبع دیافراگمی چقدر است؟

قیمت منبع دیافراگمی متناسب با نوع آن از 1.000.000 تومان تا 50.000.000 تومان متغیر می باشد. برای استعلام قیمت منبع دیافراگمی با کارشناسان حرفه ای ما در زمینه ی فروش منبع دیافراگمی در شرکت مستر تماس حاصل فرمایید.

9 comments

  1. خداییش عالی بود.کاملا تخصصی و فنی توضیح دادین

    1. کارشناس

      خواهش می کنم

  2. اطلاعات خیلی عالی بود ممنون

  3. سلام . ایا در سیستم ابرسانی منزل می توان از فیلتر شنی استفاده کرد .

    1. کارشناس

      سلام
      فیلتر شنی جهت استفاده برای آب شرب ، از لحاظ بهداشتی مناسب نیست (احتمال ورود شن و ماسه وجود دارد) ولی برای مصارفی مانند حمام و سرویس بهداشتی امکان پذیر است.
      شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

  4. برای اینکه طول عمر منبع تحت فشارمون بالا برود ، چه کاری باید انجام بدیم ؟

    1. گروه مستر

      در ورودی پمپ تحت فشار صافی نصب کنید همچنین، بار منبع را هر 45 روز یکبار بررسی کنید.

  5. آیا می توان به جای منبع انبساط از منبع تحت فشار نیزاستفاده کرد ؟

    1. گروه مستر

      بله. می توان از منبع تحت فشار با ظرفیت 60 ، 70، 80، 100 لیتر زیلمت یا دیگر برندها استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین