مخزن فشار قوی

اگر نمی دانید مخزن فشار قوی چیست و با کار منبع انبساط پمپ آب آشنایی ندارید حتما این مقاله را تا انتها بخوانید. در این مقاله با مزایا و معایب مخزن تحت فشار آشنا خواهید شد.

پیشنهاد ویژه: اگر مایل به خرید مخزن فشار قوی هستید، حتما محصولات دسته بندی منبع تحت فشار گروه مستر را بررسی کنید. ما بهترین فروشنده پمپ و بوستر پمپ آبرسانی در ایران هستیم.

مخزن فشار قوی چیست

از آنجا که آب سیالی تراکم ناپذیر است و در خطوط پمپاژ جهت ازدیاد فشار و انتقال سیال توسط پمپ باید تداوم جریان سیال وجود داشته باشد، نیاز است تا بخشی از سیستم های پمپاژ به صورت ارتجاعی قابلیت جذب انرژی به صورت کشش یا فشار را دارا باشد. منابع تحت فشار می توانند آب را در فشار معینی ذخیره نموده و در صورت نیاز دوباره به سیستم برگردانند.

از جمله مزایای مهم مخزن فشار قوی، جلوگیری از به وجود آمدن تنش های بزرگ به دلیل پدیده ضربه قوچ است و همچنین برای جلوگیری از ازدیاد روشن و خاموش شدن پمپ ها، حجم مخزن ضربه گیر را مقداری بزرگتر از حداقل مورد نیاز جهت نگهداری فشار انتخاب می کنند، که در مصارف کم و یا جبران و مهار نوسانات، جریان آب از محل منبع تحت فشار تامین شود.

در صورت نیاز به مقادیر بیشتر آب، پمپ روشن شده و آب مورد نیاز را تامین کرده و آب تخلیه شده از مخزن نیز جایگزین شود. این منابع همراه با درجه فشار، کلید خودکار و پنج راهی به پمپ آب وصل می شوند.

اگر به دنبال خرید مخزن فشار قوی و بوستر پمپ آب هستید، ما بهترین قیمت انواع بوستر پمپ را به شما ارائه می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با ما تماس بگیرید. 021-33997522 | 021-33997661 | 09121882140

پیشنهاد می کنیم در کنار خرید مخزن فشار قوی به خرید تیوپ پمپ آب نیز فکر کنید.

مزایای استفاده از مخزن فشار قوی
مزایای استفاده از مخزن فشار قوی

مزایای مخزن فشار قوی عبارت اند از:

  • افزایش عمر پمپ و کاهش خرابی به دلیل کاهش یافتن استارت و استاپ پمپ
  • کاهش مصرف انرژی
  • ثابت ماندن فشار آب داخل لوله ها
  • جلوگیری از ضربه قوچ
  • تنظیم فشار منبع تحت فشار

فشار گاز نیتروژن و هوای موجود در منابع تحت فشار به پارامترهایی از جمله ارتفاع ساختمان، تعداد واحدها و متراژ آن ها، قطر لوله و غیره بستگی دارد. این فشار معمولا بین 20 تا 45 psi یا 1.4 تا 3 بار است. فشار منبع تحت فشار قبل از متصل شدن به سیستم لوله کشی باید حدود psi 2 یا حداکثر 10 درصد کمتر از فشار استارت پمپ باشد.

اگر فشار هوای مخزن تحت فشار کمتر از حد مجاز باشد، منجر به ساییدگی تیوپ به دیواره مخزن شده و امکان پاره شدن آن را فراهم می کند. این فشار کم منجر به پر شدن بیش از حد آب در تیوپ شده و به دلیل فشار کم هوا در بالای آن، پمپ مدام روشن و خاموش می شود که این امر گرم شدن و در نهایت سوختن پمپ را به همراه دارد. از طرف دیگر اگر فشار هوا بیش از حد باشد، حجم آب ذخیره در تیوپ کم شده و روشن و خاموش شدن بیش از حد پمپ به آن آسیب می رساند. همچنین نصب غیر تراز منابع تحت فشار سبب ساییدگی و پارگی تیوپ می گردد.

اگر هنوز نمیدانید مخزن تحت فشار چیست باید بگوییم مخازن تحت فشار بر روی پمپ ها یا کنار آنها تعبیه می شوند و کار آنها پرفشار نگه داشتن جریان آب قبل از روشن شدن پمپ می باشد.

پمپ گراندفوس یکی از محبوبترین برندهای پمپ آب در ایران است چراکه از نیازهای مسکونی و خانگی گرفته تا ساختمان های تجاری و حتی سیستم های HVAC ، تولیدات گراندفوس قادر به رفع تمامی نیازها در تامین آب با کیفیت و کارایی بالا می باشد. این شرکت دارای طیف گسترده ای از محصولات و راهکارها در بخش های صنعتی و تاسیسات از جمله پمپ های سیرکولاتور برای سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع و همچنین پمپ های دوزینگ و فاضلابی می باشد.

پیشنهاد ویژه: اگر در حال خرید منبع تحت فشار هستید، شاید کسب اطلاعات مفید در خصوص قیمت تیوپ مخزن پمپ آب برای شما جالب باشد.

کار منبع انبساط پمپ آب
کار منبع انبساط پمپ آب

کار منبع انبساط پمپ آب

قبل از شروع بررسی کار منبع انبساط پمپ آب، بیایید به تاریخچه مخزن فشار قوی یک نگاهی بی اندازیم. اولین طراحی دارای سند ثبت شده از مخازن تحت فشار در سال ۱۴۹۵ در کتاب لئوناردو داوینچی، Codex Madrid I، که در آن ظروف هوای تحت فشار، به منظور افزایش وزنه‌های سنگین زیر آب مورد آزمایش قرار گرفت، شرح داده شد. با این حال، مخازنی شبیه به آنهایی که امروزه استفاده می‌شود تا سال‌های ۱۸۰۰ ساخته نشد، زمانی که بخار در دیگهای بخار تولید شده بود که باعث تحریک انقلاب صنعتی شد.

با این حال، با کیفیت ضعیف مواد و تکنیک‌های تولید همراه با دانش نادرست طراحی، بهره‌برداری و تعمیر و نگهداری ضعیف، تعداد زیادی از انفجارهای مخرب و اغلب کشنده مرتبط با این دیگهای بخار و مخازن تحت فشار به صورت تقریباً روزانه فقط در ایالات متحده اتفاق می‌افتاد.

امروزه پیشرفت‌های زیادی در زمینه مهندسی مخازن تحت فشار وجود دارد مانند تست‌های غیر مخرب پیشرفته، تست اولتراسونیک Phase Array و رادیوگرافی، گریدهای مواد جدید با افزایش مقاومت به خوردگی و مواد قوی‌تر و راه‌های جدید برای اتصال مواد به یکدیگر مانند جوشکاری انفجاری یک ورق فلزی به دیگری (معمولا یک فلز مقاوم در برابر خوردگی نازک مانند فولاد زنگ‌نزن به یک فلز قوی تر مانند فولاد کربنی)، جوش کاری اصطکاکی (که فلزات را به هم متصل می‌کند بدون ذوب فلز)، نظریه‌های پیشرفته و ابزار دقیق‌تر ارزیابی تنش‌ها در مخازن مانند استفاده از تجزیه و تحلیل عناصر محدود (FEM)، اجازه می‌دهد که مخازن ایمن‌تر و کارآمدتر ساخته شوند.

امروزه سازندگان مخازن در ایالات متحده نیاز به نصب علامت استاندارد BPVC بر روی مخازن خود دارند اما BPVC فقط یک کد (استاندارد) داخلی نیست، بسیاری از کشورهای دیگر BPVC را به عنوان کد رسمی خود پذیرفته‌اند. با این حال، دیگر کشورها مانند ژاپن، استرالیا، کانادا، انگلیس و اروپا دارای کدهای خود هستند (بعضی از آنها به بخش‌هایی از BPVC ارجاع می‌دهند). صرف نظر از کشور سازنده، امروزه تقریباً همه با خطرات بالقوه ذاتی مخازن تحت فشار و نیاز به استانداردها و کدهای تنظیم کننده طراحی و ساخت آنها را تشخیص می‌دهند.

منبع انبساط پمپ چیست

کار منبع انبساط پمپ آب به گونه ای می باشد که منبع تحت فشار، مخزن تحت فشار ، مخزن پمپ آب و منبع پمپ آب شناخته می شوند و در سایزها و رنگ های مختلفی ساخته و به بازار عرضه می گردند. کاربرد منبع انبساط بسته به این صورت است که یک تیوپ در داخل منبع تحت فشار قرار دارد، با گاز نیتروژن یا هوا داخل منبع و فضای پشت تیوپ را پر می کنند و در اثر فشار این هوای فشرده پشت تیوپ آب درون لوله ها با فشار کافی جریان می یابد. این تیوپ میان منبع فلزی و فلنج محکم شده و موجب آب بندی منبع انبساط بسته نیز می گردد.

پمپ داب جهت تامین آب در مصارف خانگی در مقیاس کوچک به کار می رود و شامل پمپ آب تک پروانه، جتی، دوپروانه، طبقاتی افقی و طبقاتی عمودی می باشد.

شرکت داب با بیش از 40 سال سابقه، یکی از قدیمی ترین و مهم ترین سازندگان پمپ آب در جهان است که جهت افزایش کارایی و بهینه سازی مصرف انرژی راه حل های فنی زیادی را ارائه داده است.

بهترین پمپ آب خانگی برای مشتریان گرامی، در صورت عدم تمایل به خرید بوستر پمپ این مدل می باشد، زیرا می توان با تنظیم کلید اتوماتیک از بیهوده استارت زدن پمپ جلوگیری نمود و در نتیجه هم مصرف برق را کاهش داد و هم عمر پمپ افزایش یابد و هم به واسطه کمتر روشن و خاموش شدن پمپ، سر و صدای کمتری ایجاد خواهد شد.

دقت کنید که سایز مخزن انبساط هیچ گونه ارتباطی با فشار آب ندارد و فشار آب تنها موثر از پمپ آب شما است، همانطور که پیشتر گفته شد، مخزن انبساط برای ذخیره حجمی از آب استفاده شده و حجم آن ارتباط مستقیم با میزان استراحت پمپ و در واقع روشن و خاموش شدن آن دارد دیگر هر چه میزان سایز منبع تحت فشار بزرگتر انتخاب گردد، پمپ ذخیره آب بیشتری داشته و دیرتر استارت مشود.

انواع مخزن تحت فشار پمپ
انواع مخزن تحت فشار پمپ

انواع مخزن تحت فشار پمپ

انواع مخزن تحت فشار پمپ و مخزن فشار قوی به دو نوع: منبع با بالش هوا و منبع با دیافراگم لاستیکی

منبع با بالش هوا
در این منابع آب و هوا در داخل منبع در تماس با هم قرار دارند، که این امر سبب فشرده شدن هوا در داخل منبع می گردد و در صورت نیاز با فشار هوا آب وارد سیستم می شود. از این منابع در سایزهای بزرگتر از 1000 لیتر استفاده می شود. حجم مخزن از رابطه زیر محاسبه می شود:

Vt = (1.25 * Qm * (P1 + 10)) / (4 * Z * (P1 – P2))

Vt = حجم مخزن دیافراگمی توپی پمپ آب (متر مکعب)

Qm = دبی (متر مکعب در ساعت) (Qmin + Qmax) / 2))

P1 = فشار ماکزیمم (متر)

P2 = فشار مینیمم (متر)

Z = حداکثر تعداد دفعاتی که الکتروپمپ می تواند استارت و استاپ انجام دهد (کارخانه سازنده ارائه می دهد.).

منبع با دیافراگم لاستیکی
در این نوع از منابع آب و هوا با هم در تماس نیستند و آب در داخل ممبران لاستیکی قرار می گیرد. تیوپ های آن معمولا از جنس EPDM ساخته می شوند و اگر پمپ جهت تامین آب آشامیدنی مورد استفاده قرار گیرد باید از نوعی باشد که به هیچ وجه آب را آلوده نکند. حجم منبع از رابطه زیر محاسبه می شود:

Vt = (Qm / (4 * Z)) * (1 / (1 – ((P2 – 2) / P1)))

(پارامترها و واحد های آن همانند فرمول قبل تعریف می شود.)

همان طور که از رابطه ها مشخص است، هر چه اختلاف بین فشار مینیمم و ماکزیمم بیشتر شود به مخزن کوچکتری نیاز است.

بازرگانی مستر نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش پمپ ها و الکتروپمپ های تولید شده توسط شرکت پمپ آب لوارا Lowara ایتالیا (که شامل پمپ های شناور، پمپ های جتی، پمپ های کفکش و پمپ های لجن کش،پمپ های سانتریفیوژی، پمپ های سیرکولاتور،بوستر پمپ ها وسیستم های تقویت فشار و لوازم جانبی آنها) در ایران می باشد.

جایگزین مخزن پمپ آب خانگی
جایگزین مخزن پمپ آب خانگی

جایگزین مخزن پمپ آب خانگی

هنگامی که شما برای باز کردن یک شیر آب در خانه خود، در صدد کاهش مصرف برق و استهلاک پمپ آب می باشید و در ضمن خواهان تامین نیاز جریان آب با یک سرعت خاص می باشید در این صورت از منابع تحت فشار آب (مخزن تحت فشار) در خط رایزر استفاده می شود.

به طور خلاصه: مخزن تحت فشار و مخزن فشار قوی از سه قسمت پوسته، تیوب و فلنچ تشکیل شده است که پوسته خارجی آن معمولا با ورق 1.5 میلیمتر در کارخانه، بعد از قرار گیری در زیر دستگاههای پرس مخصوص به صورت دو عدسی قرینه هم تولید و سپس توسط ربات جوش داده می شوند. در مرحله بعد، جوش هر منبع تحت فشار مورد تست قرار گرفته و سپس عمل نصب تیوب و فلنچ بر روی منبع تحت فشار آب (مخزن تحت فشار) صورت می گیرد.

میزان فشاری که قطعات یک منبع تحت فشار آب مرغوب قادر به تحمل آن می باشد، بین ده تا پانزده بار است. تیوب منابع تحت فشار مرغوب از جنس EPDM یا BUTIL می باشد، که جهت مصارف آب بهداشتی تحت فرمول خاصی ساخته شده تا نگهداری آب به صورت پاک و بدون آلودگی میسر شود. فلنچ های منابع تحت فشار توسط دستگاه پرس به صورت یک تکه بدون استفاده از جوش آماده و روی منابع نصب می گردند.

اگر شما در خانه خود با مشکل تامین آب و یا کم فشاری آن مواجه هستید، استفاده از قطعات و تجهیزات مناسب کمک شایانی به شما خواهد کرد که انتخاب یک منبع تحت فشار خوب نیز از این قاعده مثتثنی نیست.

عملکرد منابع تحت فشار: در منابع تحت فشار میزان حجم هر منبع که با لیتر (LT) مشخص می شود معرف مقدار آبی است که در آن با فشار معینی ذخیره می شود. فشار آب داخل منابع تحت فشار با فشاری که پمپ آب قادر به ایجاد آن می باشد برابری می کند.

به عنوان مثال زمانی که در یک ساختمان مسکونی (آپارتمان چند طبقه یا ویلا) از منبع تحت فشار استفاده شده باشد و در آن ساختمان با مصرف آب ایجاد افت فشار در رایزرهای آب ساختمان صورت پذیرد، تا زمانی که میزان آب ذخیره شده در منبع تحت فشار تماما مورد استفاده قرار نگیرد پمپ آب شروع به فعالیت نخواهد کرد و زمانی که در منبع تحت فشار میزان آب و مقدار باد منبع تحت فشار به صفر برسد، پمپ آب با فعالیت خود میزان آب مشخصی را (براساس ظرفیت منبع تحت فشار) در آن ذخیره و آماده  جهت استفاده مجدد می کند. با این عمل پمپ آب کمتر روشن و خاموش می شود و همین امر باعث کاهش میزان مصرف انرژی و مستحلک شدن پمپ آب می گردد.

میزان فشار هوایی که بین پوسته منبع تحت فشار و تیوب قرار دارد معمولا بین یک و نیم الی سه بار (بیست دو الی سی و سه درجه پی اس ای PSI) می باشد با این توضیح، آب با هر فشاری که توسط پمپ آب، وارد منبع تحت فشار گردد، در همان فشار در منبع باقی می ماند.

نگهداری از منابع تحت فشار: در جهت نگهداری صحیح ازمنبع تحت فشار دو مورد مهم باید مورد توجه مصرف کننده قرار گیرد.

  1. استفاده از شیر صافی در ورودی مخزن تحت فشار جهت جلوگیری از ورود اجسام ریز با فشار زیاد توسط پمپ آب ،که معمولا باعث صدمه دیدن تیوب می شود و نیاز به تعویض تیوب مخزن تحت فشار را در پی خواهد داشت.
  2. بررسی ماهیانه میزان فشار هوای داخل منبع تحت فشار، این عمل باعث می گردد فشار هوای داخل مخزن در اثر پر و خالی شدن های متعدد تیوب، از حالت طبیعی خارج نگردد.

پیشنهاد ویژه: اگر مایل به خرید پمپ آب و مخزن هستید، حتما به بهترین مرکز پخش پمپ آب در تهران سر بزنید. ما عرضه کننده بهترین برندهای پمپ آب خانگی هستیم.

انتخاب منبع انبساط :

براساس خصوصیات فنی ANCC، انتخاب منبع انبساط مطابق ذیل می باشد :

منبع انبساط

e =  ضریب انبساط آب (برای 90°C، حدودا e=0.35)

C = ظرفیت کل آب سامانه (بطور کلی موافقت گردیده که c به میزان 10-20 لیتر جهت هر kW از خروجی دیگ بخار باشد)

Pi = فشار شارژ اولیه (این فشار نباید از فشار هیدرواستاتیک در نقطه ای که منبع به سامانه متصل است کمتر باشد)

Pf = حداکثر فشار عملیاتی ( فشار شیر ایمنی امدادی)

اگر به دنبال قیمت پمپ آب سایر ایتالیا هستید، ما بهترین قیمت پمپ آب saer در تهران را به شما پیشنهاد می کنیم. همین حالا با ما تماس بگیرید. 09121882140 – 02133997661

انتخاب منبع تحت فشار :

محاسبه حجم منبع تحت فشار جهت سامانه بوستر مطابق ذیل است:

انتخاب منبع تحت فشار

Qmax = حداکثر ظرفیت سامانه بوستر (m3/h)

Pa = فشار قطع جریان سامانه بوستر (bar)

ΔP(a-e) = اختلاف فشار قطع جریان و ایجاد جریان سامانه بوستر (bar)

S = تعداد استارت (قطع جریان سامانه بوستر در هر ساعت)

برای پمپ های سانتریفیوژی   30-80

برای پمپ های شناور  15-20

پیشنهاد ویژه: برای انتخاب یک پمپ آب خوب، حتما مقاله انتخاب پمپ آب خانگی را مطالعه کنید.

طرز کار مخزن تحت فشار

منبع تحت فشار از چهار بخش پوسته، تیوب، والف و فلنج تشکیل شده، جنس بدنه این منابع معمولا از گالوانیزه، پلی اتیلن و در برخی موارد از استیل ساخته می شود.
از دیگر موارد مهم می توان به جنس تیوب منبع تحت فشار اشاره کرد که در اکثر مواقع از EPDM که توسط فرمول خاصی ساخته شده تا نگهداری آب به صورت پاک و بدون آلودگی جهت مصارف خانگی استفاده می شود.

فشار آب در خروجی شیرآلات کم شده است آیا مشکل از منبع تحت فشار می باشد؟

بسیاری از افراد فکر می کنند که خود منبع انبساط بسته فشار ایجاد می کند. اما این گونه نیست. این فشار به وسیله پمپ ایجاد می گردد.

اگر فشار هوای داخل منبع انبساط بسته را به طور منظم چک نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

این کار درست مثل تایر اتومبیل است. هوای داخل منبع تحت فشار به آرامی نشت می کند و خروج آب از منبع تحت فشار نیاز به فشار کافی دارد.

سایز مخزن فشار قوی ای که می خواهم بخرم چه اندازه باشد؟

بهتر است منابع بزرگتر را بخرید. کل ایده استفاده از منبع تحت فشار این است که آب را تحت فشار و آماده مصرف قرار دهیم.

33 comments

  1. خیلی مفید ممنون

  2. Abdul Mosawer Naziri

    سلام علیکم تشکر از خدمات مفید شما: کارشناس صاحب محترم من سوالی دارم در باره انتخاب پمپ برای تانک فشار من تانک قشار را انتخاب کردم که حجم آن 2000 لیتر است و فشار کار آن 16 بار برای این تانک فشار چه نوع پمپ را انتحاب نمایم.

    1. کارشناس

      سلام
      ممنون از شما
      برای انتخاب پمپ آب، مهم ترین فاکتور هد و دبی مورد نیاز شما و مورد مصرف تان می باشد. بر حسب وجود منبع تحت فشار ، نمی توان یک پمپ مناسب انتخاب کرد. در واقع منبع تحت فشار نقش یک واسط را بر عهده دارد.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما با شماره های ۰۲۱۳۳۹۵۶۶۰۴ و ۰۲۱۳۳۹۹۷۵۲۲ تماس حاصل فرمایید.

    2. Abdul Mosawer Naziri

      ممنون تان

  3. عالی بود تشکر

  4. با سلام
    یک آپارتمان 12 واحدی است که با وجود فشار مناسب آب شهر (ورودی) آبی داخل منبع 3000 لیتری وارد نمی شود به نظر شما ربطی به پمپ و منبع تحت فشار دارد؟
    با تشکر

    1. کارشناس

      سلام
      ربطی به پمپ نداره، چون منبع اصولا قبل از پمپ قرار می گیرد. شما باید اتصالات و لوله های خود را چک کنید
      جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما با شماره های ۰۲۱۳۳۹۵۶۶۰۴ و ۰۲۱۳۳۹۹۷۵۲۲ تماس حاصل فرمایید

  5. سلام اپارتمان ۱۶واحد هست
    اولا منبع تحت فشار چند لیتری باشه خوبه
    دوما الان ۸۰ هست هم تیوپ زیاد پاره میشه
    هم زیاد روشن و خاموش میشه

    1. کارشناس

      سلام
      ما باید تعداد واحد ها رو هم بدونیم
      ولی شما می تونید از یک منبع 150 لیتری استفاده کنید
      جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما با شماره های ۰۲۱۳۳۹۵۶۶۰۴ و ۰۲۱۳۳۹۹۷۵۲۲ تماس حاصل فرمایید

  6. سلام. میخواستم ببینیم چطور فشار باد مخزن رو تنظیم کنیم. آخه جایی گفتن فشار باید 2 بار باشه. این در حالتیه که پمپ وصله؟ یا اینکه باید مخزن رو جدا کنیم و بادش کنیم بعد وصل کنیم؟

    1. کارشناس

      سلام
      باد داخل منبع با ظرفیت 100 لیتر باید 1.5 بار باشد ولی از 100 لیتر به بالا این فشار باید 2 بار باشد . که می توانید با تلمبه آن را باد کنید . حتی زمانیکه به پمپ متصل است.
      در نهایت شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماره های ۰۲۱۳۳۹۵۶۶۰۴ و ۰۲۱۳۳۹۹۷۵۲۲ تماس حاصل فرمایید.

  7. سلام اگه میشه توضیح بدهید که سوپاپ بالا و پایین تانک باد برای چیه؟ ممنون و متشکر از شما

    1. کارشناس

      سلام
      کانکشن ورودی و خروجی هستند که به ورودی و خروجی آب متصل می گردد.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما با شماره های ۰۲۱۳۳۹۵۶۶۰۴ و ۰۲۱۳۳۹۹۷۵۲۲ تماس حاصل نمایید.

  8. سلام برای سه طبقه ۳ واحد پمپ اب در پاگرد طبقه دوم قرار داره که عملکرد اتوماتیک با باز کردن شیر اب روداراست . اگه بخواهیم دفعات روشن شدنش کمتر بشه ملزومات لازم با هزینه معقول رو میشه بگید و در ضمن واحدها ابگرم کن دیواری که نیاز به جریان پر فشار داره رو دارن و پمپ موجود قابل استفاده است؟

    1. کارشناس

      سلام
      علت استارت خوردن بیش از حد پمپ شما، وجود ست کنترل در مدار است که باید برای رفع مشکل، ست کنترل را از مدار خارج کنید و به جای آن از یک منبع 50 لیتری به اضافه لوازم اتوماتیک استفاده کنید. با انجام اینکار تعداد دفعات روشن و خاموش کاهش می یابد و در مصرف برق صرفه جویی می گردد.
      برای سوال دوم جواب شما منفی است. برای تقویت فشار در آبگرم های دیواری، باید از پمپ های پکیجی یا به اصطلاح پشت آبگرمکنی استفاده نمایید
      در ضمن شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید .

  9. سلام میتونم همون اتوماتی یا پرشری که زیر منبع وصل میشه و به تنهایی بخرم ؟ بدون استفاده از منبع وصل کنم . میخوام به محض باز کردن شیر پمپ روشن بشه و با بستن شیر پمپ خاموش بشه

    1. کارشناس

      سلام
      شما می توانید از ست کنترل استفاده کنید . که دقیقا نیاز شما را برطرف خواهد بدین صورت که بدون منبع، با بازکردن شیر آب پمپ روشن شده و با بستن آن، پمپ خاموش می گردد.
      در ضمن شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر ، با کارشناسان ما با شماره های 02133956604 و 02133997522 تماس حاصل فرمایید .

  10. سلام
    برای ساختمان های بلند که دبی آب و هد پمپ بسیار زیاد است آیا باید برای هر پمپ یک منبع فشار در نظر گرفت یا اینکه یک منبع فشار بزرگ برای هر زون؟؟

    1. کارشناس

      سلام
      هر دو مورد امکان پذیر است . اما به طور معمول از یک منبع بزرگ استفاده می گردد.
      شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماره های 02133956604 و 02133997522 تماس حاصل فرمایید

  11. سوال : سلام یک منبع فشار 50 لیتری که خراب شده می توان بجایمنبع اب استفاده کرد ؟ بلاتشکر

    1. کارشناس

      سلام
      خیر
      به دلیل اینکه اتصال آن از پایین می باشد

  12. علی کریمی

    سلام و خسته نباشید . منبع فشار 24 لیتری خانگی چقدر از آب که تمام شود پمپ باید روشن شود؟؟
    و سوال دوم اینکه فشار نرمال ولی در یک مورد 3_4 لیتر که استفاده می شود پمپ روشن می شود مشکل چیست؟؟

    1. کارشناس

      سلام
      ممنون
      1- دقیقا 24 لیتر باید تمام شود
      2- در مورد مشکل دوم یا کلید درست تنظیم نشده و یا فشار داخل منبع بیشتر از 22 درجه PSI یا 1.5 بار می باشد.در اینصورت فشار Over است و مانع ورود آب به داخل منبع می شود
      در صورت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید

  13. بسیار سپاسگزارم خیلی مفید بود.

  14. علی یوسف پور

    با سلام
    منبع خود مکنده 2لیتری آیا فقط نمونه وارداتیش در ایران هست که تیوپ آن قابل تعویض نمی باشد و کامل هست
    اگر بنده نمونه ایرانی این منبع رو برای شما بزنم به نظر شما جواب می دهد

    1. کارشناس

      سلام
      اگر منظور شما از منبع خود مکنده همان منبع تحت فشار 2لیتری است، باید گفت بله ، فقط نمونه های خارجی هستند که قابل تعویض نیستند که بیشتر در مصارف چیلر و دیگ قابل استفاده هستند .
      البته باید به این نکته اشاره کرد که اکثر مشتریان ترجیح می دهند از منبع تحت فشار با تیوپ قابل تعویض استفاده کنند چون در صورت خرابی، فقط هزینه ی تعویض تیوپ را متحمل می شوند.

  15. درمورد فرمولهای موجود درباره محاسبه انتخاب منبع یک مثال زده بشه خوبه

  16. محمد علی

    سلام . برای یک مخزن ۸۰۰ لیتری چه میزان فشار لازمه ؟

    1. گروه مستر

      سلام
      لطفا با کارشناسان بازرگانی مستر تماس حاصل فرمائید.

  17. بهرام بیگلری

    آخر هم نگفتید یک مخزن صد لیتری چه مقدار فشار باد بزنیم ۳۰ تا ۳۵ تا یا۴۰ تا ده تا فرمول نوشتید که ما سر در نیاوردیم یک کلمه می گفتید ۳۰ درجه باد بزنید کافی است .که همه سر درآورند ممنون

    1. گروه مستر

      سلام
      میزان فشار باد برای مخزن 100 لیتری 25 تا 30 psi می باشد.

  18. احد نریمان

    جهت هماهنگ عمل کردن پمپ آب با منبع ذخیره از چه مکانیزمی می توان استفاده کرد؟

    1. گروه مستر

      فلوتر برقی AQUA ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین