پمپاژ آب از رودخانه

در این مقاله قصد داریم پمپاژ آب از رودخانه و نحوه برداشت آب از رودخانه را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با کشیدن اب از رودخانه بدون پمپ آشنا شوید.

پمپاژ آب از رودخانه
پمپاژ آب از رودخانه

پمپاژ آب

در بسیاری از مناطق به دلیل وجود آب فراوان و بارندگی های بالا مشکلی از لحاظ آبیاری زمین های کشاورزی وجود ندارد. اما در بسیاری از مناطق به دلیل کمبود آب افراد مجبورند برای رفع نیاز های خود از منابع دیگری استفاده نمایند. یکی از این منابع رودخانه ها و دریاچه ها هستند.

اگر در اطراف خود از منابع آبی مانند رودخانه، دریاچه و یا رود دارید به راحتی می توانید از آنها جهت آبیاری مزارع خود بهره ببرید. البته به شرطی که از تجهیزات لازم بهره ببرید.

در این راستا پمپ های زیادی وجود دارند که به راحتی می توانند مشکل شما را حل کنند. این پمپ ها در قالب پمپ های کف کش و شناور در بازار موجود هستند.

نحوه برداشت آب از رودخانه

همانطور که بالا تر نیز در رابطه با نحوه برداشت آب از رودخانه و پمپاژ آب گفته شد، دهانه آبگیر که به دریچه کشویی و آشغالگیر مجهز است، در فاصله نزدیکی از ساحل رودخانه، طوری پیش بینی می شود که تا حد امکان از تشکیل جریان گردابی که موجب رسوبگذاری و تخریب ساحل رودخانه می شود جلوگیری نماید.

در این بخش فیلم نحوه برداشت آب از رودخانه و کشیدن اب از رودخانه بدون پمپ را قرار داده ایم.

پمپاژ آب به ارتفاع

قبل از انتخاب نوع پمپ آب مناسب خود و پرداخت هزینه، باید مواردی مانند میزان ارتفاع درخواستی، طول مسیر، میزان آبدهی مورد نیاز و سایز لوله های کارشده، را محاسبه کرده و در انتخاب خود لحاظ کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال پمپ آب برای چاه هستید، حتما مقاله مکش آب از چاه را مطالعه کنید.

همانطور که می دانید پمپ های مستغرق به طور کامل در آب غوطه ور می شوند تا بتوانند آب مورد نیاز را از طریق مکش، به دست ما برسانند. این پمپ ها در مصارفی مانند پمپاژ آب فاضلاب، پمپاژ صنعتی، پمپاژ آب از رودخانه ها، دریاچه ها و برکه ها، کاربرد دارند.پمپ های مستغرق به دو دسته ی شناور و کف کش تقسیم می گردند.

پمپ آب شناور جزو پمپ های مستغرق هستند که موتورپمپ، به آنها کوپله شده است. این پمپ ها به دلیل ظاهر باریک خود، بیشتر از چاههای عمیق و نیمه عمیق استفاده می شوند. راندمان انرژی در آنها بالا بوده و رسوب زدایی در این پمپ ها راحت تر می باشد. همچنین می توان گفت پمپ های شناور طول عمر بالایی دارند و هزینه ی تعمیر و نگهداری از آنها پایین است.

پمپاژ آب کشاورزی

پمپ آب کف کش نیز جهت مکش آب های تمیز و بدون آلودگی و ذرات معلق استفاده می شود. این پمپ ها در مصارف خانگی، کشاورزی، پمپاژ آب از چاه ها، انتقال آب از مخازن و استخر ها، فواره ها و جمع آوری آب باران کاربرد دارند و می توان در کنار آنها از فلوتر نیز استفاده کرد. پمپ های کف کش با اندازه ها و توان های متنوعی که دارند، جهت استفاده در مکش آب از رودخانه ها بسیار مناسب می باشند.

در نهایت باید گفت در مواقعی که دسترسی به برق و الکتریسیته نمی باشد، می توان از موتور پمپ آب کشاورزی نیز کمک گرفت. این موتور پمپ ها عمدتا جهت آبیاری مزارع کشاورزی، آبیاری باغات و پمپاژ آب از چاهها و رودخانه ها کاربرد دارد. موتور پمپ آب بر اساس نوع سوخت مصرفی به دو دسته ی بنزینی و دیزلی تقسیم می شود.

سوالات متداول

پمپاژ آب چیست؟

پمپاژ آب به معنای این می باشد که نیرو و محرکه لازم جهت به حرکت در آوردن مایعات فراهم می‌شود. داخل مقاله در رابطه با پمپاژ اب به صورت حرفه ای صحبت کرده ایم.

پمپاژ آب رودخانه چگونه است؟

پمپاژ آب رودخانه مراحل متعددی دارد که داخل مقاله تمامی این مراحل را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین