پمپ دو مکشه

در این مقاله قصد داریم با یکدیگر به بررسی پمپ دو مکشه بپردازیم، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع پمپ دو مکشه و کاربرد آن ها آشنا شوید.

پمپ دو مکشه چیست
پمپ دو مکشه چیست

پمپ دو مکشه چیست

پمپ دو مکشه یکی از انواع پمپ آب می باشد که معمولا در مواقعی که به حجم بسیار بالایی از آب نیاز است مورد استفاده قرار میگیرد، در پمپ دو مکشه آب از هر دو طرف وارد پروانه پمپ شده و پمپاژ می شود.

شرکت صنایع پمپ سازی ایران ( پمپیران )، در سال 1354 هجری شمسی، با هدف تولید انواع پمپ برای مصارف شهری، کشاورزی و صنعتی تاسیس شده است. پمپ ایران کلیه محصولات خود را تحت استاندارد ISO 9001-2000 تولید می نماید و مصرف کنندگان پمپ آب را از کیفیت محصولات خود مطمئن می سازد.

اگر به دنبال خرید پمپ آب کوچک ارزان هستید، ما خرید پمپ آب 12 ولت ارتفاع زیاد را به شما پیشنهاد می کنیم.

انواع پمپ دو مکشه

پمپ دو مکشه DSPH &DSPV پمپیران

اين پمپ آب از نوع گريز از مركز افقی با محفظه حلزونی و يک طبقه و از نوع پمپ های کم صدا یا بی صدا می باشد.

حلزونی و پروانه پمپ از جنس چدن و محور آن از جنس فولاد ضد زنگ می باشند. محفظه پمپ از نوع دو تکه محوری بوده که امکان جا به جا کردن محور و متعلقات آن را برای بازدید و تعمیر و تعویض اجزای گردان، بدون نیاز به جدا کردن پمپ از موتور با خط لوله فراهم می سازد. در این پمپ محفظه پمپ به صورت حلزونی دوبل ساخته می شود تا تغییر شکل محور به حداقل رسیده و بار عمودی وارد بر یاتاقان ها به به مقدار اطمینان بخشی کاهش یابد. در این مدل روي محفظه، رينگهاي سايش قابل تعويض وجود دارد که محفظه را از سایش مستقیم به وسیله پروانه محافظت می کند. در ضمن، پمپ هایی که برای تولید ارتفاع زیاد طراحی شده اند، علاوه بر رینگ های سایشی محفظه، از رینگ های قابل تعویض برای پروانه نیز برخوردارند.

فلنج هاي رانش و مكش پمپ به نيمه پاييني محفظه متصل بوده كه هر دو فلنج در يك خط موازي مركز قرار دارند ( پمپ خطي ). پروانه پمپ از نوع بسته با پره های خمیده دوبل بوده که متقارن بوده و داراي دو ورودي سيال مي باشد که در حالت ایده آل موجب بالانس کامل نیروی محوری می شود. محور پمپ از لحاظ نشت سيال مورد پمپاژ كاملا آب بندي بوده و روي محور، در محل آب بندها، با بوش محافظ پوشش داده شده است. ياتاقان هاي پمپ در هر سمت داراي يك عدد بلبرينگ شيار عميق بوده كه پوشش دار هستند و نياز به روانكاري مجدد در طول عمر بلبرينگ نخواهند داشت.

منبع تحت فشار در حفظ فشار آب در سیستم آبرسانی، کاهش استهلاک پمپ آب و کاهش مصرف برق به شما کمک خواهد کرد.

Pumpiran-double-suction-pump123.jpg” alt=”” class=”wp-image-42802″/>

ویژگی خاص پمپ های DSPH & DSPV شرکت پمپیران

برای از بین بردن خوردگی، محور آن کاملا خشک و آب بندی شده است. بوش های روی محور قابل تعویض می باشد. اجزای روتور سریع و آسان مونتاژ می شود. دارای فضای کافی برای بازدید و سرویس بلبرینگ ها می باشد.

مشخصات کلی پمپ های آب پمپیران سری DSPH &DSPV

  • قطر خروجی آن تا 700 ميليمتر
  • می تواند باشد. ظرفیت آبدهی آن تا 9000 متر مكعب در ساعت
  • تا ارتفاع 190 متر را می تواند تحت پوشش قرار دهد.
  • درجه حرارت مایع آن تا 140 درجه سانتيگراد می تواند باشد و حداکثر فشار آبی که ایجاد می کند برابر با 30 بار است. 

اگر به دنبال خرید پمپ آب مکنده قوی هستید، همین حالا با ما تماس بگیرید. 02133997522 | 02-33997661 | 09121882140.

کاربرد پمپ های DSPH &DSPV

  • ايستگاه های پمپاژ آبرسانی
  • سیستم های فاضلاب
  • نيروگاه ها
  • سيستم های تامين آب صنعتی
  • پمپ آتش نشانی
  • صنایع دریایی
  • پالايشگاه ها
کاربرد پمپ دو مکشه
کاربرد پمپ دو مکشه

کاربرد پمپ دو مکشه

همانطور که بالا تر نیز گفته شد یکی از کاربرد پمپ دو مکشه استفاده در مکان هایی می باشد که سیالات با حجم بالایی وارد میشود.

از دیگر کاربرد پمپ دو مکشه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تامین آب مصرفی کارخانه
  • تامین آب خنک کننده
  • پمپ های مربوط به برج خنک کننده
  • پمپ های توزیع آب تصفیه شده
  • پمپ های خط لوله و پمپ هایBilge and Ballast

بیشترین کاربرد پمپ دو مکشه در تامین آب مصرفی کارخانه می باشد. چرا که همواره آب با حجم بالا را با فشار قوی وارد می نماید.

اگر نمی دانید پمپ آب ۱ اسب یعنی چه، حتما مقاله مشخصات پمپ آب یک اسب را تا انتها بخوانید. در این مقاله به معرفی انواع پمپ یک اسب بخار خواهیم پرداخت.

مزایای پمپ دو مکشه

با توجه به مواردی که داخل مقاله ذکر شد، برای افزایش دبی در یک هد ثابت می توان از یک پمپ دو مکش با پروانه های موازی استفاده کرد. پمپ‌های دو مکش زمانی استفاده می‌شوند که دبی مورد نیاز یک پمپ گریز از مرکز برای مقاطع ورودی یک پروانه بیش از حد بزرگ شود یا زمانی که سرعت جریان در سطح مقطع ورودی پروانه اول باید کاهش یابد تا از ایجاد حفره جلوگیری شود.

در اصل، طرح های مکش چهار یا شش برابر امکان پذیر است. با این حال، از آنجایی که عناصر انشعاب و اتصال مورد نیاز برای چنین طرح‌هایی بسیار پرهزینه هستند، به مراتب کمتر از طرح‌های مکش دوبل استفاده می‌شوند. پمپ های دو مکش یا چند مکش نیز می توانند با چند مرحله طراحی شوند، به عنوان مثال برای استفاده به عنوان پمپ های خط لوله یا پمپ های بزرگ تامین آب.

از جمله مزایای پمپ دو مکشه تامین آب خنک کننده می باشد، تامین کردن آب خنک کننده از حمله وظیفه های اصلی در یک پمپ دو مکشه می باشد.

<a href=خرید پمپ دو مکشه” class=”wp-image-42800″/>
خرید پمپ دو مکشه

خرید پمپ دو مکشه

برای خرید پمپ دو مکشه میتوانید با یکی از شماره تلفن های شرکت صنعتی و بازرگانی مستر تماس گرفته و با کارشناسان حرفه ای در زمینه ی پمپ دو مکشه اطلاعات لازم را کسب نمایید. شماره تلفن هاس شرکت مستر را میتوانید در بخش زیر مشاهده نمایید: 02133997522 | 02133997661 | 09121882140

شرکت مستر بزرگترین شرکت فروش و خرید پمپ آب در تهران بوده که همواره سعی کرده است که با بهترین کیفیت و کمترین هزینه اقدام به تولید و پخش انواع پمپ آب در سرتاسر کشور نماید.

گروه صنعتی و بازرگانی مستر در سال 1380 تاسیس شد و در زمینه تولید، واردات و فروش تکنولو‍‍ژی های مدرن کنترل، هدایت و بهینه سازی شبکه ­های آبرسانی، تاسیساتی، عمرانی و کشاورزی فعالیت می کند. مجهز سازه تدبیر روش مفتخر است که با بهره گیری از کارشناسان مجرب و دلسوز و همچنین تجهیزات مدرن و با استفاده از متدهای پیشرفته، هر ساله سهم عمده ای در تامین نیازهای آبرسانی خانگی و صنعتی کشور عزیزمان را عهده دار باشد. برای اطلاع مشتریان و همکاران گرامی لازم به ذکر است شرکت مجهز سازه تدبیر روش (شماره ثبت 514136) با نام تجاری مستر در حال فعالیت می باشد.

سوالات متداول

پمپ دو مکشه چیست؟

پمپ دو مکشه یکی از انواع پمپ آب می باشد که معمولا در مواقعی که به حجم بسیار بالایی از آب نیاز است مورد استفاده قرار میگیرد، در پمپ دو مکشه آب از هر دو طرف وارد پروانه پمپ شده و پمپاژ می شود.

بهترین پمپ دو مکشه چیست؟

بهترین پمپ دو مکشه در حال حاضر پمپ دو مکشه پمپیران می باشد، داخل مقاله در رابطه با بهترین پمپ دو مکشه به صورت جامع صحبت کرده ایم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین