افزایش فشار آب

در این مقاله قصد داریم شما را به صورت جامع با افزایش فشار آب و راه های افزایش فشار آب آشنا کنیم.

فشار اب در واقع مقدار نیرویی است که مایعات را از طریق لوله ها حرکت می دهد. واحد اندازه گیری فشار آب، بار می باشد که هر بار 10 متر آب را بالا می کشد.

افزایش فشار آب پمپ
افزایش فشار آب پمپ

افزایش فشار آب پمپ

امروزه یکی از مشکلاتی که افراد درگیر آن هستند، کمبود فشار آب می باشد. شما میتوانید با روش های مختلف اقدام به افزایش فشار آب پمپ کنید. در ادامه در رابطه با روش های افزایش فشار آب پمپ و همچنین راه های افزایش فشار آب پمپ بیشتر صحبت کرده ایم.

قیمت مینی پمپ افزایش فشار داخل واحد

یکی از راه های افزایش و بالا بردن فشار آب ساختمان استفاده از مینی پمپ افزایش فشار داخل واحد می باشد. شما میتوانید با نصب این مینی پمپ ها فشار آب را افزایش دهید. برای استعلام قیمت مینی پمپ افزایش فشار داخل واحد با یکی از شماره تلفن های فروشگاه مستر تماس حاصل فرمایید. 02133997522 | 02133997661 | 09121882140

افزایش فشار آب بدون پمپ

یکی از راههای افزایش فشار آب بدون پمپ ، افزایش فشار آب با بررسی کنتور آب می باشد. برای افزایش فشار آب بدون پمپ اقدام به شناسایی لوله های آب گرفته در خانه نمایید.
گرفتگی لوله های آب یکی از شایع ترین دلایل افت فشار آب به شمار می رود، مخصوصاً اگر سیستم لوله کشی آب ساختمان شما بسیار قدیمی است و مدت هاست که لوله ها را عوض نکرده اید.

نحوه شناسایی لوله های آب گرفته در خانه به این صورت است که ابتدا نقشه لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان خود را یافته یا خود با توجه به قرارگیری لوله ها آن را طراحی کنید.

افزایش فشار آب شلنگ
افزایش فشار آب شلنگ

افزایش فشار آب شلنگ

بررسی نشتی لوله های اب یکی از روش های افزایش فشار آب شلنگ می باشد، همانطور که میدانید رسوبات در لوله ها به تدریج باعث میشود که فشار اب کمتر شود.

شما میتوانید با چک کردن میزان مصرف کنتور آب ساختمان خود در زمان بسته بودن تمامی شیرآلات داخل ساختمان نشتی احتمالی در لوله های آب را شناسایی کنید.

پس اگر سوال شما این است که چگونه فشار اب شلنگ را زیاد کنیم باید بگوییم با رسوب زدایی آبگرمکن و یا پکیج در منزل میتوانید اقدام به زیاد کردن فشار آب شلنگ کنید.

راه های افزایش فشار آب ساختمان

همانطور که بالا تر در رابطه با راه های افزایش فشار آب ساختمان صحبت کردیم، میتوان گقت یکی دیگر از راه های افزایش فشار آب ساختمان نصب تصفیه کننده آب می باشد.

از آن جا که دستگاه تصفیه کننده آب وظیفه ی رسوب زدایی اب را نیز دارا می باشد میتوان گفت بهترین روش افزایش فشار آب برای هر واحد در ساختمان نصب کردن یک تصفیه کننده آب می باشد.

چگونه فشار آب را زیاد کنیم

فشار آب معمولا ثابت نبوده و با میزان نیاز، تغییر می کند. برای مثال در زمان های صبح و عصر که پیک مصرف می باشد، ممکن است فشار آب تاحدی کاهش یابد. براساس تجربیات میزان فشار بین 45 تاpsi 50 نشانه ی کم فشاری، psi60 یک فشار ایده آل و psi80 یک فشار بالا را نشان می دهد.

فاکتور های زیادی مانند، گرانش و فاصله زیاد، منجر به کاهش فشار آب در ساختمان می گردد.

برای مطالعه » پخش پمپ آب

یکی از عوامل مهمی که جریان آب را کاهش می دهد، شرایط لوله کشی ساختمان و نوع آن می باشد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطر لوله ها
  • خوردگی و زنگ زدگی لوله ها
  • تقاضای زیاد آب در ساعاتی خاص
  • طولانی بوده لوله ها تا منبع تغذیه
  • تعداد و نوع اتصالات در طول لوله کشی ها

برای مطالعه » بوستر پمپ

کم فشاری آب

شما در ابتدا باید میزان فشار آب را چک کرده و در صورت وجود مشکل، شروع به عیب یابی کنید. در قدم بعدی شما می توانید مشکل خود را با استفاده از راهکارهای ارائه شده حل نمایید.

برای مطالعه » محاسبه افت فشار در لوله

با گذشت زمان امکان پوسیده شدن و گرفتگی لوله ها براثر رسوب مواد معدنی وجود دارد. در واقع قطر لوله ها کاهش یافته و از عبور آب و مایعات جلوگیری می کند. در موارد حاد شما نیاز به تعویض لوله کشی ساختمان خود دارید اما در موارد دیگر شما می توانید از سیستم لوله کشی خو محافظت کرده و از رسوبات آن جلوگیری نمایید. بدین صورت که از ریختن هرگونه مواد و مایعاتی که سبب ایجاد چسبندگی و رسوب می شود خودداری کنید.

همچنین شما می توانید جهت از بین بردن رسوبات اندک، مقداری سرکه در داخل لوله ها بریزید و یا سر شیر یا دوش خود را درون آن قرار داده و به مدت 24 ساعت به آن استراحت دهید.

در صورتی که احساس کردید این عمل موثر واقع نشد، باید از یک لوله کش کمک بگیرید.

حل مشکل فشار آب در طبقات بالا

روش های زیر برای افزایش فشار آب ساختمان و حل مشکل فشار آب در طبقات بالا به شما پیشنهاد می شود.

در وحله اول بررسی کنید که گرفتگی یا نشتی در سیستم لوله کشی ساختمان خود وجود نداشته باشد. این مورد را می توانید به این صورت چک کنید که شیر های نزدیک کنتور نباید فشار آب متفاوتی با شیر های دور تر داشته باشند. اگر چنین بود احتمال نشتی و یا وجود رسوب نیاز است.

در این مرحله شما باید تشخیص دهید که چکار کنید و یا از یک تعمیر کار و یا لوله کش کمک بگیرید. روش هایی که در ادامه عنوان می شوند با فرض این مورد است که سیستم لوله کشی شما دچار مشکل نباشد.

  • خرید پمپ آب خانگی (بهترین راه برای افزایش فشار آب)
  • استفاده از مخزن آب
  • استفاده از شیر های افزایش فشار(لوله های نازکی دارند و آب را مدتی محبوس می کنند) به این صورت فشار آبی که از شیر خارج می شود بیشتر است)
  • استفاده از مینی پمپ ها برای واحد های ساختمانی

همانطور که مشاهده کردید اصلی ترین روش های افزایش فشار آب در ساختمان استفاده از پمپ و یا مخزن است. البته شما می بایست یک بررسی انجام دهید که آیا در یک محله فقط شما هستید که فشار آب ضعیفی دارد یا اینکه همسایه های دیگر یا واحد های دیگر هم چنین مشکلی را دارند.

به هر حال گاهی پیش میاید که نشتی سیستم لوله کشی فشار آب را ضعیف کند. در این صورت نصب پمپ اگر چه کمی اوضاع را بهبود می بخشد اما چندان تاثیری ندارد.

با این حال به غیر از پمپ استفاده از مخزن آب نیز پیشنهاد می شود که در زمان قطعی آب هم به شما کمک می کند.

افزایش فشار آب بدون برق

اصولا تنها راه افزایش فشار آب بدون برق، استفاده از مخزن آب و یا شیر ها افزایش فشار آب است.

برای مطالعه »  کار منبع انبساط پمپ آب

بازکردن شیر اصلی

قدم بعدی نیاز به صرف زمان بیشتری دارد. همه ی ساختمان معمولا دارای یک شیر اصلی هستند که جریان آب لوله کشی ساختمان از طریق آنها کنترل می شود. شما باید این شیر را پیدا کرده و از بازبودن آن به صورت کامل، اطمینان حاصل کنید. گاهی اوقات ممکن است این شیر ها براساس تعمیر و یا پیاده سازی بسته شوند که نتیجه ی آن کاهش و یا محدودیت آب ورودی ساختمان می شود.

برای مطالعه »  انواع پمپ آب خانگی

چک کردن نشتی ها

لوله های آسیب دیده و یا خراب سبب ایجاد چکه و یا کارنکردن سیفون ها می گردد. برای اینکه مشخص کنید لوله کشی ساختمان شما دچار نشتی شده یا نه، در ابتدا از بسته بودن تمام شیرها اطمینان حاصل کنید سپس شیر اصلی ساختمان را ببندید و عددی که بر روی کنتور نشان داده میشود را یادداشت کنید. بعد از گذشت از دو ساعت دوباره رقم روی کنتور را یادداش نموده و با رقم قبلی مقایسه کنید. افزایش رقم نشان دهنده وجود نشتی در سیستم لوله کشی شماست.

برای مطالعه » پمپ آب کوچک

اگر موارد بالا را چک کردید و به نتیجه ای نرسیدید، در نهایت باید به این فکر کنید که احتمالا محله یا ساختمان شما دچار کم آبی است و ساختمان یا لوله کشی شما، مشکلی ندارد.

بهترین راهکار برای افزایش فشار آب استفاده از انواع پمپ آب می باشد.برای این منظور با توجه به وضعیت اقلیمی و اطلاعات فنی ساختمان میتوانید پمپ مناسب با بازدهی بالا را برای خود انتخاب کنید.

برای مطالعه » پمپ آب بدون برق

بهترین راه حل برای برطرف کردن مشکل فشار آب برای طبقات بالا استفاده از پمپ آب است.

فقط کسانی که در طبقات بالای ساختمان های مسکونی ساکن بوده اند می توانند معضل کمبود آب در این طبقات را حس کنند. مشکل فشار آب در طبقات بالا به قدری دردسرساز است که از یک دوش گرفتن کوتاه هم محروم می شوید، چه برسد به مصرف آب برای شستن ظروف و پخت و پز و…

و بهترین راه حل برای این مشکل استفاده از پمپ آب است.

برای مطالعه » پمپ آب ساختمان

گاهی اوقات علت افت فشار آب خانه، رسوب گرفتن و مسدود شدن شیرآلات است. پس قبل از اینکه یکراست سراغ افزایش فشار آب تانکر و افزایش فشار اب ابگرمکن با تجهیزات گوناگون بروید، برای رسوب‌گیری شیرآلات حمام و روشویی یا شلنگ‌ها اقدام کنید. شاید حتی لازم باشد آنها را تعویض کنید.

برای مطالعه » منبع تحت فشار

اگر در ساختمانی زندگی می‌کنید که سایر واحدها تمایلی به هزینه کردن برای قرار دادن یک پمپ آب برای همه واحدها نیستند، می‌توانید یک پمپ آب کوچک که معمولا به نام پمپ آب افزایش فشار آبگرمکن یا مینی پمپ افزایش فشار داخل واحد شناخته می‌شود، چالش‌تان را برطرف کنید.

 تقویت فشار آب خانگی
 تقویت فشار آب خانگی

 تقویت فشار آب خانگی

گرفتگی لوله های آب یکی از شایع ترین دلایل افت فشار آب به شمار می رود، مخصوصاً اگر سیستم لوله کشی آب ساختمان شما بسیار قدیمی است و مدت هاست که لوله ها را تعویض نکرده اید.

نحوه شناسایی لوله های آب گرفته در خانه به این صورت است، که ابتدا نقشه لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان خود را یافته یا خود با توجه به قرارگیری لوله ها آن را طراحی کنید.

سپس به سراغ شیر آب نصب شده بر روی هر لوله بروید و با بازکردن شیرآلات میزان فشار آب خروجی از هر کدام را کنترل کنید.

این کار به شما کمک می کند تا محل اصلی گرفتگی لوله ها را با توجه به فشار آب خروجی از شیر آب به راحتی پیدا کرده و بیشتر در آن محل خاص تمرکز کنید.

منظور از مینی پمپ همان پمپ های کوچک آبگرمکنی هستند که به علت حجم کم، عملکرد بالا و بی صدا بودن، برای افزایش فشار آب درون واحد ها نصب می گردند. البته این پمپ ها با هزینه ای که دارند(تقریبا معادل پمپ نیم اسب) بهتر است که در خانه های تک واحدی استفاده نشوند و همان پمپ آب تهیه گردد.

جهت استعلام قیمت قیمت مینی پمپ افزایش فشار داخل واحد با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و یا قیمت این پمپ ها را درون سایت هایی مانند ترب و دیجی کالا در این لینک مشاهده نمایید..

جهت استعلام قیمت قیمت پمپ افزایش فشار آب با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

سوالات متداول

بهترین روش افزایش فشار آب چیست؟

بهترین روش افزایش فشار آب، استفاده از مینی پمپ ها می باشد، داخل مقاله تمامی روش های افزایش و بالا بردن فشار اب را قرار داده ایم.

راه های افزایش فشار آب ساختمان چیست؟

یکی از راه های افزایش فشار آب ساختمان، نصب تصویه کننده آب می باشد. داخل مقاله در رابطه با راه های افزایش فشار آب ساختمان به صورت جامع بحث کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین