پمپ آبیاری بارانی

در این مقاله قصد داریم شما را با پمپ آبیاری بارانی و انواع آن آشنا کنیم، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید در رابطه با پمپ آب بارانی بدانید را به صورت جامع در این مقاله بیابید.

اگر به دنبال انتخاب پمپ آبیاری بارانی هستید، قطعا این مقاله در خرید و انتخاب پمپ آبیاری بارانی به شما کمک خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه: برای مشاوره رایگان خرید پمپ آب مناسب همین حالا با بخش فروش شرکت مستر تماس بگیرید.

پمپ آبیاری بارانی چیست
پمپ آبیاری بارانی چیست

پمپ آبیاری بارانی چیست

پمپ آبیاری بارانی همانند پمپ آبیاری قطره ای یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین پمپ آبیاری می باشد که همواره جایگاه خود را در لیست برترین پمپ های آبیاری حفظ کرده است. پمپ آبیاری بارانی را میتوان اولین انتخاب کشاورزان دانست، پمپ آبیاری بارانی از جمله پمپ آب هایی می باشد که به دلیل دارا بودن قدرت زیاد در پخش آب و آبیاری زمین های زراعی و چمنزار ها نسبت به دیگر پمپ آب های آبیاری از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

همانطور که میدانید برای داشتن یک فضای سبز عالی و رسیدگی به گیاهان، داشتن یک سیستم ابیاری بسیار حائز اهمیت است، پمپ قلب اکثر سیستم های آبیاری می باشد و در صورت انتخاب نامناسب پمپ و یا عملکرد نامطلوب آن منجر به ایجاد هزینه های اضافی پمپاژ و هدر رفتن برق می شود. در این هنگام ممکن است این سوال برای شما عزیزان پیش بی آید که چگونه میتوان یک پمپ آبیاری مناسب انتخاب کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا انواع پمپ آبیاری و کاربرد آن ها را با یک دیگر مورد بررسی قرار دهیم.

انواع پمپ آبیاری

قبل از شروع بررسی انتخاب پمپ ابیاری مناسب باید انواع پمپ آبیاری و نحوه کار ان ها را بدانیم تا بتوانیم بهترین آن ها را انتخاب کرده و اقدام به خریداری آن کنیم. در این بخش انواع پمپ آبیاری را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

  • پمپ گریز از مرکز(سانتریفیوژ)
  • پمپ فشار قوی
  • پمپ شناور
  • پمپ توربینی
  • پمپ آبیاری قطره ای
  • پمپ آبیاری بارانی

هر یک از این پمپ آبیاری ها با توجه به ساختارشان کاربرد متنوعی داشته و وظیفه ی معینی را بر عهده دارند، به عنوان مثال پمپ سانتریفیوژ دارای ظرفیت آبدهی زیاد و ارتفاع پمپاژ کم می باشد که در واحد های صنعتی بیشترین استفاده را دارا می باشد.

برند های پمپ آبیاری بارانی

پمپ آبیاری بارانی پنتاکس

پمپ شناور پنتاکس برای چاه های عمیق و مخصوصا آبیاری استفاده می شود. پمپ های شناور به صورت یکپارچه یا دو تکه عرضه می گردنند که در هر دو حالت موتور در پایین پمپ نصب می شود تا بوسیله آب خنک شود.

اگر مایل به خرید پمپ آب شناور هستید، ما پمپ شناور پنتاکس را به شما معرفی می کنیم.

در خصوص پمپ های آبیاری پنتاکس هم می توانید مقاله پمپ آبیاری قطره ای را نیز مطالعه کرده و وارد صفحه پمپ آب پنتاکس شوید.

نحوه کار پمپ آبیاری بارانی
نحوه کار پمپ آبیاری بارانی

نحوه کار پمپ آبیاری بارانی

همانطور که بالا تر مشاهده میکنید یکی از انواع پمپ آبیاری، پمپ آبیاری بارانی می باشد، پمپ آبیاری بارانی دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد که از جمله مزایای پمپ آبیاری بارانی میتوان به جلوگیری کردن آن از هدر دادن آب اشاره کرد.

اگر به دنبال خرید پمپ آب کوچک ارزان هستید، ما خرید پمپ آب 12 ولت ارتفاع زیاد را به شما پیشنهاد می کنیم. برای استعلام قیمت پمپ آب کوچک 12 ولت می توانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان خرید پمپ آب می توانید با ما تماس بگیرید.

پمپ آبیاری بارانی قدرت مکش فوق العاده بالایی داشته و در اندک زمانی می توانند حجم زیادی آب را وارد محلی که شما می خواهید کنند.

  • قطعات تشکیل دهنده پمپ ابیاری بارانی به صورت ذیل می باشد:
  • یک واحد پمپ که آب را از منبع با فشار به بخش لوله‌ها منتقل می‌کند.
  • لوله‌های اصلی و لوله‌های فرعی که آب را از منبع به سمت خطوط منتقل می‌کنند. در برخی از موارد این خطوط لوله روی سطح خاک ودر برخی موادزیر خاک قرار می گیرند.
  • تجهیزات جانبی ساخته شده از آلومینیوم یا پلاستیک که برای انتقال آب از لوله‌ها به آبپاش استفاده می شوند.
  • آبپاش یا سری‌های اسپری که آب را به شکل قطرات ریز توزیع می‌کنند.
  • بوستر پمپ آب که معمولا شامل دو یا چند پمپ، مخزن و دستگاه کنترل هستند.

پمپ ابیاری بارانی بیشتر در باغ‌ها، محوطه‌ها و مزارع مورد استفاده قرار میگیرید، چرا که به دلیل توزیع یکنواخت آب و کود و سم در تمام نقاط مزرعه گزینه بسیار مناسبی برای مزارع خواهد بود.

نحوه کار پمپ آبیاری بارانی به این صورت است که در آن پمپ اب را از منبع با فشار به سمت خطوط متنقل میکند، این خطوط روی سحط خاک قرار میگیرند.

فشار مورد نیاز آبیاری بارانی

حال که با آبیاری بارانی و نحوه کار پمپ آبیاری بارانی اشنا شدیم، بیایید با یکدیگر فشار مورد نیاز آبیاری بارانی را مورد بررسی قرار دهیم.

ردیفنوع سیستمفشار کاری سیستم (متر)
1سیستم آبیاری سطحی (کم فشار)10 – 15
2سیستم آبیاری قطره ای (تیپ و قطره چکان بازشونده)10 – 15
3سیستم آبیاری قطره ای (قطره چکان دبی ثابت)15 – 40
4سیستم آبیاری بارانی کم فشار (کلاسیک بال متحرک)30 – 40
5سیستم آبیاری بارانی پر فشار (کلاسیک ثابت)50 – 60

اگر به دنبال یادگیری شیوه محاسبه فشار آب در لوله هستید، قطعا به کمک جدول دبی لوله آب و جدول افت فشار در لوله ها که در مقاله محاسبه افت فشار در لوله درج شده است، این کار برای شما آسان خواهد بود.

فشار کاری لوله ها در سیستم آبیاری به شرح ذیل می باشد:

ردیفنوع سیستمموقعیت لولهفشار کاری لوله (بار)
1سیستم آبیاری سطحی (کم فشار)اصلی فرعی4 بار و بالاتر
2سیستم آبیاری قطره ای (تیپ و قطره چکان بازشونده)مانیفلد1/5 بار و بلاتر
اصلی فرعی4 بار و بالاتر
3سیستم آبیاری قطره ای (قطره چکان دبی ثابت)مانیفلد4 بار و بالاتر
اصلی فرعی5 بار و بالاتر
4سیستم آبیاری بارانی کم فشار (کلاسیک بال متحرک)لترال4 بار و بالاتر
اصلی فرعی6 بار و بالاتر
5سیستم آبیاری بارانی پر فشار (کلاسیک ثابت)لترال6 بار و بالاتر
اصلی فرعی8 بار و بالاتر

محاسبه پمپ آبیاری بارانی

حال زمان ان رسیده است که با یکدیگر به محاسبه پمپ آبیاری بارانی بپردازیم، برای محاسبه پمپ آبیاری بارانی از فرمول زیر استفاده میکنیم:

در تمامی سیستم‌های آبیاری فشار مورد نیاز از انتهای سیستم به سمت ابتدای سیستم یا همان ایستگاه پمپاژ محاسبه و برآورد می‌شود.

برای این کار فشار مورد نیاز گسیلنده یا پاشنده را با افت فشار در طول مسیر جمع می‌کنیم. و سپس اختلاف ارتفاع انتها و ابتدای سیستم را با عدد حاصل جمع یا تفریق کرده و در انتها عدد به دست آمده را مطابق تصویر ضرب در 1.2 می‌کنیم.

محاسبه فشار پمپ ابیاری بارانی
محاسبه فشار پمپ ابیاری بارانی

قیمت پمپ ابیاری بارانی

همانطور که در بخش های قبلی نیز گفته شد، پمپ ابیاری بارانی متناسب با نوع و کارکرد آن هزینه متفاوتی دارد، برای کسب اطلاعات در رابطه با قیمت پمپ آبیاری بارانی با کارشناسان مربوطه در شرکت مستر تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان حرفه ای ما تمامی اطلاعات در زیمنه پمپ آبیاری بارانی و هزینه آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

خرید پمپ آبیاری بارانی

در این مقاله سعی کردیم تا تمام اطلاعات لازم در رابطه با پمپ ابیاری بارانی را برای شما عزیزان قرار دهیم. چنانچه قصد خرید پمپ آبیاری بارانی را دارید پیشنهاد میکنیم با تماس گرفتن با یکی از شماره تلفن های زیر و یا مراجعه به شرکت مستر در فروشگاه پمپ اقدام به خرید پمپ آبیاری بارانی نمایید.

آدرس:

تهران، خیابان سعدی، روبروی بانک ملی، مجتمع تجاری سعدی، طبقه پنجم، واحد 508

تلفن:

021-33997522 | 021-33997661
021-33996283 | 021-36058972
021-33957625 | 021-33956604
021-33919932 | 021-33923069

سوالات متداول

پمپ آبیاری بارانی چیست ؟

پمپ آبیاری بارانی، از جمله پمپ آب هایی می باشد که معمولا آب را با فشار به سمت لوله های موجود در خطوط خاک در مزارع وارد میکند تا به صورت بارانی در سطح زمین پخش شود.

مزایای پمپ آبیاری بارانی چیست ؟

داخل مقاله تمامی مزایای پمپ آبیاری بارانی را برای شما عزیزان قرار داده ایم که یکی از این مزایا کاهش به هدر رفتن آب می باشد.

قیمت پمپ آبیاری بارانی چقدر است ؟

قیمت پمپ آبیاری بارانی متناسب با نوع آن متغیر می باشد، برای استعلام قیمت پمپ آبیاری بارانی با شرکت مستر تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین