پمپ آب سه فاز

پمپ آب سه فاز، عموما به پمپی اطلاق می شود که دارای موتور الکتریکی سه فاز است، به عبارت دیگر این موتورها به سه ولتاژ سینوسی مجهز شده اند.

پمپ ها با موتور های سه فاز اکثرا در مصارف صنعتی و اتوماسیون استفاده می شوند. برای استفاده از موتورهای پمپ آب سه فاز، نیاز به استفاده از سیستم های سه فاز 120 درجه است.

پمپ آب سه فاز
پمپ آب سه فاز

پمپ آب سه فاز

همانطور که بالا تر نیز گفته شد پمپ آب سه فاز یکی از بهترین نوع پمپ آب می باشد که همواره جایگاه خود را در لیست برترین پمپ اب ها حفظ کرده است.

پمپ آب سه فاز معمولا برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد.

برق های پمپ آب سه فاز، جریان های متناوبی هستند که در مصارفی مانند منازل و شرکت های بزرگ کاربرد دارند. همانگونه که می دانید برق تولید شده در نیروگاه ها، سه فاز است و جهت مصارف صنعتی استفاده می شود. فرکانس استاندارد سیستم های تک فاز در ایران 50 هرتز بوده و توان آن با زمان تغییر می کند.

همانطور که اشاره شد برق سه فاز در اقامتگاه ها و ساختمان های صنعتی یافت می شود و در درجه اول جهت تامین انرژی وسایل بزرگ بالای 1000 وات استفاده می گردد. اگرچه استفاده از برق تک فاز رایج تر است، اما در موتور های بزرگتر نباید از آن استفاده شود. وقتی دو موتور با یک قدرت اسب مشابه را با هم مقایسه کنیم، متوجه می شویم، موتور با برق سه فاز، جریان بسیارکمتری را نسبت به موتور های تک فاز می گیرد و به دلیل کشش جریان بیشتر گرانتر نیز می باشد.

برق پمپ اب تک فاز دارای سه رشته سیم فاز و نول است. رشته سیم فاز دارای ولتاژ 220 ولت می باشد. اما برق سه فاز دارای سه رشته سیم فاز و یک سیم نول است و با گذشت زمان توان آن تغییر نمی کند. اما در عین حال برق تک فاز دارای هزینه ی کمتر و طرح های ساده تری است و در مصارف متنوع تری قابل استفاده است.

بعد از درک تفاوت بین قدرت تک فاز و سه فاز، انتخاب پمپ آب متناسب با قدرت ورودی، یک امر ضروری و مهم می باشد. پمپ ها دارای انواع مختلفی هستند. از جمله ی آنها به پمپ های سانتریفیوژ، مستغرق، هیدرولیک، کف کش و لجن کش اشاره کرد. کاربر باید با توجه به نیازهای خود و برق موجود در ساختمان، پمپ آب مورد نیاز خود را انتخاب کند. علاوه بر فاکتور های هد، دبی، کارایی و عملکرد پمپ، دانستن میزان برق ورودی نیز از فاکتور های مهم می باشد. به عنوان مثال، در پمپ های شناور، پمپ های تک فاز قادرند حداکثر 5 تا 7 متر، آب را مکش کنند. به همین دلیل در مواردی که ارتفاع بالاتری داریم، این گزینه مناسب نیست.

پمپ های تک فاز معمولا با کلمه ی M که در آخر آن قرار گرفته، مشخص می شوند. اغلب جهت استفاده در مصارف خانگی استفاده می شوند. توان پمپ های تک فاز حداکثر 5 اسب می باشد و عمر نسبتا کوتاه تری نسبت به پمپ های سه فاز، دارند.

انواع پمپ سه فاز
انواع پمپ سه فاز

اگر به دنبال خرید پمپ آب کوچک ارزان هستید، ما خرید پمپ آب 12 ولت ارتفاع زیاد را به شما پیشنهاد می کنیم. برای استعلام قیمت پمپ آب کوچک 12 ولت می توانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان خرید پمپ آب می توانید با ما تماس بگیرید.

021-33997522 | 021-33997661 | 09121882140

انواع پمپ سه فاز

پمپ آب سه فاز انواع متفاوتی دارد که در این بخش تعدادی از انواع پمپ سه فاز را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

دیگر انواع پمپ آب ها عبارت اند از:

پمپ های شناور سه فاز به صورت گسترده در دو صنعت آب و نفت مورد استفاده قرار می گیرند. تمامی این پمپ سه فاز ها را میتوانید در فروشگاه پمپ تهیه نمایید.

قیمت پمپ سه فاز

قیمت پمپ سه فاز با توجه به نوع و کارایی آن متفاوت می باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت پمپ سه فاز پیشنهاد میکنیم با یکی از شماره تلفن های زیر تماس بگیرید تا کارشناسان ما بهصورت جامع هرآنچه که باید در رابطه با پمپ سه فاز بدانید در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

قیمت پمپ سه اسب سه فاز

پمپ سه اسب سه فاز نیز متناسب با نوع ان متغیر می باشد، میتوان گفت قیمت پمپ سه اسب سه فاز از 8 میلیون تومان شروع شده و تا 12 میلیون تومان متغیر می باشد.

گروه صنعتی و بازرگانی مستر در سال 1380 تاسیس شد و در زمینه تولید انواع پمپ اب سه فاز، واردات و فروش تکنولو‍‍ژی های مدرن کنترل، هدایت و بهینه سازی شبکه ­های آبرسانی، تاسیساتی، عمرانی و کشاورزی فعالیت می کند. مجهز سازه تدبیر روش مفتخر است که با بهره گیری از کارشناسان مجرب و دلسوز و همچنین تجهیزات مدرن و با استفاده از متدهای پیشرفته، هر ساله سهم عمده ای در تامین نیازهای آبرسانی خانگی و صنعتی کشور عزیزمان را عهده دار باشد. برای اطلاع مشتریان و همکاران گرامی لازم به ذکر است شرکت مجهز سازه تدبیر روش (شماره ثبت 514136) با نام تجاری مستر در حال فعالیت می باشد.

اگر به دنبال خرید بوستر پمپ آب هستید، ما بهترین قیمت انواع بوستر پمپ را به شما ارائه می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با ما تماس بگیرید. 021-33997522 | 021-33997661 | 09121882140

پمپ آب بشقابی سه فاز پنتاکس

اگر به دنبال کسب اطلاعات در زمینه پمپ آب بشقابی سه فاز پنتاکس هستید ما در این بخش هر آنچه که باید در رابطه با پمپ آب بشقابی سه فاز پنتاکس بدانید را برای شما عزیزان قرار داده ایم، پمپ آب بشقابی سه فاز پنتاکس یکی از انواع پمپ اب می باشد که به دلیل بشقابی بودن و سه فاز بودن ان بیشترین کاربرد را در مصارف صنعتی داشته و بهترین گزینه برای محتمع های بزرگ می باشد.

پمپ آب بشقابی سه فاز پنتاکس گریز از مرکز بوده و نوع این پمپ سانریفیوژ می باشد.

اگر به دنبال انتخاب پمپ آب برای ساختمان 4 طبقه هستید، قطعا کارشناسان ما در خرید و انتخاب پمپ آب خانگی به شما کمک خواهند کرد.

پیشنهاد ویژه: برای مشاوره رایگان خرید پمپ آب مناسب همین حالا با بخش فروش شرکت مستر تماس بگیرید.

021-33997522 | 021-33997661 | 09121882140

قیمت پمپ آب سه فاز پنتاکس

برای استعلام قیمت پمپ آب سه فاز پنتاکس با کارشناسان ما دتر شرکت مستر تماس بگیرید، یا میتوانید به صورت حضوری به دفتر فروش پمپ آب سه فاز پنتاکس مستر بیایید تا کارشناسان حرفه ای و مجرب این مجموعه شما را در زمینه قیمت پمپ آب سه فاز پنتاکس راهنمایی نمایند.

پمپ اب چاه سه فاز
پمپ اب چاه سه فاز

پمپ اب چاه سه فاز

پمپ اب چاه سه فاز یکی از انواع پمپ های شناور می باشد، همانطور که در مقاله پمپ آب شناور گفته شد،

پمپ اب چاه سه فاز یکی از انواع پمپ های سانتریفیوژی است که برای موارد کاملا غوطه ور در آب کاربرد دارد. البته پمپ شناور به گونه ای طراحی شده است که موتور کاملا محفوظ و دربسته است و از ورود آب و هرگونه آلایندگی به موتور جلوگیری شود و آسیبی به موتور نرسد.

از آنجایی که پپمپ اب چاه سه فاز از موتور روی زمین استفاده نمی کند، از کف زمین می توان بهترین استفاده را کرد و هزینه ی کلی نصب را کم کرد. پمپ آب های شناور همچنین معمولا هزینه ی نگهداری پایین تری هم دارند. همچنین پپمپ اب چاه سه فاز نسبت به پمپ آب هایی که روی زمین کار می کنند سروصدای کمتری هم دارند. با توجه به این که این پمپ آب به صورت غوطه ور و شناور است، نیاز به آماده سازی پمپ آب قبل از استفاده هم نیست.

پمپ آب صنعتی سه فاز

پمپ آب صنعتی سه فاز معمولا در ساختمان ها و همچنین صنایع بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد. میتوان گفت پمپ آب صنعتی سه فاز یکی از قوی ترین پمپ اب ها در میان دیگر پمپ اب های صنعتی می باشد که به دلیل بالا بودن کیفیت و همچنین وارد کردن اب با فشار بالا بیشترین محبوبیت را در بین مصارف صنعتی دارد.

پمپ اب دو اینچ سه فاز

از پمپ اب دو اینچ سه فاز معمولا برای مصارف کشاورزی و باغبانی استفاده میشود. از جمله مواردی که میتوان از پمپ اب دو اینچ سه فاز استفاده کرد به صورت ذیل می باشد:

  • انتقال آب از منبع ذخیره به محل استفاده
  • تامین فشار آب ابیاری قطره ای
  • ابیاری بارانی
  • تامین فشار انواع هانتر آب پاچی
  • پرورش ماهی

تفاوت بین پمپ آب سه فاز و تک فاز

بسیار جالب است که بدانید پمپ آب سه فاز از نمونه ی تک فاز آن ساده تر می باشد اما می تواند بار سنگین تری را تحمل کند. در کل تفاوت این دو پمپ آب را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • پمپ های تک فاز با منبع تک فاز کار می کنند و معمولا در مصارف خانگی کاربرد دارند. موتور این پمپ ها بیش از 5 اسب قدرت ندارد. و معمولا نسبت به پمپ های سه فاز عمر کوتاه تری دارند.
  • پمپ آب سه فاز نیاز به منبع سه فاز دارد و دارای طراحی ساده تری است. این پمپ ها نسبت به پمپ های تک فاز فشرده تر و کم هزینه تر هستند. و دارای لرزش کمتری هستند و طول عمر بیشتری دارند.

ساختار موتور پمپ آب سه فاز

بدنه این موتور ها شامل دو بخش اصلی روتور و استاتور می باشد.

استاتور ها از لایه های فلزی تشکیل شده اند که شیار هایی بر روی آنها بوده و سیم پیچ هایی درون این شیار ها قرار دارند. سیم پیچ های سه فاز به گونه ای در شکاف ها قرار داده شده اند که با وصل شدن به منبع الکتریکی، یک میدان مغناطیسی دوار ایجاد می کنند.

روتور از یک هسته ی چند لایه استوانه ای با شکاف های موازی تشکیل شده است و دارای یک میله رسانا می باشد. روتور ها در داخل استاتور جای می گیرند. این هسته های استوانه ای معمولا از جنس مس یا آلومینیوم هستند.

 مزایای موتور های القایی سه فاز

همان طور که می دانید، موتور های القایی نوعی موتور جریان متناوب غیر همزمان است که توان مورد نیاز در قسمت روتور از این طریق تامین می شود. استفاده از موتور های القایی مزایای زیر را به دنبال دارد:

  • دارای مقاومت بالا و ساختار ساده
  • کارایی بالا در محیط های ناهموار و سخت مانند کشتی
  • هزینه ی نگهداری بسیار پایین موتور های القایی 3 فاز
  • اتصال آسان و کامل به یک منبع برق AC

معایب موتور های القایی

  • ضریب توان پایین، در شرایط بار کم و سبک
  • عدم دستیابی به کنترل سرعت موتور القایی
  • دارای گشتاور شروع پایین و ضعیف

سوالات متداول

قیمت پمپ سه فاز چقدر است؟

قیمت پمپ سه فاز متناسب با نوع آن متغیر می باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پمپ سه فاز وارد مقاله شوید.

انواع پمپ سه فاز چه می باشد؟

پمپ سه فاز انواع متفاوتی دارد که داخل مقاله تمامی انواع پمپ سه فاز را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین