پمپ ابارا – انواع پمپ آب خانگی و مستغرق ابارا 1403

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی انواع پمپ ابارا شامل پمپ آب خانگی ابارا بپردازیم. همچنین در ادامه میپردازیم به بررسی انواع پمپ مستغرق ابارا که شامل سه دسته پمپ آب کفکش، لجن کش و شناور میشود. پمپ ابارا یکی از بزرگترین برندهای تولید پمپ آب در جهان است. برند ابارا می کوشد تا محصولات خود را با بهترین کیفیت و کارایی تولید نماید.

ما در گروه مستر به عنوان بهترین نمایندگی پمپ ابارا در ایران، تامین کننده تمام قطعات پمپ آب ابارا هم هستیم. جهت مشاوره و خرید پمپ آب ابارا همین حالا با ما تماس بگیرید 02133997522 | 02133997661 | 09121882140.

 

پمپ کوچک خانگی ابارا

دسته اول پمپ آب خانگی کوچک ابارا می‌باشند که با مدل PRA مشخص می‌شوند. این پمپ ها اصطلاحا خودمکش می‌باشند. با قدرت نیم اسب(PRA 50) و یک اسب (PRA 100) تولید و جهت تحت فشار کردن یک واحد یا ۲ واحد مسکونی مناسب میباشند. پروانه این پمپ ها از نوع خورشیدی و جنس آن از برنج میباشد. این پمپ ها به دلیل نوع پروانه خود، ایجاد صدا کرده و لذا این پمپ ابارا جهت استفاده در داخل واحد مسکونی توصیه نمی‌گردد. ولی در خارج از واحد مسکونی بسیار کارا و مفید است.

برای مشاهده و خرید پمپ آب کوچک ارزان قیمت کلیک کنید.

پمپ ابارا مدل بشقابی

دسته دوم پمپ آب بشقابی ابارا هستند. این پمپ ها با قدرت یک اسب (CMA 100) تولید می‌شوند. کم صدا ترین پمپ در میان پمپ های خانگی مدل CMA 100 میباشد. دلیل اصلی آن طراحی و جنس پروانه آن میباشد. این پمپ ابارا جهت تحت فشار کردن ۴ الی ۸ واحد مسکونی مناسب است. پروانه آن با ۳ مدل نوریل (نوعی پلاستیک)، برنجی و استیل تولید می‌گردد.

پمپ ابارا مدل جتی

دسته سوم پمپ آب جتی ابارا میباشد که با مدل AGA 100 تولید می‌گردد. این پمپ خودمکش بوده و به دلیل دارا بودن هوزینگ در جلوی خود نیار به هواداری را به حداقل می‌رساند. لذا از این پمپ آب می توان جهت پوشش دادن طول مسیر زیاد و همچنین استفاده در مکان هایی که حضور مصرف کننده دائمی نمیباشد، همانند ویلا ها استفاده کرد. ولی در ساختمان های مسکونی نیز از این پمپ به کرات استفاده می‌شود. و جهت پوشش دادن ۵ واحد مسکونی مناسب است. این پمپ ابارا نسبت به ۲ دسته قبلی دارای صدای بیشتری میباشد. لذا استفاده از آن نیازی به فضای خاص خودش را دارد.

پمپ ابارا مدل دو پروانه

دسته چهارم پمپ آب دو پروانه ابارا، این مدل پمپ ها که با CDA مشخص میشود، تا قدرت ۱۵ اسب تولید می‌گردد. ولی پر مصرف ترین آنها مدل یک اسب آن یعنی CDA 100، دو اسب آن CDA 200 و سه اسب آن CDA 300 میباشد. لذا قدرت انتقال آب در ارتفاعات زیاد را دارد. از این پمپ ابارا اغلب جهت مجتمع های مسکونی با تعداد واحد های ۸ الی ۲۰ واحد استفاده می‌گردد. و می‌توان گفت پر مصرف ترین پمپ در میان تمامی پمپ های ابارا میباشد.

پمپ آب مستغرق ابارا

پمپ های مستغرق ابارا به آن دسته از پمپ هایی گویند که برای خنک شدن نیاز به غوطه ور بودن در آب را دارد. لذا در این پمپ ها سیستم های محافظتی تعبیه شده است، مانند فلوتر و کنترل سطح که از خشک کار کردن آنها جلوگیری میکند. الکتروموتور این پمپ ها فاقد پروانه خنک کننده میباشد و برای خنک سازی آن از آب اطراف الکتروموتور استفاده میگردد.

پمپ های مستغرق ابارا شامل سه دسته میشوند: کفکش ها، لجن کش ها و شناور ها

پمپ ابارا مدل کفکش

پمپ های کفکش ابارا دارای پروانه نیمه باز بوده لذا قابلیت انتقال ذرات معلق را تا حدودی دارند. این پمپ ابارا دارای فلوتر بوده و فلوتر ها زمانی که سطح آب از حد معینی پایین تر قرار گیرد، مانع از کار کردن پمپ شده و لذا از آن محافظت میکنند. و زمانی که سطح آب بالا باشد با شناور شدن فلوتر به سمت بالا پمپ فعال میگردد و آب را انتقال میدهد.

پمپ های کفکش ابارا شامل دو دسته best و DS میشوند.

پمپ آب ابارا سری BEST

پمپ آب کفکش مدل Best ابارا

این پمپ ابارا در 5 مدل best1-2-3-4-5 تولید میگردند. الکتروپمپ کفکش BEST ابارا پمپی است غوطه ور با موتور خشک که پوسته، پایه نگه دارنده، شفت، کاسه، پروانه آن از جنس استیل 304 میباشد. این پمپ ها دارای مکانیکال سیل از جنس کربن-سرامیک و سیلیکون-سیلیکون هستند.

پمپ های BEST دارای فلوتر و ده متر کابل میباشند. از این پمپ ابارا جهت تخلیه پساب فاضلاب، استخر ها، آبیاری، انتقال مایعات مواد غذایی و دارویی استفاده میگردد. در این پمپ ها علاوه بر فلوتر محافظ حرارتی اتوماتیک اضافه بار نیز وجود دارد. این محافظ زمانی که حرارت الکتروموتور بالا برود، پمپ را خاموش و از مدار خارج میکند تا سیم پیچی آن نسوزد. پمپ های کفکش BESt قابلیت انتقال آب حداکثر تا ارتفاع 18 متر و بازدهی 21 متر مکعب را دارد.

پمپ آب ابارا سری DS-DSF

پمپ آب کفکش DS ابارا

این مدل پمپ ابارا دارای پوسته و پروانه از جنس چدن با شفت استیل میباشند. پروانه این مدل پمپ ها نیمه باز بوده و جهت جمع آوری آب های سطحی و استخراج آب از مخازن استفاده میگردد. در این پمپ ها سیستم محافظت کننده ی اضافه بار وجود دارد به همراه ده متر کابل. نوع مکانیکال سیل آن سیلیکون-سیلیکون و کربن-سرامیک است. حداکثر ارتفاعی که این پمپ ابارا پوشش میدهد 37 متر و حداکثر دبی 84 مترمکعب است. این پمپ دارای جعبه حاوی اتصالات، زانویی با فلنج و پیچ و مهره میباشد.

پمپ ابارا سری لجن کش

پمپ های لجن کش ابارا دارای پروانه باز میباشد لذا قابلیت انتقال انواع لجن با ذرات معلق متفاوت را دارا میباشد. این پمپ ابارا در انواع مدل DW، DVS، DL، DML، DL/WC و right میباشد.

پمپ ابارا سری DW-DW

پمپ آب لجن کش مدل DW-DW VOX ابارا

پمپ های لجن کش مدل DW ابارا دارای پوسته، پروانه، شفت و کاسه استیل 304 میباشد. این پمپ ها دارای سیستم حفاظتی محافظ حرارتی برای موتور های تک فاز و فلوتر هستند. از این پمپ ها جهت سیستم های فاضلاب و آب های آلوده به همراه ذرات معلق در منازل، هتل ها و رستوران ها استفاده میگردد. مکانیکال سیل آن سیلیکون-سیلیکون یا کربن-کربن میباشد و این پمپ ها دارای 10 متر کابل هستند.

پمپ آب لجن کش مدل DVS ابارا

این پمپ ابارا دارای پوسته و پروانه چدن و شفت از جنس استیل میباشند. سیستم حفاظتی آن سیستم محافظ اضافه بار است. مناسب جهت تخلیه فاضلاب و آب های آلوده و انتقال سیالات حاوی ذرات معلق زیاد است. مکانیکال سیل آن از جنس سیلیکون-سیلیکون و کربن-سرامیک است. این پمپ دارای 10 متر کابل میباشد. حداکثر ارتفاعی که این پمپ آب لجن کش پوشش میدهد 23 متر و حداکثر دبی 60 مترمکعب میباشد.

پمپ آب لجن کش DL ابارا

این پمپ لجن کش دارای پوسته و پروانه چدن و شفت استیل میباشد. از این پمپ آب جهت تصفیه آب و فتضلاب شهری و صنعتی و ایستگاه پمپاژ فاضلاب استفاده میگردد. این پمپ ها دارای محافظ حرارتی بوده و علاوه بر آن سنسور نشت رطوبت بر آن تعبیه گردیده است. این پمپ ها دارای 10 متر کابل بوده و مکانیکال سیل آن از جنس سیلیکون-سیلیکون و کربن-سرامیک میباشد. این پمپ آب لجن کش دارای جعبه حاوی اتصالات، زانویی، فلنج، واشر وپیچ و مهره میباشد و علاوه بر تجهیزات ثابت شامل گاید، پایه و زنجیر مخصوص نیز میتوان به آن اضافه گردد. این پمپ آب حداکثر ارتفاع  43 و حداکثر دبی 264 مترکعب را پوشش میدهد.

پمپ آب ابارا لجن کش DML

پمپ آب لجن کش مدل DML ابارا

این مدل پمپ لجن کش دارای پوسته و پروانه چدن و شفت از جنس استیل میباشد. نوع مکانیکال سیل آن سیلیکون-سیلیکون و کربن-سرامیک است. سیستم حفاظتی محافظ حرارتی و نشت رطوبت دارد. متعلقات آن شامل جهبع حاوی اتصالات، زانویی، فلنج، واشر، پیچ و مهره و همینطور تجهیزات نصب ثابت شامل گاید، پایه و زنجیر مخصوص است. از این پمپ جهت تصفیه خانه های آب و فاضلاب(شهری وصنعتی)، انتقال سیالات حاوی ذرات معلق و ایستگاه های پمپاژ فاضلاب استفاده میشود. این پمپ در انواع مدل ها قابلیت انتقال لجن تا حداکثر ارتفاع 40 متر و حداکثر دبی 330 متر مکعب را دارد.

پمپ آب لجن کش DL/WC ابارا

این پمپ آب خانگی لجن کش ابارا دارای پروانه خرد کن میباشد. این پمپ جهت انتقال فاضلاب های دارای ذرات الیافی میباشد و جهت تخلیه فاضلاب رستوران ها و منازل مسکونی استفاده میشود. دارای 10 متر کابل بوده و جنس پوسته، پروانه آن چدن و جنس شفت آن استیل است. سیستم حفاظت آن از نوع اضافه بار میباشد ومکانیکال سیل آن سیلیکون-سیلیکون و کربن-سرامیک است. متعلقات این پمپ لجن کش ابارا شامل جعبه حاوی اتصالات، زانویی و فلنج و پیچ و مهره و واشر است. و همینطور تجهیزات نصب ثابت شامل گاید، پایه و زنجیر مخصوص میباشد. حداکثر ارتفاعی که این پمپ ابارا پوشش میدهد 20 متر وحداکثر دبی آن 150 مترمکعب است.

پمپ لجن کش ابارا RIGHT

پمپ آب لجن کش مدل right ابارا

این مدل پمپ های لجن کش ابارا دارای پوسته، پروانه و شفت از جنس استیل 304 میباشد. سیستم های حافظت کننده این پمپ شامل محافظ حرارتی و فلوتر میباشد. پمپ های right دارای 5 متر کابل هستند. از این پمپ ابارا جهت انتقال آب های آلوده همراه با ذرات آلوده برای تصفیه آب، پمپاژ فاضلاب و آبیاری استفاده میگردد. نوع مکانیکال سیل آن سیلیکون-سیلیکون و یا کربن-سرامیک میباشد.

پمپ ابارا سری شناور

پمپ های شناور ابارا دارای پروانه بسته و نیمه باز میباشند و قابلیت انتقال آب با ذرات معلق محدود را دارند. این پمپ ابارا تماما استنلس استیل میباشند و در برابر  رطوبت و رسوب مقاوم هستند. شناور های ابارا با تکنولوژی بسیار بالایی تولید میشوند لذا از عملکرد مطلوب وقابل توجهی برخوردارند. این شناور ها در 4 مدل OM، ONK، EBS و IDROGO تولید میشوند.

پمپ شناور ابارا مدل OM

 

این پمپ شناور ابارا مناسب جهت استخراج آب تمیز از چاه و افزایش فشار آب برای کاربرد های زراعی و صنعتی هستند. این مدل شناور ها طبقاتی استیل بوده و برای چاه های عمیق تا عمق 4 اینچ و بیشتر تولید میشوند. سیستم حفاظتی آنها به صورت محافظ حرارتی اتوماتیک اضافه بار است که برای موتور های تک فاز در نظر گرفته شده است.

جنس پوسته، شفت، واسطه از استیل 304 بود و جنس پروانه و دیفیوزر از تکنو پلیمر میباشد. حداکثر دمایی که این پمپ ابارا در آن قادر به فعالیت میباشند 35 درجه سانتی گراد و نوع پروانه آن سانتریفیوژ بسته است. این پمپ ابارا قادر به پوشش حداکثر ارتفاع 305 متر وحداکثر دبی 21 مترمکعب را دارد.

پمپ آب ابارا ONK

پمپ شناور ابارا مدل ONK

این پمپ آب خانگی شناور ابارا مناسب برای انتقال آب از چاه ها، مصارف خانگی و سیستم های آبیاری با اسپرینکل است. جنس پوسته و شفت آن استنلس استیل میباشد و جنس پروانه آن از برنج است. این پمپ دارای مکانیکال سیل گرافیت سرامیک است و جهت انتقال آب تمیز مورد استفاده قرار میگیرد. حداکثر ارتفاعی که این پمپ ابارا پوشش میدهد 102 متر و حداکثر دبی  آن 7/2 مترمکعب است.

پمپ شناور ابارا EBS

پمپ شناور ابارا مدل EBS

این پمپ ابارا مناسب برای سیستم های فشار و آبیاری میباشد. جنس پوسته موتور و شفت و پروانه آن از استیل 304 است. واسطه این پمپ ابارا از جنس برنز یا استیل است. مکانیکال سیل آن از جنس سیلیکون-سیلیکون است. این پمپ قابلیت فعالیت در آب های حداکثر تا 35 درجه سانتی گراد را دارد. حداکثر ارتفاعی که این پمپ ها پوشش میدهند 345 متر میباشد و حداکثر دبی 70 متر مکعب است. این پمپ ابارا دارای پروانه سانتریفیوژی نیمه باز بوده لذا قابلیت انتقال ذرات معلق بیشتری را نسبت به دیگر مدل های تولیدی دارد.

پمپ آب ابارا سری IDROGO

پمپ شناور ابارا مدل IDROGO

این پمپ شناور ابارا مناسب جهت انتقال آب های تمیز از چاه، مخزن ها و سیستم های آبیاری است. لازم به ذکر است که به دلیل نصب خازن در قسمت داخل پمپ، نیازی به جعبه استارتر نیست و نصب بهتری را محیا میکند. جنس پوسته، کاسه، شفت از استیل میباشد و جنس پروانه و دیفیوزر تکنو پلیمر است. نوع پروانه سانتریفیوژ بسته بوده لذا مناسب برای انتقال آب های تمیز میباشد. سیل مکانیکی آن از جنس سیلیکون-سیلیکون و کربن-سرامیک است و سیستم حفاظتی آن برای موتور های تکفاز از نوع محافظ حرارتی اتوماتیک اضافه بار است. این شناور دارای 20 متر کابل بوده و حداکثر ارتفاع 68 متر با حداکثر دبی 72 مترمکعب را پوشش میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین

پمپ آب لوارا

پمپ آب لوارا

پمپ آب لوارا توسط یک شرکت ایتالیایی در ویچنزا ایتالیا تولید و در بازار ارائه میشود. این شرکت از سال 1968 فعالیت خود را آغاز