نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین اغلب خریداران به دنبال پمپ آب بی صدا داخل واحد میباشند.پمپ آب داخل واحد 
پمپ آب بی صدا داخل واحد

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد

با توجه به اینکه در آپارتمان های مسکونی اغلب اتفاق می افتد که ساکنین، مجبور به نصب پمپ آب داخل واحد می‌شوند و سایر سکنه همکاری لازم را جهت نصب یک پمپ واحد برای کل سیستم آبرسانی آپارتمان انجام نمی‌دهند. برای مثال طبقه های پایین تر که از فشار آب مناسبی برخوردار میباشند، تمایلی به هزینه کردن جهت نصب یک پمپ واحد برای تحت فشار کردن تمام ساختمان از خود نشان نمی‌دهند، لذا این معضل ساکنین طبقات بالاتر را مجبور به نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد می‌کند.

معایب پمپ آب داخل واحد

یکی از سوالات مهم مصرف کنندگان این است که نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد چه معایبی دارد؟ این کار به صورت معمول به دو دلیل اشتباه میباشد.

هزینه نصب پمپ آب داخل واحد

۱. در صورتی که یک پمپ واحد برای کل یک مجموعه نصب گردد، علاوه بر اینکه همه واحد ها از فشار ثابت برخوردار می‌شوند. هزینه نصب هم کاهش پیدا می‌کند. برای مثال: ساختمانی دارای ۸ واحد مسکونی میباشد که طبقات اول و دوم از فشار مناسبی برخوردار هستند ولی طبقه بالا مجبور به نصب پمپ داخل واحد مسکونی میباشند. اگر یک پمپ دو اسب دو پروانه ابارا با یک منبع ۸۰ لیتری و لوازم اتوماتیک در موتور خانه این مجتمع مسکونی نصب گردد، جمع هزینه ها تقریبا با نصب و راه اندازی ۲۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

حال اگر هر واحد مسکونی بخواهد در داخل واحد پمپ مجزا نصب کند، با احتساب یک پمپ نیم اسب ابارا، یک ست کنترل و اجرت نصب و راه اندازی بالغ بر ۶ میلیون تومان به ازای هر واحد باید لحاظ گردد که در مجموع ۶ واحد مسکونی از این مجتمع ۸ واحده مبلغ ۳۶ میلیون تومان به صورت معمول باید هزینه کند.

مورد اول= پمپ به ازای مجتمع(۱۱،۴۹۳،۰۰۰تومان) + منبع تحت فشار (۴،۳۰۰،۰۰۰تومان) + لوازم اتوماتیک (۱،۳۰۰،۰۰۰تومان) + اجرت و اتصالات (۳،۰۰۰،۰۰۰تومان)
مورد دوم= پمپ به ازای هر واحد مسکونی (۲،۴۰۰،۰۰۰تومان) + ست کنترل (۷۵۰،۰۰۰تومان) + اجرت و اتصالات جهت نصب (۳،۰۰۰،۰۰۰تومان)
جمع کل = ۶،۱۵۰،۰۰۰تومان
جمع هزینه نصب یک پمپ در ۶ واحد مسکونی این مجتمع= ۶،۱۵۰،۰۰۰ × ۶ = ۳۶،۹۰۰،۰۰۰تومان

اشغال فضا و آلودگی صدا

۲. نبودن فضای مناسب جهت نصب پمپ نیم اسب داخل واحد مسکونی و ایجاد آلودگی صوتی خود معضل بزرگی است که در صورت عدم همکاری همه ساکنین مجتمع جهت نصب یک پمپ واحد داخل موتور خانه با آن رو به رو خواهیم شد.
اگر مجبور به نصب پمپ داخل واحد مسکونی خود هستید به ترتیب سه گزینه می‌تواند جز بهترین انتخاب های شما باشد.
۱. انتخاب پمپ نیم اسب از نوع بشقابی با پروانه باکالیت(پلاستیک)
۲. انتخاب پمپ های استیل از برندهای معتبر مانند گراندفوس، لوارا، ابارا، داب و….
۳. استفاده از پمپ های ایرانی بدون پروانه خنک کننده مثل برند راد پمپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

پمپ آب لوارا

پمپ آب لوارا

پمپ آب لوارا توسط یک شرکت ایتالیایی در ویچنزا ایتالیا تولید و در بازار ارائه میشود. این شرکت از سال 1968 فعالیت خود را آغاز