معرفی پمپ آب گراندفوس (GRUNDFOS)

پمپ آب گراندفوس در شهر بیرینگبرو دانمارک در سال 1945 توسط فردی به نام پائول دو جانسن تاسیس شد. این شرکت با بیش از 50 موسسه زیر مجموعه و تولید بیش از هشت میلیون دستگاه پمپ در سال، یکی از تولیدکنندگان بزرگ پمپ در دنیا می باشد. دامنه فعالیت این مجموعه بسیار گسترده می‌باشد و مجهز به سیستم الکترونیک فوق العاده مدرن می‌باشند. تا بر اساس نیاز در خروجی پمپ مقدار جریان مورد نظر تنظیم شود تا همراه با سهولت کار مصرف کننده در مصرف انرژی نیز صرفه جویی گردد.

در حال حاضر کارکرد پمپ آب با کمترین میزان مصرف انرژی و همچنین بیشترین بازده از مهم ترین اهداف شرکت Grundfos می‌باشد. که در زمینه موفق ظاهر شده اند و توانسته اند موفقیت های حائز اهمیتی را کسب کنند. و همراه با برطرف کردن نیاز های مشتری به حفظ منابع طبیعی و کاهش تاثیرات منفی بر آب و هوا نیز کمک کند. تلاش به منظور سازگاری هر چه بیشتر نیاز مصرف کنندگان با تولیدات جدید پمپ آب گراندفوس از حائز اهمیت ترین دیدگاه های تیم تحقیق و توسعه این شرکت می باشد.

انواع پمپ آب گراندفوس

  • پمپ آب گراندفوس خانگی و صنایع کوچک
  • پمپ آب گراندفوس سیستم گرمایش و پمپ آبگرم مصرفی
  • پمپ آب گراندفوس سیستم سرمایش و پمپ تهویه مطبوع
  • پمپ آب گراندفوس صنعتی
  • پمپ آب گراندفوس فشارقوی و پمپ تقویت فشار
  • پمپ گراندفوس آب‌های زیرزمینی و آبرسانی
  • پمپ گراندفوس فاضلاب و هرز آب

پمپ آب گراندفوس یا همان گراندفوس پمپ یکی از برندهای محبوب پمپ آب در ایران است. به این دلیل که از احتیاجات مسکونی و خانگی گرفته تا ساختمان های تجاری و همچنین سیستم های HVAC ، تولیدات گراندفوس قادر به رفع کلیه نیازها جهت تامین آب با کیفیت و کارایی بالا می باشد. این شرکت طیف گسترده ای از محصولات و راهکارها در بخش های صنعتی و تاسیسات را دارا می‌باشد. از جمله پمپ های سیرکولاتور جهت سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع و همچنین پمپ های دوزینگ و فاضلابی می باشد.

 پمپ گراندفوس طبقاتی افقی

این پمپ ها به شکل ماژولار و کوچک تولید می‌شوند و ساختار گوناگون و تنظیمات بسیار زیادی دارند. پمپ های طبقاتی افقی گراندفوس از نوع کوپله بسته می‌باشند و در دسته  CM قرار می گیرند. از ویژگی های بخصوص این پمپ ها می توان به صدای کم، کارایی بالا، قابلیت تنوع در استفاده و پایداری بالا اشاره کرد.
معروف ترین محصولی که شرکت Grundfos تولید کرده است، پمپ سری CM می باشد. این پمپ گریز از مرکز و طبقاتی افقی است که تعداد طبقات افقی با در نظر گرفتن مقدار تامین آب در گونه های گوناگون تفاوت دارد. جنس پمپ های گراندفوس سری CM از استیل مرغوب و خالص می‌باشد که این مزیت مانع از زنگ زدگی و خوردگی پمپ می‌شود.

آشنایی با پمپ آب طبقاتی عمودی گراندفوس

سری پمپ های آب طبقاتی عمودی گراندفوس از دسته پمپ های سانتریفیوژی خطی می‌باشد. که به منظور تامین آب و بر طرف کردن نیازهای صنعتی کاربرد دارند. این دسته پمپ ها با سری CR به بازار عرضه می‌شوند که نسل جدیدی از پمپ های طبقاتی می‌باشد. پمپ های CR گراندفوس را عموما با چهار نوع متریال چدن، تیتانیوم و دو نوع استیل می‌سازند.
مشخصه ای که پمپ آب سانتریفیوژ خانگی و پمپ آب خانگی گراندفوس را با دیگر برندها متمایز می‌کند در این است که سایز این پمپ ها از متوسط به بالا تولید می شوند. و گراندفوس هرگز مدل‌های کوچک همچون سایر برندها تولید نمی کند همچنین لازم است بدانید که بخاطر استفاده از استیل خالص در ساخت پمپ، بازه قیمتی پمپ گراندفوس در مقایسه با دیگر پمپ های مشابه بالاتر است.

پمپ گراندفوس سیرکولاتور UPS100

پمپ های سیرکولاتور گراندفوس سری UPS100 از مدل پمپ های خطی و تک فاز می باشند که در مدل های UPS 25، UPS 32 و UPS36 هر کدام در هد های گوناگون تولید و ارائه می شوند.

پمپ گراندفوس سیرکولاتور UPS200

پمپ های سری UPS200 گراندفوس از مدل خطی می باشند که در سیرکوله و یا پمپاژ آب به منظور گرمایش و تهویه مطبوع کاربرد دارند. این پمپ ها به شکل تک سر و دو سر (دو قلو) عرضه می شوند.

پمپ گراندفوس لجن کش SEG

پمپ های لجن کش سری SEG گراندفوس از مدل لجن کش گریندر دار می باشند که برای ساخت آنها از چدن و استیل ضد زنگ استفاده می‌شود که سبب مقاومت بالا و عمر طولانی آنها گشته است. توان الکتروموتور این سری ازپمپ ها 0.9 تا 4 کیلووات و بیشترین ارتفاع تولیدی آنها 47 متر می باشد.

پمپ گراندفوس حفاری DW

پمپ های گراندفوس مدل DW در حفاری و هر مکانی که احتیاج به پمپاژ سیالات حاوی مقادیر زیادی از مواد ساینده باشد کاربرد دارند. جنس پروانه سری DW از نیکل کروم با روکش نیتربل است که سبب مقاومت و عمر بسیار بالای آن‌ها می‌شود. بیشترین دبی این پمپ ها 295 متر مکعب در ساعت و حداکثر ارتفاع پمپاژ 98 متر است.

پمپ گراندفوس آب خانگی JPC

پمپ آب گراندفوس مدل JPC از نوع خودمکش می باشد و به منظور تقویت فشار سیستم های آب خانگی کاربرد دارد. کیفیت بالای متریال موجود در این پمپ ها سبب مقاومت این سری در مقابل خوردگی گشته است. سری JPC توانایی مکش از حداکثر عمق 8 متر، حداکثر دبی 4.5 متر مکعب در ساعت و بیشترین هد 50 متر می باشد.

پمپ گراندفوس طبقاتی سری BMS

پمپ های مدل Grundfos BMS از نوع طبقاتی افقی می باشند. این سری از پمپ های گراندفوس در سیستم های آب شیرین کن و تصفیه آب بسیار کاربردی اند. و در دو مدل BMS hs و BMS hp ارائه می شود.

پمپ گراندفوس سانتریفیوژ سری NK

پمپ های سری NK گراندفوس از نوع سانتریفیوژ تک پروانه زمینی هستند. که به شکل غیر مستقیم با موتور کوپله می شوند. بیشترین ارتفاع پمپاژ این سری از پمپ ها 160 متر و ماکزیمم دبی جریان 1300 متر مکعب در ساعت می باشد.

پمپ گراندفوس سیرکولاتور خطی TP

پمپ های سانتریفیوژ مدل TP گراندفوس از نوع سیرکولاتور می باشند. و در سیستم سیرکوله آب گرم و سرد و همچنین سیستم های تهویه مطبوع به شکل IN-LINE کاربرد دارند و استفاده می‌شوند. بیشترین هد این سری 75 متر و ماکزیمم دبی جریان آنها 5000 متر مکعب در ساعت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین