پمپ آب داخل واحد بی صدا جهت نصب در واحد مسکونی

انتخاب پمپ آب داخل واحد بی صدا جهت نصب در واحد مسکونی چالش بزرگی برای مصرف کننده ها می باشد. این چالش شامل موارد زیر میباشد.

۱.مکان نصب پمپ آب

۲.آلودگی صوتی که پمپ آب ایجاد می‌کند

اغلب مصرف کننده ها با مورد دوم یعنی آلودگی صوتی بیشتر درگیر میباشند.

راهکارهای کاهش آلودگی صوتی پمپ آب داخل واحد

آلودگی صوتی در پمپ ها، با توجه به اینکه هر پمپ آب در هر دقیقه ۲۹۰۰ دور پروانه اش به چرخش در می آید کاملا طبیعی میباشد و برای کاهش این صدای طبیعی دو راه وجود دارد:

۱. انتخاب پمپ آب با پروانه نوریل مدل بشقابی:

این پمپ سانتریفیوژ در بین پمپ های نیم اسب موجود در بازار به دلیل طراحی پروانه منحصر به فردش کمترین آلودگی صوتی را در بین پمپ ها ایجاد می‌کند و نصب آن در داخل واحد مسکونی متعاقبا کمترین آلودگی صوتی را ایجاد می‌کند. پس میتواند یک گزینه مناسب بعنوان پمپ آب داخل واحد مسکونی باشد.

انتخاب پمپ های نیم اسب استنلس استیل از برند گراندفوس، ابارا، لوارا، کالپدا، داب و لئو نیز می‌تواند نوع طراحی و مواد به کار رفته جهت ساخت قطعات تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی صوتی ایجاد میکند زیرا که این پمپ ها در طول مدت زمان، بدلیل متریال ویژه خود مانع رسوب گرفتن قطعات داخلی پمپ شده و نیز در کاهش صدای پمپ تاثیر بسزایی دارد.

۲. عایق بندی پمپ آب سانتریفیوژ:

جهت این منظور پمپ آب را در داخل باکسی که در آن عایق صوتی (یونولیت) تشکیل شده است، قرار می‌دهند. و با این کار آلودگی صوتی را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

راهنمای کاهش آلودگی صوتی پمپ آب داخل واحد

نکته مهم: اغلب پمپ هایی که جهت نصب داخل واحد مسکونی پیشنهاد داده می‌شود دارای قدرت نیم اسب با پوسته چدنی و پروانه خورشیدی از جنس برنز یا برنج میباشد. این پمپ ها به دلیل پوسته و واسطه چدنی بعد از مدتی رسوب گرفته و این رسوب باعث افزایش آلودگی صوتی در طول زمان می‌گردد. جهت جلوگیری از این مورد دو راه پیشروی مصرف کننده میباشد، در ابتدا انتخاب پمپ نیم اسب مدل بشقابی با پروانه نوریل و دومی انتخاب پمپ آب با قطعات استنلس استیل و در آخر استفاده از باکس عایق صدا.

انواع پمپ آب استیل و بشقابی

در ادامه به معرفی انواع پمپ های آب نیم و یک اسب بشقابی و استیل در برند های گوناگون میپردازیم. و از هر برند یک مدل از بهترین آنها را به شما معرفی مکنیم. تا شما را بهتر در انتخاب پمپ آب داخل واحد مسکونی راهنمایی کنیم.

پمپ آب لوارا پمپ آب لوارا بشقابی

پمپ آب لوارا مدل های  CEAM 80/5 و CEAM 70/3

پمپ آب لوارا مدل های  CEAM 80/5 و CEAM 70/3 پمپ هایی هستند نسبت به فضایی که اشغال می کنند بسیار کم حجم و کارآمد. این پمپ آب با پروانه استنلس استیل و شفت استیل در مقابل رسوبات مقاوم می­باشد. تکنولوژی بالایی که در ساخت پمپ آب لوارا به کار گرفته شده باعث گردیده که این پمپ آب بسیار نرم و بدون صدا فعالیت کند. الکتروموتور این پمپ با دور 2900 (r.p.m) کار می کند که باعث گردیده از این پمپ آب به صورت متناوب استفاده گردد. طراحی نوع سر پمپ در پمپ آب لوارا موجب گردیده که هوا گیری در آن بسیار آسان و راحت و در ضمن نیاز به این امر را به حداقل ممکن برساند.

مدل CEAM 80/5 یک اسب استیل میباشد و مدل CEAM 70/3 پمپ نیم اسب استیل میباشد.

پمپ آب گراندفوس

پمپ آب گراندفوس مدل های  CM3/4و CM3/5 و CM3/6

پمپ آب گراندفوس مدل های CM3/4 و CM3/5 و CM3/6  از جنس فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل و از نوع افقی طبقاتی می باشد؛ این پمپ آب دارای چهار پروانه با دور 2900 دور در دقیقه می باشد که به دلیل داشتن این تعداد پروانه قادر به تولید فشار (H) و بازدهی (Q) قابل توجهی می باشد. این پمپ آب دارای قطعات استنلس استیل است که شامل پروانه ها، شفت، دیفیوزر و پوسته می شود. جنس استیل قطعات این پمپ افقی باعث می شود که عمر مفید آنها نسبت به پمپ آب با قطعات چدنی افزایش قابل توجهی داشته باشد و به طور کلی پمپ در مقابل رسوبات و خورندگی مقاومت بالایی را از خود نشان دهد.

مدل CM3/4 و CM3/5 یک پمپ نیم اسب استیل میباشند و مدل CM3/6 یک پمپ یک اسب استیل میباشد. و هر دو میتوانند گزینه مناسبی بعنوان پمپ آب داخل واحد جهت نصب باشند.

پمپ آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس مدل های CM100/00 و CM50/00

پمپ آب پنتاکس CM100 سوپاپ سرخود که از خانواده پمپ های سانترفیوژی تک پروانه بشقابی می باشد ، این پمپ آب مناسب برای کاربردهای صنعتی آسان ، باغبانی و انتقال مایعات و تخلیه منابع و انتقال گازوئیل می باشد ؛ این نوع پمپ آب پنتاکس با یک منحنی بسیار مسطح در جهت ضمانت فشار ثابت و دائمی و براساس یک نسبت قابل توجه میان کارایی و بازده مورد نیاز طبقه بندی شده است.

پمپ آب پنتاکس CM100/00 مدل یک اسب بشقابی و بسیار کم حجم و کارآمد می باشد، این پمپ با یک پروانه از جنس نوریل و شفت استیل در مقابل رسوبات مقام می باشد ،در ضمن این پمپ آب با مدل CM100/00 دارای پروانۀ برنز می باشد.

پمپ آب پنتاکس CM50/00 مدل نیم اسب بشقابی و بسیار کم حجم و کارآمد می باشد، این پمپ با یک پروانه از جنس نوریل یا برنز و شفت استیل در مقابل رسوبات مقام می باشد.

پمپ آب ابارا

پمپ آب ابارا  CDX 70/05

پمپ آب ابارا CDX 70/05 به صورت تکفاز و سه فاز می باشد. الکتروپمپ سانتریفیوژ استیل تک پروانه ابارا برای افزایش فشار آب، تصفیه آب و آبیاری و نیز جهت سیستم های تهویه و پمپاژ آب مخلوط با مایعات خورنده و دیگر کاربردهای صنعتی مناسب می باشد. نوع مایع در پمپ آب ابارا CDX 70/05  آب تمیز و حداکثر فشار آب آن 8 بار می باشد. موتور این الکتروپمپ سانتریفیوژ دارای دور موتور 2900 است. این مدل پمپ نیم اسب استیل میباشد.

پمپ آب ابارا CDX 90/10

پمپ آب ابارا CDX 90/10 به صورت سه فاز می باشد. پمپ آب ابارا برای افزایش فشار آب، تصفیه آب و آبیاری و نیز جهت سیستم های تهویه و پمپاژ آب مخلوط با مایعات خورنده و دیگر کاربردهای صنعتی مناسب می باشد. نوع مایع در پمپ آب ابارا CDX 90/10آب تمیز و حداکثر فشار آب آن 8 بار می باشد. موتور این الکتروپمپ سانتریفیوژ دارای دور موتور 2900 است. این مدل پمپ یک اسب استیل میباشد.

پمپ آب لئو پمپ بشقابی لئو

پمپ آب بشقابی لئو مدل های  ACM75 و ACM37

الکتروپمپ بشقابی لئو مدل های ACM75 و ACM37 از دسته پمپ های سانتریفیوژی می باشد. از این پمپ آب در جهت انتقال آب صاف استفاده میشود. و در ضمن جهت انتقال مواد شیمیایی غیر خورنده با دانسیته یا غلظت آب نیز کاربرد فراوان دارند.بدنه این پمپ آب از چدن و پروانه آن از جنس باکالیت و برنز می باشد. شفت این پمپ آب استنلس استیل AISI 304 است.
مدل ACM37 نیم اسب بشقابی و مدل ACM75 یک اسب بشقابی میباشد.

 

پمپ آب کالپدا

پمپ آب کالپدا مدل های   NM 1/Aو NM 2/A

این پمپ های سانتریفیوژ کوپل مستقیم، دارای موتور الکتریکی است که توسط شفت به طور مستقیم به پمپ وصل شده است. مدل NM آن تک پروانه و مدل NMD آن دارای دو پروانه است که برای حفظ تعادل محوری آن پشت به پشت قرار گرفته اند.
مدل NM1/A نیم اسب بشقابی و NM2/A یک اسب بشقابی میباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین

پمپ آب لوارا

پمپ آب لوارا

پمپ آب لوارا توسط یک شرکت ایتالیایی در ویچنزا ایتالیا تولید و در بازار ارائه میشود. این شرکت از سال 1968 فعالیت خود را آغاز