چرا پمپ آب مکش ندارد

یکی از بیشترین سوالاتی که معمولا ذهن افراد را در رابطه با پمپ آب درگیر خود کرده است این است که چرا پمپ آب مکش ندارد، ما در این مقاله سعی کرده ایم به صورت جامع به بررسی عدم مکش پمپ آب و روش های حل این مشکل بپردازیم، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چرا پمپ آب مکش ندارد
چرا پمپ آب مکش ندارد

چرا پمپ آب مکش ندارد

بسیاری از مواقع ممکن است این مشکل برای شما پیش بی آید که پمپ آب مکش نداشته باشد، یکی از اولین مواردی که باید به بررسی آن بگردازید این است که فشار اب شهری پایین نباشد، در صورتی که فشار آب پایین باشد پمپ آب توانایی مکش را نخواهد داشت.

برای بررسی فشار آب میتوانید از دستگاه فشار سنج استفاده کرده و مقدار فشار آب را محاسبه کنید.

همانطور که میدانید فشار آب در لوله یکی از مهمترین و الزامی ترین گزینه برای یک ساختمان می باشد، اگر بخواهیم یک واحد از یک ساختمان را خریداری نماییم و یا حتی برای اجاره به بازدید خانه ای برویم، یکی از مواردی که باید حتما به آن توجه داشته باشیم فشار آب در لوله می باشد.

فشار آب در لوله معمولا باید به گونه ای باشد که تمامی واحد های ساختمان بتوانند از آب استفاده کرده و به صورت یکسان از فشار آب در لوله بهره مند شوند.

گاهی ممکن است بخواهید به محاسبه فشار آب در لوله ها بپردازید، برای محاسبه فشار آب در لوله فرمول مشخصی در نظر گرفته شده است که با بررسی این فرمول میتوانید به آسانی فشار آب در لوله را محاسبه کنید.

اگر به دنبال یادگیری شیوه محاسبه فشار آب در لوله هستید، قطعا به کمک جدول دبی لوله آب و جدول افت فشار در لوله ها که در مقاله محاسبه فشار آب در لوله درج شده است، این کار برای شما آسان خواهد بود.

دلایل عدم مکش پمپ آب
دلایل عدم مکش پمپ آب

دلایل عدم مکش پمپ آب

از دلایل عدم مکش پمپ آب مسدود شدن لوله کشی قبل از پمپ می باشد میتوان به نیم سوز شدن الکتروموتور پمپ آب اشاره کرد، در هنگام نیم سوز شدن الکتروموتور پمپ آب میتوانیم شاهد عدم مکش پمپ اب باشیم که در صورت تعویض الکتروموتور میتوانید برای حل این مشکل اقدام نمایید.

یکی دیگر از دلایل عدم مکش پمپ آب شکستن پروانه پمپ می باشد، پروانه پمپ مهمترین بخش پمپ آب می باشد، چرا که اندازه، شکل و سرعت آن ظرفیت پمپ را در تمام شرایط تعیین می نماید. پروانه با تیغه ساده کونیک با روپوش منفرد معمولا در صنایع کوچک به کار می رود. پروانه با تیغه ساده همچنین می تواند دارای دو روپوش باشد. نوع دیگر پروانه دارای تیغه خمیده یا شعاعی است. این نوع از پروانه ها غالبا برای انتقال مواد شامل توده های جامد یا ذرات درشت معلق به کار می روند و سرعت انتقال بیشتری به ماده پمپ شونده می بخشند.

یکی دیگر از دلایل اصلی عدم مکش پمپ آب خراب شدن بلبرینگ یا شفت و ضعیف عمل کردن آن می باشد، شما میتوانید برای حل مشکل خراب بودن بلبرینگ میتوانید با تعمر کار حرفه ای در زمینه پمپ آب مشورت گرفته و اقدام به تعویض بلبرینگ پمپ آب نمایید.

آخرین دلیل عدم مکش پمپ آب میتوان به هوا گرفتن پمپ اشاره کرد، در صورتی که پمپ آب هواگیری داشته باشد عملیات مکش به خوبی صورت نخواهد گرفت و در بیشتر مواقع با مشکل عدم مکش پمپ آب مواجه خواهیم شد.

رفع مشکل عدم مکش پمپ آب

برای رفع مشکل عدم مکش پمپ آب در اثر هواگرفتگی، هوایی که در درون پمپ آب و یا به اصطلاح کله‌گی پمپ آب خانگی قرار گرفته و اجازه پمپاژ آب را نمی‌دهد باید خارج شود و وقتی با یک سری عملیات این هوا خارج شد اصطلاحا می‌گوییم پمپ آب هواگیری صورت گرفته است.

سوالات متداول

به چه دلیلی پمپ آب مکش ندارد؟

یکی از اصلی ترین دلایل مکش نداشتن پمپ آب پایین بودن فشار آب شهری می باشد، داخل مقاله به صورت جامع مکش نداشتن پمپ اب را مورد بررسی قرار داده ایم.

دلایل عدم مکش پمپ آب چیست؟

دلایل عدم مکش پمپ اب عبارت اند از: نیم سوز شدن الکتروموتور
شکستن پروانه پمپ
خراب شدن بلبرینگ یا شفت و ضعیف عمل کردن
هوا گرفتن پمپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین