پمپ آب شهری چیست

یکی از این تجهیزات، پمپ آب می باشد که می توان گفت در صنایع امروز، استفاده از آب بدون وجود آن، امکان پذیر نیست. اگر نمیدانید پمپ آب شهری چیست تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پمپ آب شهری چیست
پمپ آب شهری چیست

پمپ آب شهری چیست

آب به قدری اهميت دارد كه از آن برای مصرف هاd كوچک تاصنعت های بزرگ استفاده ميكنيم.البته استفاده آب در همه جا به راحتی امكان پذير نبوده ونيست واحتياج به يک انتقال دهنده داريم.

يكی از اين تجهيزات پمپ آب می باشد، پمپ آب يک وسيله مكانيكی برای جابه جای وانتقال انواع مايعات كه با افزايش فشار باعث جابه جايی مايعات به ارتفاع بالاتر ويا حتی پايين تر می باشد.

پمپ آب انواع متفاوتی دارد که ما در این مقاله قصد داریم پمپ اب شهری را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

پمپ آب شهری به دودسته پمپ زمينی وپمپ مستغرق استفاده ميشود:

پمپ آب شهری زمينی: پمپ آب شهری زمينی دوعملكرد فشار و دبی را باهم اعمال ميكند و برای سرويس گرمايشی استفاده ميشود.

پمپ آب شهری مستغرق: يكی از وظايف پمپ آب شهری مستغرق اين است كه كاويستاسيون را رفع ميكند در واقع به مشكلی گفته ميشود كه مابين سطح مايع وپمپ اتفاق می افتد.

پمپ آب شهری مستغرق از آن دسته پمپ هايی هستند كه بسيار پرمصرف اند وكاربرد زيادی دارند.

پمپ آب شهری چه كاربردی دارد؟

پمپ آب شهری نسبت به پمپ های خانگی دارای فشار وآبدهی بالاتری دارند
ودرمصارف عمومی اعم ازآب،فاضلاب،كارخانه ها،بيمارستان ها،كارگاه ها استفاده ميشود.

انواع پمپ آب شهری
انواع پمپ آب شهری

انواع پمپ آب شهری

همانطور که بالا تر نیز گفته شد، پمپ آب شهری انواع متعددی دارد که آن ها به دو دسته ی پمپ آب شهری زمينی و پمپ آب شهری مستغرق تقسیم بندی می شوند، با توجه به گفته های بالا پمپ آب شهری زمينی دوعملكرد فشار و دبی را باهم اعمال ميكند و برای سرويس گرمايشی استفاده ميشود و كی از وظايف پمپ آب شهری مستغرق اين است كه كاويستاسيون را رفع ميكند در واقع به مشكلی گفته ميشود كه مابين سطح مايع وپمپ اتفاق می افتد.

همانطور که میدانید، از پمپ آب برای تامین پیوسته آب در صنایع مختلف و تامین آب موسسات تجاری، تامین آب منازل، بیمارستان‌ها و آکواریوم‌ها و غیره… استفاده می‌شود. از پمپ آب همچنین برای تامین و حمل و جابجایی اشکال مختلفی از مایعات، بسته به ظرفیت پمپ استفاده کنیم.

جنس پمپ آب شهری

حال که با پمپ اب شهری و انواع آن آشنا شدیم بیایید با یکدیگر انواع جنس پمپ آب شهری را مورد بررسی قرار دهیم، پمپ اب شهری دارای جنس های متعددی است، به عنوان مثال پمپ های مستغرق می توان به لجن کش ها، کف کش ها و شناور ها اشاره کرد. ولی پمپ های زمینی اغلب فشار قوی هستند، در برند پمپیران تولید و عرضه می گردد که از جنس های مرغوبی ساخته می شوند، پمپ های اروپایی نیز دارای دارای محصولات پرفشار هستند که از جمله ی آنها می توان به ابارا، داب، لوارا و گراندفوس اشاره کرد.

جنس پمپ آب شهری با توجه به نوع ساختارآن متغیر می باشد، اجزاء تشکیل‌دهنده پمپ آب شهری به شرح زیر می باشد

  • بلبرینگ پمپ
  • سیل مکانیکی پمپ
  • نوار گرافیتی پمپ
  • واشر کاغذی پمپ
  • رینگ خنک‌کاری پمپ
  • محفظه آب‌بندی پمپ
  • رینگ خنک‌کاری پمپ
  • پروانه پمپ
  • رینگ سایشی پمپ
  • بوش پمپ
  • پوسته یا هوزینگ پمپ
  • دیفیور پمپ
  • عینکی پمپ
  • گیج‌فشار پمپ
  • پایه پمپ
  • شافت پمپ
  • کاسه نمد پمپ
  • دیسک کف گرد
  • پیستون
  • دیافراگم پمپ
  • دنده پمپ
  • سیت و بال پمپ
  • کلید اتوماتیک پمپ

برای نصب و راه‌اندازی پمپ آب شهری احتیاج به قطعات و لوازم یدکی دیگری هم داریم. البته جدای از موضوع لوله‌کشی و اتصالات لوله‌های پمپ آب شهری اغلب برای راه‌اندازی یک پمپ آب شهری به قطعات و تجهیزاتی مانند یک منبع آب ، شناور، مهره و ماسوره، شیر یک‌طرفه ، شیر‌اطمینان و … نیاز است.

بهترین پمپ آب شهری
بهترین پمپ آب شهری

بهترین پمپ آب شهری

یکی از بهترین پمپ آب شهری که همواره در بازار عرضه میگردد پمپ آب شهری اسپرونی می باشد، برند اسپرونی که در کشور ایتالیا در سال 1325 شمسی ( 1946 میلادی ) تأسیس شد توانست به یکی از معروف ترین تولید کننده های پمپ تبدیل شود که روزانه حدود 4000 دستگاه را تولید می کند و نیز خود را در لیست بهترین مارک های پمپ آب خانگی در ایران قرار دهد . لازم به ذکر است پمپ اسپرونی شامل مدل های مختلفی بوده که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته از نظر کیفیت بالا و عملکرد فروش گسترده ای را هم دارد . از تولیدات این شرکت میتوان به انواع مدل های موجود از قبیل : بشقابی ، محیطی ، تک پروانه ، خودمکش ، جتی ، دو پروانه اشاره نمود . در خصوص ارائه ی این تجهیزات در کشور ما ، شرکت بازرگانی فورگ به عنوان نماینده رسمی محصولات اسپرونی را با گارانتی 12 ماهه و خدمات پس از فروش در بازار طراحی و عرضه می نماید.

نکات مهم خرید پمپ آب شهری

قبل از خرید پمپ آب شهری، باید دقت داشته باشید که نکات زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  1. مارک یا برند : از جمله نکات مهم خرید پمپ آب شهری این است که همیشه سعی کنید از برندهای معروف و پرفروش که سال هاست در بازار وجود دارند خرید نمایید (از خرید پمپ های متفرقه جدا خود داری کنید).
  2. اصلی یا تقلبی بودن پمپ آب: یکی دیگر از نکات مهم خرید پمپ آب شهری دقت به اصلی و یا تقلبی بودن متاسفانه در سال های اخیر افرادی سودجو شروع به کپی از روی برندهای موفق بازار و فروش پمپ های تقلبی به جای اصلی کرده اند، پس لطفا قبل از خرید از مکان و اعتبار فروشنده و فروشگاهی که پمپ آب را از آنجا خریداری می نمایید مطمئن شوید.
  3. قطعات یدکی پمپ آب: ساپورت قطعات یدکی برای پمپ خریداری شده از طرف فروشنده بسیار حائز اهمیت است، زیرا اگر قطعه ای دچار نقص و شکستگی شود (چه قطعه داخلی یا بدنه) باید در دسترس بوده تا بتوان پمپ را به سرعت تعمیر و راه اندازی کرد.
  4. ضمانت نامه پمپ آب: یکی دیگر از نکات مهم خرید پمپ آب شهری، ضمانت نامه (گارانتی) که در برخی از برندهای پمپ از طرف شرکت سازنده یا وارد کننده برای آن محصول در نظر گرفته می شود، همه آن ها معتبر نمی باشند و بیشتر حالت تبلیغاتی دارند اما در این بین شرکت هایی نیز هستند که از پشتیبانی بسیار خوبی برخوردارند با کمی تحقیق و مشاوره می توانید بهترین پمپ آب شهری را انتخاب کنید.
خرید پمپ آب شهری
خرید پمپ آب شهری

خرید پمپ آب شهری

برای خرید پمپ آب شهری میتوانید با کارشناسان ما در زمینه پمپ آب شهری تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان مجرب ما شما را در رابطه با خرید پمپ آب شهری راهنمایی نمایند و بهترین مارک پمپ آب شهری را به شسما عزیزان معرفی نمایند.

شماره تلفن های فروشگاه پمپ شرکت مستر جهت تماس عبارت اند از:

021-33997522 | 021-33997661
021-33996283 | 021-36058972
021-33957625 | 021-33956604
021-33919932 | 021-33923069

سوالات متداول

پمپ آب شهری چه می باشد؟

پمپ آب شهری یکی از انواع پمپ آب می باشد که به دو نوع زمینی و مستعرق تقسیم بندی می شود. داخل مقاله تمامی اطلاعات در رابطه با پمپ آب شهری را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

بهترین مارک پمپ آب شهری چیست؟

پمپ آب شهری انواع متعددی دارد یکی از بهترین مارک های پمپ آب شهری، پمپ آب شهری اسپرونی می باشد که داخل مقاله به صورت کلی مورد بررسی قرار داده ایم.

2 comments

  1. سیدعلی‌(صاحب‌زاده)

    بسیار‌عالی‌،قیمت‌پمپ‌های‌آبرسانی‌شهری‌چند‌است‌،میشه‌در‌این‌باره‌معلومات‌دهید.

    1. کارشناس

      سلام
      ممنونم
      برای اطلاع از قیمت ها شما می توانید با شماره های 02133956604 و 33997522 تماس حاصل فرمایید. البته لازم به ذکر است پمپ های آبرسانی به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند که با توجه به نیازمندی شما، هد و دبی مورد نیاز، پمپ مورد نظر به شما پیشنهاد داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین