معرفی پمپ آب کالپدا

در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از شناخته شده ترین برندهای تولید پمپ های آبرسانی یعنی پمپ آب کالپدا آشنا کنیم. پمپ آب کالپدا در بازار امروز با برندهای مطرحی از جمله گراندفوس، ابارا، داب، پنتاکس، لوارا، سایر، پدرولا و دیگر برندهای معروف و محبوب بازار رقابت تنگاتنگی دارد. این شرکت بیش از نیم قرن سابقه فعالیت در زمینه تولید پمپ‌های آبرسانی دارد. همچنین با تولید انواع پمپ‌های آبرسانی کوچک خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی سهم بزرگی از بازارهای جهانی را دارا می‌باشد. در بازار ایران از طیف گسترده ای از تولیدات این شرکت استفاده می‌شود.

انواع پمپ کالپدا

در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با انواع پمپ‌های کالپدا و کاربردهای آن آشنا کنیم. انواع پمپ کالپدا به شرح زیر می باشد:

  • پمپ کوچک خانگی کالپدا: مدل هایNM – CA – T-TP – C – CT – NG
  • پمپ نیمه صنعتی و صنعتی کالپدا: مدل هایNM – NMS – NM4 – NMS4 – N-N4
  • پمپ طبقاتی عمودی کالپدا: مدل هایMXV – MXVL – MXVB – MXSU
  • پمپ طبقاتی افقی: مدل هایMGP – MXP – MXH-MXHL
  • پمپ استخری: مدل هایA – NMP – MCP – SPA
  • پمپ غرق آبی(پمپ شناور کالپداپمپ کفکش کالپدا- پمپ لجنکش کالپدا) شامل موارد: GM 10 – GXR (R)-GXV – GQR – GX 40 – GQS-GQV – GM 50 – GQG – GM – GEO – MP – MPS – MXS – SFM 70 – SD-SDF-SDN – SDX – SDS – CS-FK – NC – NCE
  • پمپ سیرکوله کالپدا: مدل‌هایNR-NR4
  • پمپ آب صابون که یک مدل می‌باشدB-VT
  • پمپ شفت و غلافVAL-SC
  • بوستر پمپ آبرسانیBS
    • MXH: پمپ‌های طبقاتی افقی کوبله بسته از جنس استنلس استیل
    • MXP,MGP: پمپ‌های طبقاتی افقی کوبله بسته
    • MXSU, MXV-B : پمپ‌های طبقاتی عمودی کوبله بسته
    • MXV(EI) : پمپ‌های طبقاتی عمودی خطی بوستر پمپ آتشنشانی: AUE-AUD-AUED

پمپ‌های خود مکش کالپدا 

  • Nm,HMD : پمپ‌های سانتریفیوژ کوبله بسته به همراه پورت های رشته ای
  • NM(EI),NMS : پمپ‌های سانتریفیوژ کوبله بسته با اتصال فلنچ
  • NM4(EI)NMS4: پمپ‌های سانتریفیوژ کوبله بسته 1450 دور
  • N,N4: پمپ‌های سانتریفیوژ با استانداردEN733
  • C: پمپ‌های سانتریفیوژ با پروانه باز

پمپ آب کالپدا نیم اسب

یکی از پرمصرف ترین پمپ‌های آب نیم اسب کالپدا پمپ  مدل های CA – CT -T-TP می‌باشد. این پمپ با دو نوع طراحی در بازار وجود دارد که در نوع اول CT60  زاویه ورودی و خروجی پمپ 90 درجه می‌باشد و ورودی پمپ از جلو می‌باشد.

در نوع دوم که  مدل هایCT 61 – T – TP – CA  زاویه ورودی و خروجی پمپ 90 درجه و ورودی پمپ از کنار می‌باشد.

قطعات پمپ‌های نیم اسب دارای پروانه ای از جنس برنج معروف به پروانه خورشیدی می‌باشند. کلگی این پمپ ها به شکلی طراحی شده است که احتیاج به هواگیری را به کمترین حد می‌رساند. شفت این پمپ ها از جنس استنلس استیل بوده و بوسیله واسطه و مکانیکال سیل قسمت پمپ از الکتروموتور جدا می‌شود. کارایی بالای این پمپ و طریقه نصب و راه اندازی آسان آن، این پمپ را در دسته ی پرمصرف ترین پمپ‌ها در صنعت آبرسانی خانگی قرار داده است.

پمپ سیرکولاتور خطی کالپدا NR

پمپ‌های سیرکولاتور خطی کالپدا سری NR از نوع سانتریفیوژ کوپل مستقیم می‌باشد و قطر دهانه مکش و رانش در آن ها یکسان و در یک خط قرار دارد. محدوده دمای سیال در آن ها از 10- تا 90 درجه سانتی گراد می‌باشد. مدل NR می‌تواند حداکثر دبی 72 متر مکعب بر ساعت و هد 84 متر را تأمین کند.

پمپ محیطی کالپدا

پمپ محیطی کالپدا در مدل های T، TP و CT عرضه می‌شود. این پمپ گزینه مطلوبی جهت استفاده در سیستم تهویه مطبوع، سیرکوله و دیگ آب گرم است. ماکزیمم دمای سیال برای مدل T و TP برابر با 10- تا 90 درجه سانتی گراد و در مدل CT دمای مناسب 60 درجه سانتی گراد است.

پمپ سانتریفیوژ کالپدا سری NM

پمپ سانتریفیوژ کوپل مستقیم کالپدا جهت استفاده در سیستم های آبرسانی، تهویه مطبوع، آبیاری و آتش نشانی در مدل های NM ،NMD ،NMS و NMS 4 تولید می‌شود. در تمامی مدل ها حداکثر مکش 7 متر و محدوده دمای سیال از 10- تا 90 درجه سانتی گراد است.

پمپ کف کش طبقاتی کالپدا MP

پمپ کف کش طبقاتی کالپدا سری MP در دو نوع MP و MPS تولید می‌شود. دور موتور این پمپ‌ها 2900 دور بر دقیقه می‌باشد و برای استحصال آب از چاه، آبیاری و مصارف خانگی و صنعتی بسیار گزینه مناسبی است. حداکثر عمق غوطه وری در مدل های MP و MPS به ترتیب برابر با 5 و 20 متر می‌باشد.

پمپ لجن کش کالپدا سری GQ

پمپ لجن کش سری GQ کالپدا در مدل‌های گوناگون همچون GQS 40 ،GQN و GQG عرضه می‌شود که در فاضلاب صنعتی و خانگی، آب کثیف، تانک های تخلیه، استخراج آب از چاه کاربرد دارد.

پمپ افقی طبقاتی کالپدا MGP

پمپ افقی طبقاتی MGP کالپدا با ماکزیمم دبی و هد 7.2 متر مکعب بر ساعت و 56 متر جهت سیستم آبرسانی، مصارف خانگی و سیستم آبیاری استفاده می‌شود.

پمپ افقی طبقاتی کالپدا MXP

پمپ افقی طبقاتی MXP کالپدا با دور موتور 2800 دور در دقیقه می‌تواند ماکزیمم 8 بار فشار را بر روی بدنه خود تحمل کند. حداکثر دبی این پمپ 7.2 متر مکعب بر ساعت و حداکثر هد 65.9 متر است.

مزایای پمپ آب کالپدا

پمپ اب کالپدا به علت بی صدا بودن و بعلاوه کیفیت بالای آن بین کاربران محبوبیت بخصوصی را جلب کرده است، در این بخش مزایای پمپ اب کالپدا را مطالعه می‌فرمایید:

  • قیمت پایین پمپ اب کالپدا و کم صدا بودن هنگام کار
  • هواگیری اسان آن به دلیل نوع طراحی سر پمپ
  • دارای بالاترین استاندارد اتحادیه اروپا با نام CE
  • عملکرد مناسب آن در حفظ فشار ثابت مصارف خانگی

قطعات پمپ کالپدا

کالپدا شرکتی متعهد در حوزه تولید و گسترش انواع پمپ آب وسیستم های پمپاژ با سابقه ی 59 ساله می‌باشد. محصولات این شرکت درصنعت، سیستم‌های آبیاری، نیروگاه های آب، آتش نشانی، سیستم‌های دریایی و همچنین مصارف کشاورزی کاربرد دارد و کلیه این محصولات از فناوری های بروز و پیشرفته استفاده می‌کنند.

امروزه کالپدا به یک برند معتبر جهانی تبدیل شده است. که می‌تواند کلیه احتیاجات مشتریان در حوزه های کشاورزی، صنعت، خانگی، دریایی و زمینه های فاضلاب را برطرف سازد. تولیدات این شرکت به بیش از 2000 نوع پمپ می‌رسد که قدرت خروجی این پمپ ها بین 0.5kw تا 200kw می‌باشد.

شرکت پمپ آب کالپدا بوسیله شرکت‌های تابعه خود در سرتاسر جهان فعالیت می‌کند و تمامی نیازهای کاربران را در تمام زمینه‌ها جوابگو می‌باشد. این شرکت در ایتالیا 18 نمایندگی دارد. که عاملیت فروش محصولات این شرکت را دارا می‌باشند.

شرکت پمپ آب کالپدا تولید کننده انواع پمپ‌های تک پروانه، دوپروانه، جتی، طبقاتی افقی وعمودی، پمپ‌های سیرکولاتور، لجن کش و کف کش می‌باشد که بنا به خواسته ی مشتریان قابل ارائه می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین