صدا خفه کن پمپ آب

به دنبال رفع صدای پمپ آب هستید؟ ما بهترین انواع صدا خفه کن پمپ آب را به شما معرفی می کنیم. برای استعلام قیمت عایق صوتی پمپ آب همین حالا با ما تماس بگیرید.

021-33997522 | 021-33997661 | 09121882140

پیشنهاد ویژه: چرا خرید پمب آب پر صدا؟ برای خرید پمپ آب بی صدا و مطمئن حتما از مشاوره رایگان گروه پخش پمپ آب مستر استفاده کنید. ما به شما در خرید بهترین مدل پمپ آب خانگی کمک می کنیم.

صدا خفه کن پمپ آب چیست؟
صدا خفه کن پمپ آب چیست؟

صدا خفه کن پمپ آب چیست

کاهش صدای پمپ آب یکی از دغدغه های رایج در استفاده از پمپ در منزل و یا محل کار می باشد. احتمالا شما هم با سر و صدای این دستگاه ها در بعضی مواقع مواجه شده اید. این سر و صداها ممکن است گاها ناخواسته بوده و یا گاهی اوقات نیز به جهت وجود مشکلی، این سرو صدا ایجاد می شود که در هر دوصورت این سرو صداها می تواند آزار دهنده باشد.

شاید در نگاه اول این مشکل قابل حل نباشد ولی می توان با انجام راه حل هایی تا حد زیادی این سر وصدا ها را کنترل کرد. که البته استفاده از این راه حل ها نیاز به کمی تلاش دارد.

گاهی اوقات با یک نصب درست و مناسب و نگهداری صحیح می توان از ایجاد مشکل و سر وصدا برای پمپ جلوگیری کرد.

به هرحال ما در این مقاله چند راه حل جهت کاهش سر و صدای پمپ آب را ارائه می دهیم :

روش های کاهش صدای پمپ آب
روش های کاهش صدای پمپ آب

روش های کاهش صدای پمپ آب

در این مقاله ما قصد داریم راههایی جهت کاهش صدای پمپ آب را به شما ارائه کنیم که بعضی از آنها روش های پیشگیری هستند و برخی دیگر روش هایی جهت رفع مشکل این اتفاق هستند.

  • مشخص کردن نوع سر و صدا

در ابتدا شما باید تعیین کنید صدایی که می شنوید چه نوع صدایی است. بعضا ممکن است این سرو صدا ها حاصل از لرزش های پمپ آب باشد. بسته به نوع سرو صدا ها راه حل های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد.

به عنوان مثال در بعضی موارد شما می توانید صدای لرزش را بشنوید که صدایی کاملا مزاحم و آزار دهنده است و معمولا پمپ هایی که برروی کف یا دیوار نصب شده اند این صدا را ایجاد می کنند که حاصل از ارتعاشات آن برروی دیوار یا کف می باشد. در این مورد اولین اقدامی که باید انجام دهید، ثابت کردن پمپ برروی محل نصبی خود می باشد.

  • ساخت یک باکس بزرگ جهت کاهش صدای پمپ آب

ساخت یک جعبه مقوایی می تواند یک راه حل بزرگ جهت کاهش صدای پمپ آب باشد. ساخت این جعبه ممکن است نیاز به دقت و یا زمان زیادی داشته باشد اما این ساخت فقط یک بار انجام می گردد که می تواند این صداها را تا حد زیادی کم کند.

کاهش سر و صدای پمپ آب

کاهش سر و صدای پمپ آب

همانطور که می دانید صدا از طریق امواج حرکت می کند که به دام انداختن آنها کاری بسیار دشوار است. شما با ایجاد این جعبه مقوایی می توانید از حرکت این صداها جلوگیری کنید.

قبل از ساخت این جعبه، شما نیاز به اندازه گیری دقیق از پمپ آب خود دارید.این جعبه باید یک مقدار بزرگتر از پمپ شما باشد. این جعبه ها را می توان به راحتی با تخته های چند لایه و یا تعدادی پنل های مستطیلی از جنس فوم های لاستیکی، بسازید. این مواد عایق های مناسبی جهت کنترل صدا می باشند. اگر شما این جعبه را با این مواد برای پمپ آب خود بسازید می توانید سر و صدای پمپ را با توجه به میزان سرو صدا در هر پمپ، بین 50 تا 90 درصد کاهش دهید.

  • قرار دادن پمپ آب در جای مناسب

توجه به این مورد که پمپ آب باید در محل مناسبی قرار گیرد، یکی از نکات مهم در نصب آن می باشد.بسیاری از سر و صدا ها ناشی از لزرش هایی است که با نصب نادرست در محل نامناسب بوجود آمده اند.

کاهش سر و صدای پمپ آب

اطمینان حاصل کنید که پمپ آب کاملا به دیوار یا کف چسبیده باشد. رعایت این مورد می تواند تا حد زیادی سروصدا ها را کاهش دهد.

همچنین نصب پمپ بر روی یک سطح بتنی می تواند از این سر و صدا ها بکاهد.

  • عایق کردن صدا به وسیله هوا

شما می توانید با عایق کردن صدا، از سرو صدا ها تا حد زیادی بکاهید. برای این کار شما باید یک مانع جهت جلوگیری از انتقال صدا ایجاد کنید برای ایجاد این موانع شما می توانید از پانل های صوتی و یا پتوهای عایق صوت استفاده کنید.

  • انتخاب پمپ آب مناسب

اگر شما از هر روشی استفاده می کنید که سرو صدا را کاهش دهید ولی موثر نمی افتد، وقت آن رسیده که پمپ خود را تعویض کنید، انتخاب یک پمپ آب مناسب با سر وصدای پایین تر، هرچند از قیمت بالاتری برخوردار است، اما به مراتب بهتر از خرید یک پمپ نامناسب و پرسر وصدا ست که بعد از آن مجبور به استفاده از روش های از بین بردن سرو صدا شوید که طبیعی است این روش از هزینه های بالاتری نیز برخوردار است.

معمولا در توضیحات هر پمپ، میزان صدای ایجاد شده توسط آنها قید می شود که با توجه به آن می توانید یک خرید مناسب تری را داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: اگر انتخاب پمپ آب مناسب برای شما تبدیل به یک دغدغه شده است، حتما مقاله پمپ آب برای ساختمان 4 طبقه را مطالعه کنید. همچنین بررسی قیمت پمپ آب کوچک 12 ولت شاید برای شما جذاب باشد.

  • تعمیر و نگهداری مناسب پمپ آب

شما به چند دلیل مجبور به تعمیر و نگهداری متوالی از هر پمپ هستید. کاهش صدای پمپ آب یکی از این موارد است.

شما باید از روغن کاری قطعات دارای خوردگی، اطمینان حاصل کنید و همچنین در صورت خراب بودن، قطعات جدید را جایگزین قطعات مستعمل کنید و همچنین قطعاتی که به اصطلاح شل شده اند سفت کنید. رعایت همه ی این موارد می تواند به افزایش بهره وری در تولید آب و همچنین کاهش صدای مزاحم پمپ، کمک کند. لازم به ذکر است قطعات و اجزای پوسیده می تواند سر و صدای پمپ ها را تاحد زیادی افزایش دهند.

پیشنهاد مطالعه: در این خصوص خواندن مقاله جامع نحوه تعویض روغن پمپ کف کش به شما کمک خواهد کرد.

  • استفاده از مواد آکوستیک برای کاهش صدای پمپ آب

استفاده از مواد آکوستیک می تواند به شما در کاهش صدای پمپ آب کمک کند. شما می توانید جهت افزایش بهره وری و کاهش نویز از این مواد در نصب پمپ آب استفاده کنید زیرا همه ی این مواد قادر به جذب ارتعاشات و در نتیجه کاهش سر و صدای پمپ آب می باشند.

در ادامه شما می توانید با ترکیب چندین روش نویز و صدای پمپ را به صفر برسانید. برای مثال استفاده جعبه ی مقوایی، تعمیر و نگهداری، روغن کاری کردن پمپ و جایگزین کردن قطعات جدید با قطعات قدیم می تواند بسیار راحت، شما را به هدفتان برساند.

کاهش سر و صدای پمپ آب

البته اگر به هر دلیل این متد ها موثر واقع نشد، شما می توانید استفاده از یک پمپ جدید را در نظر داشته باشید که باید در حین خرید به مشخصات پمپ و نحوه ی نصب توجه داشته باشید، همچنین می توانید از پمپ هایی استفاده کنید که از نگهداری راحت تری برخوردارند.

  • استفاده از الیاف طبیعی

الیاف طبیعی به طور عمده می تواند تا حد زیادی صدا را کاهش دهد. این فیبر ها جایگزین فیبرهای مصنوعی نسبتا گران هستند. بنابراین الیاف طبیعی از جمله پوست کنف، چوب و پوسته نارگیل به طور فزاینده ای جهت ساخت صفحات جاذب آکوستیک استفاده می شوند. دلیل استفاده از الیاف طبیعی، فراوانی آنها نسبت به الیاف مصنوعی و همچنین قیمت پایین و ساختارآنهاست که دارای سلول های طبیعی می باشند.

  • آسیب دیدن پروانه های پمپ آب

اگر در ورودی پمپ از فیلتر های مناسب استفاده نشود ممکن است مواردی مانند خاک، برگ، شن، ماسه و یا سنگ وارد پمپ گردد که در نتیجه موجب آسیب دیدن پروانه ها و سروصدای آنها شود.

کاهش سر و صدای پمپ آب

بنابراین استفاده از یک فیلتر مناسب یکی از نکات مهم در نصب و نگهداری پمپ های آب می باشد.

پیشنهاد مطالعه: خواندن مقاله پمپ آب بدون برق خالی از لطف نیست.

انواع صدا خفه کن پمپ آب
انواع صدا خفه کن پمپ آب

انواع صدا خفه کن پمپ آب

اگر به دنبال انواع صدا خفه کن پمپ آب هستید باید به شما بگوییم یکی از گزینه ها برای کاهش صدای پمپ اب استفاده از عایق های صوتی می باشد، عایق های صوتی پوششی می باشد که در دیوارها و پوشش کف و سقف محیطی که پمپ را در آن نصب کردید قرار میگیرید و تا حدود بسیار زیادی باعث کم شدن صدای پمپ آب خانگی می گردد.

جنس این عایق ها از فوم می باشد که جدیدترین و پر بازده ترین نوع این عایق ها با داشتن روکش چسب مخصوصی به نام STI و با بهره مندی از بهترین و به روزترین تکنولوژی ساختاری در فوم می باشند که باعث میشود هیچ صدایی به بیرون منتقل نشود.

لازم به ذکر است استفاده از این عایق ها هم به نوع عایق نیز بستگی دارد. همچنین به نوع مصالح و مواد ساختمانی به کار برده شده در اطراف پمپ نیز بستگی دارد.

هنگام خرید این نوع صدا خفه کن پمپ آب باید به این نکته توجه داشته باشید که برخی از این عایق ها تک رو و برخی بصورت دو رو هستند که در بین دیوارها به کار می روند. از این عایق ها به دلیل چسب دار بودن اطراف آن به راحتی می توانید حتی بر روی دیوارهای اطراف محل نصب پمپ آب خانگی مورد استفاده قرار دهید.

دلیل صدای پمپ آب ساختمان
دلیل صدای پمپ آب ساختمان

دلیل صدای پمپ آب ساختمان

در این بخش اصلی ترین دلیل صدای پمپ آب ساختمان را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

  • صدای پمپ آب ساختمان به دلیل نا مرغوب بودن خود پمپ
  • صدای پمپ آب ساختمان به دلیل صدای محرک پمپ که شامل تجهیزات انتقال نیرو می باشد
  • صدای پمپ آب ساختمان به دلیل ارتعاشات حاصل از پمپ و موتور
  • صدای پمپ آب ساختمان به دلیل مشکلات اجزا هیدرولیکی داخل پمپ
  • صدای پمپ آب ساختمان به دلیل میزان نبودن و صاف نبودن محل استققرار پمپ

هزینه صدا خفه کن پمپ آب

هزینه صدا خفه کن پمپ آب متناسب با نوع انتخابی متغیر می باشد، به عنوان مثال اگر بخواهید از عایق های صوتی برای کاهش صدای پمپ اب استفاده کنید متناسب با اندازه ان و همچنین جنس عایق این مقدار هزینه متغیر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه صدا خفه کن پمپ آب با کارشناسان حرفه ای شرکت مستر تماس حاصل فرمایید.

تهران، خیابان سعدی، روبروی بانک ملی، مجتمع تجاری سعدی، طبقه پنجم، واحد 508

تلفن:

021-33997522 | 021-33997661
021-33996283 | 021-36058972
021-33957625 | 021-33956604
021-33919932 | 021-33923069

مرکز خرید صدا خفه کن پمپ آب
مرکز خرید صدا خفه کن پمپ آب

مرکز خرید صدا خفه کن پمپ آب

مرکز خرید صدا خفه کن پمپ آب واحد فروش گروه صنعتی و بازرگانی شرکت مستر آماده ی ارائه انواع محصولات صنعتی و کشاورزی از قبیل:

پمپ آب خانگی، کشاورزی، صنعتی شامل پمپ های سانتریفیوژی تک پروانه، دو پروانه، طبقاتی افقی، طبقاتی عمودی، شناورها، کف کش ها، لجن کش ها، وکائل (WKL)، پمپ های اتاتروم، دیزل پمپ ها، پمپ سیرکولاتور، بوستر پمپ های آبرسانی، آبیاری، آتش نشانی، پمپ های تصفیه استخری، پمپ های جت جکوزی.
پمپ های کارواش شامل پمپ های پیستونی و کارواش های خانگی.
پمپ های روغن داغ شامل پمپ های دنده ای و پمپ های اتاتروم.
پمپ های انتقال مواد سوختی شامل پمپ های دنده ای و پمپ های تحت فشار برنزی.
پمپ های انتقال مواد غذایی شامل پمپ های استنلس استیل سانتریفیوژی تک پروانه، پمپ های دنده ای و مونو پمپ ها
تجهیزات استخری و جکوزی

صدا خفه کن پمپ آب
دیزل ژنراتور ها و دیزل پمپ ها
پمپ های وکیوم آبی و بادی
تابلو فرمان های دور متغیر و دور ثابت می باشد.

سوالات متداول

برای کاهش صدای پمپ آب چیکار کنیم؟

یکی از ترفندها برای کاهش صدای این‌گونه دستگاه‌ها ایجاد محفظه‌های عایق‌دار است. داخل مقاله تمامی روش های کاهش صدای پمپ آب را قرار داده ایم.

علت صدای پمپ آب چیست؟

برای رفع مشکل صدای پمپ آب ابتدا باید بدانیم چه چیزی باعث تولید این صدا‌ها می‌شود. زیرا بسته به دلیل سروصدا، راه‌حل رفع آن نیز متفاوت می باشد که داخل مقاله تمامی این دلایل را توضیح داده ایم.

28 comments

  1. با سلام و احترام، آیا پمپ های تقویت فشاری که زیر پکیج نصب می شکند می توانند فشار آب داخل واحد را تامین کنند. من طبقه چهارم هستم، کنتور آب واحد مجزاست ولی فشار آب کم است.

    1. سلام دوست گرامی پمپ های زیر پکیج فقط فشار آب حمام را زیاد می کنند و فشار آب کل واحد را زیاد نمی کنند.جهت آشنایی با پمپ داخل واحد جهت بیشتر شدن فشار آب کل واحد لطفا با شماره 33997661 داخلی 102-103-104 تماس بگیرید.

  2. سلام
    ما در ورودی آب واحد که داخل سرویس بهداشتی قرار گرفته، یک پمپ نیم اسب قرار دادیم.
    متاسفانه بعد از نصب متوجه صدای زیاد و آزار دهنده پمپ شدیم.
    آیا راهی برای کنترل این صدا وحود داره؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام دوست گرامی
      برای کمتر شدن صدا یک باکس چوبی درست کنید بشکلی که پمپتان را درون یک باکس چوبی می خوایین بذارین بعد داخل اون باکس رو پر از یونولیت کنید و اون قسمت از باکس رو که قسمت پروانه یا موتور پمپ هست با درل چندتا سوراخ کنید اون باکس رو که هوا جریان داشته باشه داخل باکس
      اگر توضیحات واضح نبود با شماره 02133997661 داخلی 103 یا 104 یا 102 تماس بگیرید تا تلفنی خدمتتون توضیح دهند.

  3. با سلام. ما در آپارتمان ۷ طبقه با ۱۴ واحد زندگی می کنیم. پمپ های طبقه های بالا شرقی و غربی در دو طرف پارکینگ همکف هستند. پمپ های طبقه واحد های شرقی کم سر و صدا هستند ولی پمپ های واحد های غربی بشدت صدا دارند و واحد های طبقه اول شاکی هستن. آیا عایق صدا می تونه صدای اون ها رو طوری کم کنه که به واحد های اول صدا نرسه؟ و اگه زیر پمپ ها یک ورق فوم یا لاستیک یا چیزی که مانع تماس سخت پمپ با زمین بشه قرار بدیم صداشون چقدر کم میشه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. با سلام اگر لرزش پمپ باعث آزار شما می شود باید پمپ را به زمین رول پیچ کنید
      اگر صدای پمپ باعث آزار شماست یک باکس چوبی برای پمپ درست کنید به شکلی که پمپ شما درون یک جعبه ی چوبی هست و داخل جعبه را پر از یونولیت کنید و قسمت پشت پمپ آنجا که پروانه و موتور پمپ هست آن قسمت جعبه را با دریل چند عدد سوراخ ایجاد کنید که هوا رد و بدل شود و به موتور پمپ آسیب وارد نشود.

  4. سلام وقت بخیر
    نا طبقه اول هستیم و پمپ همسایه ما که ساختمان ۸ واحدی هستن و پمپ ۳ اسب در هم کف دارن به شدت اذیت می‌کند، مسئله اینجاست که وقتی پمپ روش می‌شود یک حالت ویبره و نویزی‌ در خانه ما می‌پیچد که بسیار آزار دهنده است‌
    من چندتا کفی ماشین زیر پمپ گذاشتم ولی همچنان مشکل پا برجاست
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. با سلام اگر لرزش پمپ باعث آزار شما می شود باید پمپ را به زمین رول پیچ کنید
      اگر صدای پمپ باعث آزار شماست یک باکس چوبی برای پمپ درست کنید به شکلی که پمپ شما درون یک جعبه ی چوبی هست و داخل جعبه را پر از یونولیت کنید و قسمت پشت پمپ آنجا که پروانه و موتور پمپ هست آن قسمت جعبه را با دریل چند عدد سوراخ ایجاد کنید که هوا رد و بدل شود و به موتور پمپ آسیب وارد نشود.

  5. سلام
    ما ساختمان ۴ طبقه با ۱۰ واحد هستیم که پمپ آب خیلی صدا داره
    زیرپله نصب شده اما نمیدونیم چکار کنیم امکان تعویض هم برامون مقدور نیست
    اگر از عایق صداخفه کن بخوام استفاده کنم هزینه چقدره و آیا آسیبی به پمپ می‌زنه؟

    1. سلام دوست گرامی لطفا با شماره 33997661 داخلی 102 بخش فنی تماس حاصل فرمایید تا راهنماییتون کنند.

  6. سلام من هم مشکل دارم با صدای پمپ هر 15ثانیه یکبار روشن میشه به صابخونه هم میگم میگه عادی واقعا عصبی شدم
    درصورتی که تازه عوضش کردن ولی بدتر شده

    1. با سلام دوست گرامی لطفا بفرمایید آیا ست کنترل روی پمپتان نصب هست یا منبع تحت فشار و اگر منبع هست چند لیتری میباشد؟

  7. سلام. خونه ما دو طبقه هست و همکف هم داره. اتاق من طبقه همکفه. الان یه ساله پمپ آب گذاشتن دقیقا پشت دیوار اتاقم، کنار پنجره. اعصابم حسابی بهم ریخته از صداش. مخصوصا هر دفعه که یه دفعه‌ای روشن میشه بهم شوک وارد میشه انگار دلم یه دفعه میریزه. الان دو روزه خاموشش می‌کنم و بعضی وقتا روشنش می‌کنم که تو اون زمانم به مدت طولانی یه سره روشن می‌مونه. حالا می‌خواستم بدونم تو عملکردش تاثیری نداره؟‌ واسم مهم نیست ولی هنوز متوجه نشدن این کارو می‌کنم. واقعا دیگه نمی‌تونم تحمل کنم.

    1. با سلام و احترام دوست گرامی
      شرایط سخت شما قابل درک هست ما شما را جهت حل مشکلتان راهنمایی میکنیم
      اگر پمپ شما 2900 دور میباشد هر 8 ساعت نیاز به استراحت دارند و نباید دائم کار باشند چون در غیر اینصورت از عمر پمپتون کاسته میشه
      جهت حل این مشکل شما میتوانید عایق صدا نصب کنید که 80درصد صدای پمپ شما را می گیرد و قیمت آن زیر 2 میلیون تومان است. جهت اطلاعت بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. 33997661-021 داخلی 103 یا 104

  8. با سلام
    لطفا اگر اهواز نمایندگی دارید اطلاع بدید برای کنترل واز بین بردن صدای پمپ نیاز به کمک فنی دارم

    1. سلام دوست عزیز ما فقط تهران نمایندگی داریم اما ارسال کالا به تمام نقاط ایران داریم و اگر سوال فنی دارید با شرکت تماس بگیرید کارشناسان فنی راهنماییتون کنند.

  9. پمپ آب راد واقعا بیصداست من خیلی راضیم

  10. سلام قرار دادن کاور کاهش دهنده صدای پمپ از لحاظ دما مشکلی تو کارکرد پمپ نداره ؟

    1. کارشناس

      با سلام
      در خصوص سوال شما
      هر پمپ آب یک پروانه خنک کننده در قسمت پشت خود دارد و هوا را جهت خنک کردن روی پوسته پمپ انتقال می دهد،شما فقط باید جلوی انتقال این هوا را نگیرید در غیر این صورت مشکلی پیش نمی آید.
      در صورت راهنمایی بیشتر لطفا با مجموعه مستر تماس حاصل فرمایید.

  11. مژگان احمدی

    خوب و مفید بود

  12. سلام شما ارومیه نماینگی دارید
    یاکسی که بیاد وپمپ اب مارو بازدید وسرویس ودر صورت نیاز تعویض کنه

    1. کارشناس

      سلام
      برند پمپ آب شما چیه ؟

  13. صادق.شیخی

    چطور میتونم با شما تماس داشته باشم؟؟

    البته اگه مشهد هستید

    1. کارشناس

      سلام
      شما می توانید با کارشناسان ما با شماره های ۰۲۱۳۳۹۵۶۶۰۴ و ۰۲۱۳۳۹۹۷۵۲۲ تماس حاصل فرمایید.

  14. سلام پمپ اب اپارتمان ما در موقع روشن شدن وخاموش شدن ارتعاش وصدا داره ولی بعدش بیصدا کار می کنه دلیلش رو میدونید ؟این پمپ قبلا بیصدا کارمی کرده وتازه صدا افتاده

    1. کارشناس

      سلام
      به احتمال زیاد خازن پمپ شما دچار مشکل شده است.
      شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماره های ۰۲۱۳۳۹۹۷۵۲۲ و ۰۲۱۳۳۹۵۶۶۰۴ درتماس باشید.

  15. با سلام
    علت چند بار کرد کردن کنتاکتور موقع خاموش شدن پمپ چی می‌باشد
    وقتی پمپ offمیکند کنتاکتور چندین بار خاموش و روشن می‌شود

    1. کارشناس

      سلام
      علت آن می تواند خرابی خود کنتاکتور باشد
      جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پر مصرف ترین پمپ های آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین برند های موجود در بازار میباشد. در میان مجموعه پمپ های پنتاکس میخواهیم 4 دسته از پر مصرف ترین

نصب پمپ آب بی صدا داخل واحد مسکونی

یکی از بزرگترین معضلات انتخاب پمپ در داخل واحد مسکونی، بی صدا بودن آن است. این مولفه شاید بزرگترین دغدغه اغلب مصرف کنندگان میباشد. بنابراین